Gå til innhold

Varulver - men hva med andre vardyr?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Varulver er et kjent fenomen som alle har hørt om, men finnes det i faunaen også andre former for vardyr? Det eneste andre vardyret jeg kjenner til er en slags varbjørn jeg så i en X-files episode. Denne historien var riktignok basert på indianske folklorer, så det er godt mulig at varbjørnen (eller Manitou) er utryddet for lenge siden nå. Men hva med ting som f.eks. varkyllinger, vargriser og varkyr? Er det bare de kuleste dyrene som få ha en var-versjon av seg selv?



Anonymous poster hash: 6fd07...491
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Salvesen

Her har De desverre gjort en liten tankefeil. Det har seg nemlig slik at et vardyr blir til når originalversjonen av det dyret biter et menneske (ikke alltid da, men noen ganger). Det er derfor naturlig å anta at det stort sett vil være kun de mest fryktingydende dyrene som har en var-versjon - dyr som f.eks. ulv, bjørn, hund og katt. At varkyllinger, vargriser og varkyr er noe som eksisterer, er derimot svært lite sannsynlig. Dog eksisterer det helt sikkert mange former for varinsekter.

Endret av Salvesen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varulver er et kjent fenomen som alle har hørt om, men finnes det i faunaen også andre former for vardyr? Det eneste andre vardyret jeg kjenner til er en slags varbjørn jeg så i en X-files episode. Denne historien var riktignok basert på indianske folklorer, så det er godt mulig at varbjørnen (eller Manitou) er utryddet for lenge siden nå. Men hva med ting som f.eks. varkyllinger, vargriser og varkyr? Er det bare de kuleste dyrene som få ha en var-versjon av seg selv?

Anonymous poster hash: 6fd07...491

De nordamerikanske indianerne og eksimoene har mange bjørnemyter, og blant eskimoer var det en myte om at enkelte mennesker kunne gjøre seg om til isbjørner når de gikk ut på isen.

I populærkultur har vi serien "Grimm" som jeg liker godt, og der det fins en rikholdig fauna av såkalte "Wesen", som i praksis er var-alt mulig. Alt fra løver til hamster. Var-hamsterne kalles "Eisbieber" og er litt nervøs av seg. lol

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varhunder og varkatter burde det vært mange av der ute. Har ikke sett en eneste en.



Anonymous poster hash: 56b4c...16a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vargribber? De spiser jo døde mennesker til stadighet.



Anonymous poster hash: eda90...251
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Salvesen

Vargribber? De spiser jo døde mennesker til stadighet.

Anonymous poster hash: eda90...251

Hah, De har åpenbart aldri studert biologi. Vardyr er mennesker som blir til dyr, så om mennesket er dødt, kan det jo ikke bli til et vardyr. Vargribber er derfor en umulighet - med mindre gribbene også biter levende mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hah, De har åpenbart aldri studert biologi. Vardyr er mennesker som blir til dyr, så om mennesket er dødt, kan det jo ikke bli til et vardyr. Vargribber er derfor en umulighet - med mindre gribbene også biter levende mennesker.

Folk som har studert biologi, sier ikke i fullt alvor at de tror på varulver kanskje?

Anonymous poster hash: eda90...251

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samtidig er det smått ironisk at "har de ikke studert biologi!" argumentet kommer fra en som mener evolusjonsteorien er feil.



Anonymous poster hash: eda90...251
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har De desverre gjort en liten tankefeil. Det har seg nemlig slik at et vardyr blir til når originalversjonen av det dyret biter et menneske (ikke alltid da, men noen ganger). Det er derfor naturlig å anta at det stort sett vil være kun de mest fryktingydende dyrene som har en var-versjon - dyr som f.eks. ulv, bjørn, hund og katt. At varkyllinger, vargriser og varkyr er noe som eksisterer, er derimot svært lite sannsynlig. Dog eksisterer det helt sikkert mange former for varinsekter.

Hva med varstruts? Har hørt at de biter når de blir sinte. ELler andre fugler som hakker med nebbet og lager skade med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble en gang bitt av en blekksprut. Nå ble ikke jeg til noen varblekksprut av den grunn, men det finnes kanskje andre som har vært mindre heldige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har De desverre gjort en liten tankefeil. Det har seg nemlig slik at et vardyr blir til når originalversjonen av det dyret biter et menneske (ikke alltid da, men noen ganger). Det er derfor naturlig å anta at det stort sett vil være kun de mest fryktingydende dyrene som har en var-versjon - dyr som f.eks. ulv, bjørn, hund og katt. At varkyllinger, vargriser og varkyr er noe som eksisterer, er derimot svært lite sannsynlig. Dog eksisterer det helt sikkert mange former for varinsekter.

Det tror jeg er direkte feilaktig, og bare min aktelse for Dem og Deres overdrevne høflighet hindrer meg i å karakterisere påstanden som rent sludder.

Det dyret som uten sammenligning biter flest mennesker i Norge i dag, er familiehunder. Lenge toppet Golden Retrievere listen. Det kan ha endret seg, men det var en veldig populær familiehund før.

Uansett, om det var noe i Deres antakelser, burde vi ha stått til knes i var-retrievere, noe som helt klart ikke er tilfelle.

Ærbødigst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg er direkte feilaktig, og bare min aktelse for Dem og Deres overdrevne høflighet hindrer meg i å karakterisere påstanden som rent sludder.

Det dyret som uten sammenligning biter flest mennesker i Norge i dag, er familiehunder. Lenge toppet Golden Retrievere listen. Det kan ha endret seg, men det var en veldig populær familiehund før.

Uansett, om det var noe i Deres antakelser, burde vi ha stått til knes i var-retrievere, noe som helt klart ikke er tilfelle.

Ærbødigst.

Han nevner da hund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han nevner da hund...

Og hvorfor har vi ingen myter om var-retrievere? Var-cocker spaniels? Selvsagt fordi hypotesen er pølsevev.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvorfor har vi ingen myter om var-retrievere? Var-cocker spaniels? Selvsagt fordi hypotesen er pølsevev.

Er vel fordi ingen tenker over at de kan være skumle for de ser ikke skumle ut. Skal de bruke sinte hunder i en film bruker de som regel doberman, rottweiler eller huskey fordi de ser fryktinngytende ut av utseende. Litt som ulven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel fordi ingen tenker over at de kan være skumle for de ser ikke skumle ut. Skal de bruke sinte hunder i en film bruker de som regel doberman, rottweiler eller huskey fordi de ser fryktinngytende ut av utseende. Litt som ulven

Enn si var-pudler. Noen som har hørt om var-pudler? Ikke det? Men de er faen så bitt-villig irl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Enn si var-pudler. Noen som har hørt om var-pudler? Ikke det? Men de er faen så bitt-villig irl.

Igjen. De ser ikke skumle ut utseendemessig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pussig at ingen kom i tanker om kreasjonistenes favoritt "The Crocoduck"

Crocoduck1.jpg

Haha. Søt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...