Gå til innhold

Sesong premiere på Luksusfellen. Hvem skal se på?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

GLEDER meg til denne sesongen. Kjenner faktisk en som skal være med, og det kommer til å bli skummelt. Ante ingenting om hans økonomiske situasjon..

 



Anonymous poster hash: 3d86f...96f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ikke forestille meg hvor jævlig det må være å miste sin egen unge på den måten :(

Forstår godt at de har prøvd å kjøpt litt av gleden tilbake og få tankene over på noe annet.

Glad for at det endte bra for de.

 

Wooohooo, gleder meg til neste episode :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det som ikke vet hvor mye de tjener i måneden?? Det burde ikke være mulig. Hjelpes meg. Ikke rart han er singel.

Anonymous poster hash: e7d4b...0be

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han virker litt deprimert egentlig. "Liker å være sosial og ikke grave meg ned i mørke tanker". Som om det hjelper å gjemme unna regningene sine, fatter ikke at folk kan gjøre sånt  :sjokkert:



Anonymous poster hash: 18ff5...649
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han virker litt deprimert egentlig. "Liker å være sosial og ikke grave meg ned i mørke tanker". Som om det hjelper å gjemme unna regningene sine, fatter ikke at folk kan gjøre sånt  :sjokkert:Anonymous poster hash: 18ff5...649

Enig. Nytter ikke å stikke hode i sanden. Helt sjokkert her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Han virker litt deprimert egentlig. "Liker å være sosial og ikke grave meg ned i mørke tanker". Som om det hjelper å gjemme unna regningene sine, fatter ikke at folk kan gjøre sånt  :sjokkert:

Anonymous poster hash: 18ff5...649

 

 

 

Hvem er det som ikke vet hvor mye de tjener i måneden?? Det burde ikke være mulig. Hjelpes meg. Ikke rart han er singel.

Anonymous poster hash: e7d4b...0be

 

Og her ser vi hva slike søppel-programmer medfører. Stygge og nedlatende kommentarer. Hva faen vet dere om hvordan folk har det? Er dere så jævla perfekte at dere aldri kan havne i økonomisk trøbbel? Eller i problemer på andre måter. Ja, man kan være "dum" og "idiot". Men faktum er at vi alle kan være det, og de fleste av oss har sikkert gjort mye dumt i våre liv, noen har hadd flaks og unngått alvorlige konsekvenser, andre har vært mer uheldig. Kanskje kommer det en dag at noen av dere får en alvorlig sykdom eller ender opp med samlivsbrudd med uheldige konsekvenser. Hvordan hadde dere hatt det om folk satt og lo av dere, og så på dere som "idioter" og nærmest tilbakestående?

 

Luksusfellen er søppel-TV av verste folk der man utnytter folk i ekstreme situasjoner. Man lager underholdning slik at folk som dere kan sitte med potetgullposen på sofaen sin og heve øyenbrynene og til dels le av disse folkene som på mange måter har fått ødelagt mye av sitt liv.

 

Jeg legger merke til at programmene er ekstremt kynisk og nøye klippet. Alle episoder der mennesker får nervøse sammenbrudd, gråter og generelt dramatikk blir det satt voldsomt fokus på. Selvsagt for å få god TV. Oveskriftene i Nettavisen og VG som referer til episodne bruker også utelukkende overskrifter av typen "Knakk sammen", "Besvimte", "Fikk sammenbrudd" etc.

 

Så vil mange si at disse melder seg på luksusfellen frivillig. Det er heller ikke nødvendigvis sant. Dette er mennesker i en desperat situasjon som gjør hva som helst for å komme seg ut av uføret, inkludert å blottlegge seg på et TV-program for hele det norske folk, slik at de kan sitte å godte seg over deres elendighet. I dag er det mange mennesker som har havnet i uføre som gjør det de kan for å overleve. Det kaller jeg ikke nødvendigvis for "frivillig".

 

Og fellesnevneren for "hjelperne" og programlederne er at de er meget suksessfulle mennesker, med millionlønninger, "perfekt" familie, og kan sitter på den grønne gren. Jeg antar de også tjener et 7-sifret beløp på en sesong, alle sammen. Man får dermed en ekstrem ubalanse, og mange av disse er faktisk ikke i nærheten av å fatte hva disse menneskene går gjennom. Hadde det vært noe til barmhjertighet i disse menneskene, så hadde de faktisk hjulpet disse menneskene, uten kameraer og TV-produksjon til stede. Men det er jo åpenbart ikke interessant. For det er åpenbart ikke det å hjelpe disse menneskene som er agendaen. Agendaen er å lage god TV, og hva er bedre TV enn skikkelig god mobbe-TV, der man ydmyker mennesker i svært sårbare situasjoner foran det norske folk?

