Gå til innhold

Selfie avhengig soldat avslører Russland.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den foto-gale soldaten gjorde en tabe, han glemte å skru av Gps funksjonen på kamera. Og kordinatene viser at soldaten er inne i opprørsregionen. Der hvor Russland hevder at de ikke har soldater.

http://www.thedrum.com/news/2014/07/31/selfie-addicted-russian-soldier-caught-ukrainian-territory-instagram-geo-tagging-0



Anonymous poster hash: 64e12...aa0
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den foto-gale soldaten gjorde en tabe, han glemte å skru av Gps funksjonen på kamera. Og kordinatene viser at soldaten er inne i opprørsregionen. Der hvor Russland hevder at de ikke har soldater.

http://www.thedrum.com/news/2014/07/31/selfie-addicted-russian-soldier-caught-ukrainian-territory-instagram-geo-tagging-0

Anonymous poster hash: 64e12...aa0

Iflg rykter har ikke Russland soldater inne i Ukraina, men derimot skal noen av opprørsstyrkene være folk som har ferie fra det Russiske forsvaret, og bruker ferien sin som en del av Strelkov sine styrker.

Kanskje ferien blir slutt snart?

Endret av I Grosny
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Russland sa lenge at de ikke hadde soldater på Krim, til tross for at de som var der hadde toppmoderne russisk utstyr og uniformer og de som var der innrømmet at de var russiske soldater. Putin sier akkurat det som passer ham og det Russiske propaganda apparatet backer ham opp.



Anonymous poster hash: 64e12...aa0
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iflg rykter har ikke Russland soldater inne i Ukraina, men derimot skal noen av opprørsstyrkene være folk som har ferie fra det Russiske forsvaret, og bruker ferien sin som en del av Strelkov sine styrker.

Kanskje ferien blir slutt snart?

"ferie"?

Er dette en Molotov-eufemisme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iflg rykter har ikke Russland soldater inne i Ukraina, men derimot skal noen av opprørsstyrkene være folk som har ferie fra det Russiske forsvaret, og bruker ferien sin som en del av Strelkov sine styrker.

Kanskje ferien blir slutt snart?

Utrolig naivt å tro dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig naivt å tro dette.

Naivt, hvorfor det?

Jeg har blitt fortalt at russiske soldater har tatt seg feriejobb i Ukraina, hva er det som er naivt med å tro dette?

Hva tror du selv?

Saken er at Putin av politiske årsaker ikke ønsker å gå inn offisielt, og da er det jo ganske logisk å gi soldater ferie i stedet slik at de kan leies inn av oligarker eller Novorussias forsvarsdepartement. Dette er forøvrig spesielt, siden Russiske soldater normalt ikke tillates å reise til utlandet (hvis jeg har forstått det riktig).

Men det er dessverre naivt å tro at ferien blir slutt snart.

Endret av I Grosny
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"ferie"?

Er dette en Molotov-eufemisme?

Jeg vet ikke hva Molotov -eufeisme er.

Ferie er ferie, og mange jobber i ferien. De kan til og med være oppmuntret av sin arbeidgiver til å ta seg feriejobb.

Du må også huske at Russerne er absolutt forferdet over de Ukrainske nazistene og oligarkenes herjinger. I slike situasjoner vil frivillige dra for å kjempe. Dette har vi sett tidligere i historien også, som f.eks. i borgerkrigen i Spania, og vi ser det samme i Syria der troende nordmenn drar for å bidra. Noen kan dra av økonomiske årsaker.En av leiesoldatene på ukrainsk side ble idenifisert som en banditt fra ett annet x-sovjetland. Penger og action kan være motivasjonsfaktorer.

Endret av I Grosny
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva Molotov -eufeisme er.

Ferie er ferie, og mange jobber i ferien. De kan til og med være oppmuntret av sin arbeidgiver til å ta seg feriejobb.

