Gå til innhold

Varulver - men hva med andre vardyr?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest SunflowerPenguin

Igjen. De ser ikke skumle ut utseendemessig

Chihuahuas ser skikkelig skumle ut nár de er aggressive. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og den livsfarlige kaninen i Monty Pythons "Jakten på den Hellige Gral". Den som kun kunne drepes med "Den Hellige Håndgranat".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og den livsfarlige kaninen i Monty Pythons "Jakten på den Hellige Gral". Den som kun kunne drepes med "Den Hellige Håndgranat".

Mulig det var en var-hare, men jeg tror ikke den var smittebærede. Den bare dekapiterte og drepte soldatene. Alle de gamle beina som lå der tyder på at den hadde holdt på en stund. (Look at the bones!!)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ang bruken av The Sacred Hand Grenade, det eneste våpenet som kunne skade The Rabbit of Caerbannog: Manualen. Selv bruddstykkene som jeg husket, var hysterisk morsomme, så jeg måtte bare google den frem;

...And Saint Attila raised the hand grenade up on high, saying, "O LORD, bless this Thy hand grenade that with it Thou mayest blow Thine enemies to tiny bits, in Thy mercy." And the LORD did grin and the people did feast upon the lambs and sloths and carp and anchovies and orangutans and breakfast cereals, and fruit bats and large chu... [At this point, the friar is urged by Brother Maynard to "skip a bit, brother"]... And the LORD spake, saying, "First shalt thou take out the Holy Pin, then shalt thou count to three, no more, no less. Three shall be the number thou shalt count, and the number of the counting shall be three. Four shalt thou not count, neither count thou two, excepting that thou then proceed to three. Five is right out. Once the number three, being the third number, be reached, then lobbest thou thy Holy Hand Grenade of Antioch towards thy foe, who being naughty in My sight, shall snuff it."[7]

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og ang bruken av The Sacred Hand Grenade, det eneste våpenet som kunne skade The Rabbit of Caerbannog: Manualen. Selv bruddstykkene som jeg husket, var hysterisk morsomme, så jeg måtte bare google den frem;

...And Saint Attila raised the hand grenade up on high, saying, "O LORD, bless this Thy hand grenade that with it Thou mayest blow Thine enemies to tiny bits, in Thy mercy." And the LORD did grin and the people did feast upon the lambs and sloths and carp and anchovies and orangutans and breakfast cereals, and fruit bats and large chu... [At this point, the friar is urged by Brother Maynard to "skip a bit, brother"]... And the LORD spake, saying, "First shalt thou take out the Holy Pin, then shalt thou count to three, no more, no less. Three shall be the number thou shalt count, and the number of the counting shall be three. Four shalt thou not count, neither count thou two, excepting that thou then proceed to three. Five is right out. Once the number three, being the third number, be reached, then lobbest thou thy Holy Hand Grenade of Antioch towards thy foe, who being naughty in My sight, shall snuff it."[7]

:skratte:

Kjempefilm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Salvesen

Samtidig er det smått ironisk at "har de ikke studert biologi!" argumentet kommer fra en som mener evolusjonsteorien er feil folk som påstår at evolusjonsteorien er "bevist" mangler grunnleggende forståelse for vitenskapelig metode, og bør således ikke berope seg å "tro på vitenskapen".

Anonymous poster hash: eda90...251

Rettet det for deg og evt. andre som heller ikke kan lese.

Endret av Salvesen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi først ha med hybrider her, bør vi ikke glemme menneskegrisen Zhu Bajie som spiller en viktig rolle i den klassiske kinesiske eventyrboka Veien mot vest:

http://gbtimes.com/life/zhu-bajie-traveling-half-pig-half-man-powerhouse

Virkelighetens versjon:

http://www.express.co.uk/news/weird/557129/Pig-with-human-face-pictures-mutant-piglet-born-China

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da! Jeg så det bildet på forsiden av en nettavis her om dagen, men jeg åpnet ikke artikkelen.

Nå er jeg for øvrig av den oppfatning at Zhu Bajie, Sun Wukong og de andre i boka ikke er fiksjon. Denne stakkars grisen var garantert en av Zhus etterkommere – Zhu var en notorisk skjørtejeger og etterlot seg sikkert mange arvinger, men samtidig viser saken du lenker til, at genene hans ikke var liv laga i det lange løp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varulver er et kjent fenomen som alle har hørt om, men finnes det i faunaen også andre former for vardyr? Det eneste andre vardyret jeg kjenner til er en slags varbjørn jeg så i en X-files episode. Denne historien var riktignok basert på indianske folklorer, så det er godt mulig at varbjørnen (eller Manitou) er utryddet for lenge siden nå. Men hva med ting som f.eks. varkyllinger, vargriser og varkyr? Er det bare de kuleste dyrene som få ha en var-versjon av seg selv?

Anonymous poster hash: 6fd07...491

http://www.imdb.com/title/tt0312004/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...