 

Nei, dette programmet er en skam, og jeg kommer aldri til å se et minutt av det.

Anonymous poster hash: 82661...c09

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Og her ser vi hva slike søppel-programmer medfører. Stygge og nedlatende kommentarer. Hva faen vet dere om hvordan folk har det? Er dere så jævla perfekte at dere aldri kan havne i økonomisk trøbbel? Eller i problemer på andre måter. Ja, man kan være "dum" og "idiot". Men faktum er at vi alle kan være det, og de fleste av oss har sikkert gjort mye dumt i våre liv, noen har hadd flaks og unngått alvorlige konsekvenser, andre har vært mer uheldig. Kanskje kommer det en dag at noen av dere får en alvorlig sykdom eller ender opp med samlivsbrudd med uheldige konsekvenser. Hvordan hadde dere hatt det om folk satt og lo av dere, og så på dere som "idioter" og nærmest tilbakestående?

 

Luksusfellen er søppel-TV av verste folk der man utnytter folk i ekstreme situasjoner. Man lager underholdning slik at folk som dere kan sitte med potetgullposen på sofaen sin og heve øyenbrynene og til dels le av disse folkene som på mange måter har fått ødelagt mye av sitt liv.

 

Jeg legger merke til at programmene er ekstremt kynisk og nøye klippet. Alle episoder der mennesker får nervøse sammenbrudd, gråter og generelt dramatikk blir det satt voldsomt fokus på. Selvsagt for å få god TV. Oveskriftene i Nettavisen og VG som referer til episodne bruker også utelukkende overskrifter av typen "Knakk sammen", "Besvimte", "Fikk sammenbrudd" etc.

 

Så vil mange si at disse melder seg på luksusfellen frivillig. Det er heller ikke nødvendigvis sant. Dette er mennesker i en desperat situasjon som gjør hva som helst for å komme seg ut av uføret, inkludert å blottlegge seg på et TV-program for hele det norske folk, slik at de kan sitte å godte seg over deres elendighet. I dag er det mange mennesker som har havnet i uføre som gjør det de kan for å overleve. Det kaller jeg ikke nødvendigvis for "frivillig".

 

Og fellesnevneren for "hjelperne" og programlederne er at de er meget suksessfulle mennesker, med millionlønninger, "perfekt" familie, og kan sitter på den grønne gren. Jeg antar de også tjener et 7-sifret beløp på en sesong, alle sammen. Man får dermed en ekstrem ubalanse, og mange av disse er faktisk ikke i nærheten av å fatte hva disse menneskene går gjennom. Hadde det vært noe til barmhjertighet i disse menneskene, så hadde de faktisk hjulpet disse menneskene, uten kameraer og TV-produksjon til stede. Men det er jo åpenbart ikke interessant. For det er åpenbart ikke det å hjelpe disse menneskene som er agendaen. Agendaen er å lage god TV, og hva er bedre TV enn skikkelig god mobbe-TV, der man ydmyker mennesker i svært sårbare situasjoner foran det norske folk?

 

Nei, dette programmet er en skam, og jeg kommer aldri til å se et minutt av det.

Anonymous poster hash: 82661...c09

 

 

Men kära nån.. nu får du lugna ner dig! Ser ingen stygge kommentarer her. Fakta ER jo at han har forsømt regningene sine. Du får evt bytte kanal om du får så høyt blodtrykk av Lyxfällan... 

Anonymous poster hash: 18ff5...649

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det som ikke vet hvor mye de tjener i måneden?? Det burde ikke være mulig. Hjelpes meg. Ikke rart han er singel.

Anonymous poster hash: e7d4b...0be

Han var telefonselger, og jobbet på provisjon. At gjennomsnittslønnen var på ca. 30' trenger ikke bety at det var det som ble utbetalt hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig at han virker deprimert, ble trist av å se på han.

 

Men han virket snill og god. Håper han har fått ordnet opp i alt. 

Anonymous poster hash: 18ff5...649

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Wanda Maximoff

Men han virket snill og god. Håper han har fått ordnet opp i alt.

Anonymous poster hash: 18ff5...649

Ja, det virker han som 😊 Han virket veldig motivert på slutten og som har fått seg en skikkelig vekker så det er supert 😊👍 eneste som jeg kan huske som har arbeidet med å løse opp ting selv etter programmet..