Du må også huske at Russerne er absolutt forferdet over de Ukrainske nazistene og oligarkenes herjinger. I slike situasjoner vil frivillige dra for å kjempe. Dette har vi sett tidligere i historien også, som f.eks. i borgerkrigen i Spania, og vi ser det samme i Syria der troende nordmenn drar for å bidra. Noen kan dra av økonomiske årsaker.En av leiesoldatene på ukrainsk side ble idenifisert som en banditt fra ett annet x-sovjetland. Penger og action kan være motivasjonsfaktorer.

Ikke sjokkerende at noen med navn I Grosny støtter Russland og kaller Kijev «nazister».

Anonymous poster hash: a166d...0e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sjokkerende at noen med navn I Grosny støtter Russland og kaller Kijev «nazister».

Anonymous poster hash: a166d...0e4

Ifølge Nrk har flere i Ukrainas innerste maktsirkel bakgrunn fra høyreekstreme organisasjoner. og har vært med å etablere fascistiske og nazistiske organisasjoner.

http://www.nrk.no/verden/disse-far-penger-av-norge-1.11587709

Anonymous poster hash: b119e...969

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva Molotov -eufeisme er.

Ferie er ferie, og mange jobber i ferien. De kan til og med være oppmuntret av sin arbeidgiver til å ta seg feriejobb.

Du må også huske at Russerne er absolutt forferdet over de Ukrainske nazistene og oligarkenes herjinger. I slike situasjoner vil frivillige dra for å kjempe. Dette har vi sett tidligere i historien også, som f.eks. i borgerkrigen i Spania, og vi ser det samme i Syria der troende nordmenn drar for å bidra. Noen kan dra av økonomiske årsaker.En av leiesoldatene på ukrainsk side ble idenifisert som en banditt fra ett annet x-sovjetland. Penger og action kan være motivasjonsfaktorer.

Russerne forferdet?

I think not.

Det eneste de er forferdet over, er at et land i deres bakgård vender seg fra dem og søker mot vesten heller enn den gamle Warzawa-pakten. Det må være et hardt slag for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den foto-gale soldaten gjorde en tabe, han glemte å skru av Gps funksjonen på kamera. Og kordinatene viser at soldaten er inne i opprørsregionen. Der hvor Russland hevder at de ikke har soldater.

http://www.thedrum.com/news/2014/07/31/selfie-addicted-russian-soldier-caught-ukrainian-territory-instagram-geo-tagging-0

Anonymous poster hash: 64e12...aa0

Hva gjør at du hopper så lett på en slik nyhet, og tenker du i det hele tatt på at du, som jeg og alle andre, blir lurt trill rundt av media? Har det ikke slått deg at dette kan være fabrikert slik at vi skal tro Russland er den skyldige what so ever. Sannheten kan være en helt annen. Mange er så ukritiske til det som media kommer med. Og det vet media. Be wise, not a sheep.

Anonymous poster hash: e16b5...ffe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Russerne forferdet?

I think not.

Det eneste de er forferdet over, er at et land i deres bakgård vender seg fra dem og søker mot vesten heller enn den gamle Warzawa-pakten. Det må være et hardt slag for dem.

Jeg snakker om befolkningen i Russland. Det har vært meningsmålinger der som viser overveldende flertalll for å gå offisielt, militært inn i Ukraina og befri Øst-Ukraina. Hvis ikke det speiler en forferderlse så tolker jeg ting helt feil her.

Du må også huske at russerne ikke leser det samme i avisene som vi gjør her hjemme. Vi blir foret med hovedsaklig Ukrainsk propaganda, mens de blir foret med prorussisk propaganda. Det gir ett helt annet bilde.

Sett fra Russland, så ser det ut som nazihordene fra Ukraina angriper russiske Øst-Ukrainere, militære, sivile, barn og gamle med artilleri og det som verre er.

Nazi-perspektivet er ganske spesielt i Ukraina, og det er merkerlig at vesten ikke har problemer med dette. Store deler av de frivillige styrkene som samarbeider med Ukrainias arme er fra Nazi-organisasjoner, og en av armeene er betalt av den superkriminelle oligarken Kholomoisky. Det ser også t som om naziorganisasjonene sto for krisemaksimering på maidanplassen, og nazistene var en viktig faktor i maidankuppet der de fikk fire representanter inn i kuppregjeringen, forsvarsministeren inkludert.

