Gå til innhold

Vi kan oppleve masseutryddelse i vår levealder


WubWub

Anbefalte innlegg

Ja, vi kan gjøre små ting, men det er så få som gjør det, og det er ikke nok. Det er opp til de med makten å fikse det.

Vi kan spre budskapet :blomst:

Men så er det sånn at mange driiiiter i det. Vi har det for godt. Maktene tjener jo penger på folks likegyldighet så der kan vi ikke forvente så mye.

Det er ikke lett det her. Er det ikke det ene så er det noe annet. For min del så prøver jeg så godt jeg kan og styre unna palmeolje, styre unna produkter som tester på dyr, spiser svært lite kjøtt, bruker mint mulig produkter (litt bruker jeg jo, men ingen storbruker) Prøver ihvertfall, det er vel det beste vi kan gjøre.

Endret av wintergirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi kan spre budskapet :blomst:

Men så er det sånn at mange driiiiter i det. Vi har det for godt. Maktene tjener jo penger på folks likegyldighet så der kan vi ikke forvente så mye.

Det er ikke lett det her. Er det ikke det ene så er det noe annet. For min del så prøver jeg så godt jeg kan og styre unna palmeolje, styre unna produkter som tester på dyr, spiser svært lite kjøtt, bruker mint mulig produkter (litt bruker jeg jo, men ingen storbruker) Prøver ihvertfall, det er vel det beste vi kan gjøre.

er det noen steder hvor jeg kan lese om hvilke matvarer som inneholder palmeolje?

Anonymous poster hash: 03389...d2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det noen steder hvor jeg kan lese om hvilke matvarer som inneholder palmeolje?

Anonymous poster hash: 03389...d2c

Jeg mener det er regnskogsfondets nettside de har lagt ut en link.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ja helvettes mennesker! Jeg jobber i restaurant og ser hhv vor mye mat som kastes.. Også av det vi ikke selger. Sløseri! Og vi har ikke lov å soise av det heller. Gjlr det likevel selvfølgelig.

Anonymous poster hash: 0a98f...72b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja helvettes mennesker! Jeg jobber i restaurant og ser hhv vor mye mat som kastes.. Også av det vi ikke selger. Sløseri! Og vi har ikke lov å soise av det heller. Gjlr det likevel selvfølgelig.

Anonymous poster hash: 0a98f...72b

Nå hevder også FN at den kommende vann mangelen meget mulig kan utrydde oss eller gjøre geografiske områder som usa, midt-østen, kina og india ubeboelige.

Vi har et overforbruk av vann samtidig som verden globalt har høy befolkningsvekst. Det lover ikke bra, vi mennesker har mange utfordringer foran oss. De neste 100 årene kan meget vel være avgjørende for vår arts overlevelse på mange områder. Både krig, utrydding av dyrearter, forsøpling, forurensing, ressurser som går tomme kan alle vippe oss av pinnen :

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/verden-risikerer-vannkrise/a/23419628/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...