Virker som en supergutt som gravde seg litt ned i ting han ikke burde

NB! Litt spent på neste episode. "Nav gjeldsrådgivning mente jeg skulle slutte å betale på lånene mine"

Endret av Steve Rogers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NB! Litt spent på neste episode. "Nav gjeldsrådgivning mente jeg skulle slutte å betale på lånene mine"

Haha, WTF? Tenk gi et sånt råd og den unnskyldningen der holder ikke mål.

Anonymous poster hash: e7d4b...0be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Og her ser vi hva slike søppel-programmer medfører. Stygge og nedlatende kommentarer. Hva faen vet dere om hvordan folk har det? Er dere så jævla perfekte at dere aldri kan havne i økonomisk trøbbel? Eller i problemer på andre måter. Ja, man kan være "dum" og "idiot". Men faktum er at vi alle kan være det, og de fleste av oss har sikkert gjort mye dumt i våre liv, noen har hadd flaks og unngått alvorlige konsekvenser, andre har vært mer uheldig. Kanskje kommer det en dag at noen av dere får en alvorlig sykdom eller ender opp med samlivsbrudd med uheldige konsekvenser. Hvordan hadde dere hatt det om folk satt og lo av dere, og så på dere som "idioter" og nærmest tilbakestående?

 

Luksusfellen er søppel-TV av verste folk der man utnytter folk i ekstreme situasjoner. Man lager underholdning slik at folk som dere kan sitte med potetgullposen på sofaen sin og heve øyenbrynene og til dels le av disse folkene som på mange måter har fått ødelagt mye av sitt liv.

 

Jeg legger merke til at programmene er ekstremt kynisk og nøye klippet. Alle episoder der mennesker får nervøse sammenbrudd, gråter og generelt dramatikk blir det satt voldsomt fokus på. Selvsagt for å få god TV. Oveskriftene i Nettavisen og VG som referer til episodne bruker også utelukkende overskrifter av typen "Knakk sammen", "Besvimte", "Fikk sammenbrudd" etc.

 

Så vil mange si at disse melder seg på luksusfellen frivillig. Det er heller ikke nødvendigvis sant. Dette er mennesker i en desperat situasjon som gjør hva som helst for å komme seg ut av uføret, inkludert å blottlegge seg på et TV-program for hele det norske folk, slik at de kan sitte å godte seg over deres elendighet. I dag er det mange mennesker som har havnet i uføre som gjør det de kan for å overleve. Det kaller jeg ikke nødvendigvis for "frivillig".

 

Og fellesnevneren for "hjelperne" og programlederne er at de er meget suksessfulle mennesker, med millionlønninger, "perfekt" familie, og kan sitter på den grønne gren. Jeg antar de også tjener et 7-sifret beløp på en sesong, alle sammen. Man får dermed en ekstrem ubalanse, og mange av disse er faktisk ikke i nærheten av å fatte hva disse menneskene går gjennom. Hadde det vært noe til barmhjertighet i disse menneskene, så hadde de faktisk hjulpet disse menneskene, uten kameraer og TV-produksjon til stede. Men det er jo åpenbart ikke interessant. For det er åpenbart ikke det å hjelpe disse menneskene som er agendaen. Agendaen er å lage god TV, og hva er bedre TV enn skikkelig god mobbe-TV, der man ydmyker mennesker i svært sårbare situasjoner foran det norske folk?

 

Nei, dette programmet er en skam, og jeg kommer aldri til å se et minutt av det.

Anonymous poster hash: 82661...c09

 

 

Jeg lurer nå på hvordan du vet så mye om et program du aldri kommer til å se ett minutt av? Jeg synes jo også du kommer med vel så mange nedlatende kommentarer til de (oss) som kommenterer her inne, seerene generelt og programlederne som motsatt. Hva vet du om mine årsaker til å se programmet, hva jeg tenker der jeg sitter i sofaen, og hvordan jeg oppfatter deltakerne?

 

Jeg har vært et stykke nedover "økonomisk kaos-trappa" selv, men har klatret litt oppover for egen hjelp, med mye viljestyrke og beinhard prioritering (og med tips fra Luksusfellen). Så jeg gjenkjenner og forstår faktisk de som ikke åpner konvolutter og ikke evner å prioritere, Og selv om jeg kan ta meg selv i å riste litt på hodet over prioriteringene til deltakerene, så må jeg jo også minne meg selv på at jeg ikke var så mye bedre selv...

 

Jeg sitter i sofaen, uten potetgullpose og som deltakernes største heiagjeng, og tenker hvor uendelig mye bedre det er at de får hjelp, enn at de går til grunne. Og ja, noen ganger dveler de kanskje litt i overkant lenge ved tårer eller sammenbrudd, men jeg oppfatter først og fremst at programlederne behandler deltakerne med respekt, de kan være skarpe helt klart, men helt klart med intensjon om å hjelpe på best mulig måte.

