Gå til innhold

Asbjørnsen og Moe barne tv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg innbiller meg å huske fra barne tv at det var noe med en gammel mann som kom på besøk til to barn, en gutt og en jente for å fortelle eventyr! Asbjørnsen og Moe eventyr. Introen hadde noe med at han satt i en hestevogn å gjøre... Så begynte fortellingene. Kan dette stemme, eller er jeg helt på jordet? Prøver å finne noen form for video på youtube om det, da jeg tror jeg har sett det før. Eller bare generelt bevis for at det er sant... Vet noen navnet på dette programmet jeg snakker om? :)

 



Anonymous poster hash: 185f8...b6a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er Ivo Captinos dukkefilmer fra 50-60 tallet:) Hadde de på vhs på 90-tallet!

Akkurat den du tenker på er Reveenka! Da kommer en gammel mann til ei gammel kone og ber henne fortelle en historie, som da er om reveenka.

Filmene ligger ikke på youtube.. De må lastes ned ulovlig eller kjøpes på nett.

Anonymous poster hash: df534...931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeh ser du tenker på den hvor han kom til barna.. Hehe, husker ikke hvilken historie det var, men hver episode eller film hadde hver sin intro hvor han kom i den vognen sin og besøkte noen.

Anonymous poster hash: df534...931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, eller så kan det være tegneserien om HC Andersen! Den vet jeg har gått på barnetv:) Da sitter han i en hestevogn og forteller til to barn.

Nå skal jeg slutte og spamme!

Anonymous poster hash: df534...931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asbjørnsen og Moe gikk i fjellet og ble overasket av tåke. Etter en stund kom de bort fra hverandre og Moe ropte: "Ho-Ho Asbjørnsen!" Fra tåkehavet kom svaret: "Ho-Ho Moe!"


Anonymous poster hash: 8e2c5...469
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...