Så nazimerkelappen på Ukraina er dessverre ikke bare propaganda.

Dette nazisamarbeidet undergraver Ukrainas legetimitet i øst. Ikke minst fordi nazistyrker har begått krigsforbrytelser.

Jeg er ikke glad for situasjonen i Ukraina, og mener at krigen bør stoppes, og jeg tror ikke sanksjoner mot Russland er noen løsning. Kanskje Øst-Ukraina bør bli en slags egen selvstyrt sone, men alle soldatene må ut. Ikke bare de Ukrainske , men også frivillige fra alle land, på begge sider. Jeg er ikke trygg på Strelkov og hans menn. De ser farlige ut, og har kanskje like dårlig respekt for menneskeliv og annerledestenkende som Ukrainanazistene har.

Øst må tømmes for soldater, og det kan være en idé å få inn Fn-styrker i en 20-årsperiode, mens man lærer opp til nå ufødte barn som ikke er mentalt krigsskadde til å bli gode politifolk og militære.

Ukraina har med sine krigsforbrytelse mistet "foreldreretten" til Øst-Ukraina. De er ikke egnet, og ikke akseptert. De oppfører seg som fiender av folket, og er sånn sett fiender. Det kan se ut som om Russland spiller på dette, og gjør en del hemmelige skumle ting der.

Jeg forstår ikke helt hva Putin driver med.

Jeg forstår at vesten peser han med sanskjoner og sånn, men hvorfor stiller vi ikke krav til Ukraina? Er det slik at vi skal støtte Ukraina med sin nazislagside 100% fordi de står imot Russland?

Russland står imot Ukraina av minst tre grunner, og forskjellige folk har forskjellige grunner.

1: Befolkningen støtter sine i Øst i kampen mot nazistene og det onde regimet i Kiev.

2: Oligarker har enorme økonomiske interesser.

3; Militært/strategisk er det ikke greit at nazister og Usa-marionetter tuller med det Russiske forsvaret, som faktisk hører hjemme blant annet i Sevastopol.

Endret av I Grosny
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva gjør at du hopper så lett på en slik nyhet, og tenker du i det hele tatt på at du, som jeg og alle andre, blir lurt trill rundt av media? Har det ikke slått deg at dette kan være fabrikert slik at vi skal tro Russland er den skyldige what so ever. Sannheten kan være en helt annen. Mange er så ukritiske til det som media kommer med. Og det vet media. Be wise, not a sheep.

Anonymous poster hash: e16b5...ffe

Jeg trodde også på denne nyheten, fordi jeg har hørt at mange av de som ble sendt hjem i likposer var soldater på ferie. Dersom det er sant, så er det sannsynlig at selfiemannen var en soldat på ferie, med sommerjobb hos Strelkov.

Jeg ser heller ikke bort i fra at russiske soldater faktisk kan ha vært inne i Ukraina som russiske soldater , eller at artikkelen er en falsk historie. Propaganda er en vesentlig del av krigføringen, og Ukrainsk media er eid av oligarker, hvorav Poroshenko er en vesentlig eier.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik behandler ukrainske "helter" barn som holder med "feil" side.



Anonymous poster hash: ef3fe...b6c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg snakker om befolkningen i Russland. Det har vært meningsmålinger der som viser overveldende flertalll for å gå offisielt, militært inn i Ukraina og befri Øst-Ukraina. Hvis ikke det speiler en forferderlse så tolker jeg ting helt feil her.

Du må også huske at russerne ikke leser det samme i avisene som vi gjør her hjemme. Vi blir foret med hovedsaklig Ukrainsk propaganda, mens de blir foret med prorussisk propaganda. Det gir ett helt annet bilde.

Sett fra Russland, så ser det ut som nazihordene fra Ukraina angriper russiske Øst-Ukrainere, militære, sivile, barn og gamle med artilleri og det som verre er.

Nazi-perspektivet er ganske spesielt i Ukraina, og det er merkerlig at vesten ikke har problemer med dette. Store deler av de frivillige styrkene som samarbeider med Ukrainias arme er fra Nazi-organisasjoner, og en av armeene er betalt av den superkriminelle oligarken Kholomoisky. Det ser også t som om naziorganisasjonene sto for krisemaksimering på maidanplassen, og nazistene var en viktig faktor i maidankuppet der de fikk fire representanter inn i kuppregjeringen, forsvarsministeren inkludert.

Så nazimerkelappen på Ukraina er dessverre ikke bare propaganda.

Dette nazisamarbeidet undergraver Ukrainas legetimitet i øst. Ikke minst fordi nazistyrker har begått krigsforbrytelser.

Jeg er ikke glad for situasjonen i Ukraina, og mener at krigen bør stoppes, og jeg tror ikke sanksjoner mot Russland er noen løsning. Kanskje Øst-Ukraina bør bli en slags egen selvstyrt sone, men alle soldatene må ut. Ikke bare de Ukrainske , men også frivillige fra alle land, på begge sider. Jeg er ikke trygg på Strelkov og hans menn. De ser farlige ut, og har kanskje like dårlig respekt for menneskeliv og annerledestenkende som Ukrainanazistene har.

Øst må tømmes for soldater, og det kan være en idé å få inn Fn-styrker i en 20-årsperiode, mens man lærer opp til nå ufødte barn som ikke er mentalt krigsskadde til å bli gode politifolk og militære.

Ukraina har med sine krigsforbrytelse mistet "foreldreretten" til Øst-Ukraina. De er ikke egnet, og ikke akseptert. De oppfører seg som fiender av folket, og er sånn sett fiender. Det kan se ut som om Russland spiller på dette, og gjør en del hemmelige skumle ting der.

Jeg forstår ikke helt hva Putin driver med.

Jeg forstår at vesten peser han med sanskjoner og sånn, men hvorfor stiller vi ikke krav til Ukraina? Er det slik at vi skal støtte Ukraina med sin nazislagside 100% fordi de står imot Russland?

Russland står imot Ukraina av minst tre grunner, og forskjellige folk har forskjellige grunner.

1: Befolkningen støtter sine i Øst i kampen mot nazistene og det onde regimet i Kiev.

2: Oligarker har enorme økonomiske interesser.

3; Militært/strategisk er det ikke greit at nazister og Usa-marionetter tuller med det Russiske forsvaret, som faktisk hører hjemme blant annet i Sevastopol.

Det er jo fakta at Ukraina angriper og dreper sivile i Øst-Ukraina med både artlleri og andre våpen. Det har VGs journalist selv vært vitne til.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ukraina/kraftige-sammenstoet-i-donetsk/a/23257957/http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ukraina/kraftige-sammenstoet-i-donetsk/a/23257957/

Det finnes også bilder av drepte barn. Men disse barna får ikke omtale i vestlig media. Advarer mot sterke bilder.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=747923235247036&set=pcb.747925455246814&type=1&theater

https://www.facebook.com/DonbassRevolution

Anonymous poster hash: b119e...969

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror Breivik sitter på cella si og godter seg over Nazismens sukses i Ukraina.

Børge Brende, har du det på samme måte?

– Det er uhørt at vi har en utenriksminister som omgås fascister og støtter dem, sa Bjørn Nistad om Børge Brende under NRK-debatten.

http://www.nrk.no/norge/--brende-stotter-fascisme-1.11588808

Anonymous poster hash: b119e...969

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oligarkenes herjinger? Er det noe sted oligarkene herjer er det i Russland, Europas mest korrupte land. At noen investerer i et land hvor eliten misbruker retten er en gåte. Se bare hvordan Telenors Vimpelcom ble kuppet. I Russland florerer kriminalitet og korrupsjon. De har også et pressesystem som ikke fungerer, alle TV kanaler er kontrollert av Putin, som vinner alle valg.

Det finnes sikkert fascister i Ukraina, det er ikke det samme som om vanlige folk ikke er lei russisk inspirert korrupsjon i Ukraina, men nå har landet fått en ny valgt president. Krigen i Ukraina skapt av Putin, han ønsker å destabilisere hele landet fordi de ikke gjør som ham vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...