 

Jeg ser på for å minne meg selv på hvor lett det er å snuble, og at jeg ikke vil tilbake i den retningen - og fordi jeg kan plukke opp ett og annet tips til å bli enda bedre på egen økonomisk situasjon. Det jeg kanskje jeg savner til tider, er hvilke råd og tips, sånn rent praktisk, de får, for å kutte for eksempel matbudsjettet (eller andre poster) drastisk. Det er ikke alltid helt enkelt, vet jeg av egen erfaring.

 

Grad av frivilligheten kan man jo sikkert lure på i en så trengt posisjon som en del av deltagerne er i, men jeg håper og tror at deltakerne får bistand både før og etter programmet er laget - og at kanskje det er bedre å få lagt kortene på bordet enn å bære på en skam og skyld over dårlig økonomi i skjul.Og jeg synes det står mer respekt av deltakerne fordi de ber om hjelp, heller enn av at det er ydmykende.

 

Til gårsdagens program,vil jeg si at jeg er enig i at han kunne virke deprimert, men hjelpe meg - økonomiske problemer gnager enormt på både selvfølelse og humør. Og jeg er imponert over denne karen som virkelig snur om, og som flere her sier, gjør "mer enn forventet" på de fire ukene - og jeg er imponert over onkelen som stiller opp for ham.

 

Er spent på neste program, høres ut som en ikke helt patent økonomisk rådgiver som enten gir dårlige råd eller ikke sikrer at de som søker råd oppfatter det rett, men tror faktisk jeg har hørt om tilsvarende før når man søker offentlig gjeldsordning.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker, on 07 Oct 2015 - 20:53, said:

 

Og her ser vi hva slike søppel-programmer medfører. Stygge og nedlatende kommentarer. Hva faen vet dere om hvordan folk har det? Er dere så jævla perfekte at dere aldri kan havne i økonomisk trøbbel? Eller i problemer på andre måter. Ja, man kan være "dum" og "idiot". Men faktum er at vi alle kan være det, og de fleste av oss har sikkert gjort mye dumt i våre liv, noen har hadd flaks og unngått alvorlige konsekvenser, andre har vært mer uheldig. Kanskje kommer det en dag at noen av dere får en alvorlig sykdom eller ender opp med samlivsbrudd med uheldige konsekvenser. Hvordan hadde dere hatt det om folk satt og lo av dere, og så på dere som "idioter" og nærmest tilbakestående?

 

Luksusfellen er søppel-TV av verste folk der man utnytter folk i ekstreme situasjoner. Man lager underholdning slik at folk som dere kan sitte med potetgullposen på sofaen sin og heve øyenbrynene og til dels le av disse folkene som på mange måter har fått ødelagt mye av sitt liv.

 

Jeg legger merke til at programmene er ekstremt kynisk og nøye klippet. Alle episoder der mennesker får nervøse sammenbrudd, gråter og generelt dramatikk blir det satt voldsomt fokus på. Selvsagt for å få god TV. Oveskriftene i Nettavisen og VG som referer til episodne bruker også utelukkende overskrifter av typen "Knakk sammen", "Besvimte", "Fikk sammenbrudd" etc.

 

Så vil mange si at disse melder seg på luksusfellen frivillig. Det er heller ikke nødvendigvis sant. Dette er mennesker i en desperat situasjon som gjør hva som helst for å komme seg ut av uføret, inkludert å blottlegge seg på et TV-program for hele det norske folk, slik at de kan sitte å godte seg over deres elendighet. I dag er det mange mennesker som har havnet i uføre som gjør det de kan for å overleve. Det kaller jeg ikke nødvendigvis for "frivillig".

 

Og fellesnevneren for "hjelperne" og programlederne er at de er meget suksessfulle mennesker, med millionlønninger, "perfekt" familie, og kan sitter på den grønne gren. Jeg antar de også tjener et 7-sifret beløp på en sesong, alle sammen. Man får dermed en ekstrem ubalanse, og mange av disse er faktisk ikke i nærheten av å fatte hva disse menneskene går gjennom. Hadde det vært noe til barmhjertighet i disse menneskene, så hadde de faktisk hjulpet disse menneskene, uten kameraer og TV-produksjon til stede. Men det er jo åpenbart ikke interessant. For det er åpenbart ikke det å hjelpe disse menneskene som er agendaen. Agendaen er å lage god TV, og hva er bedre TV enn skikkelig god mobbe-TV, der man ydmyker mennesker i svært sårbare situasjoner foran det norske folk?

 

Nei, dette programmet er en skam, og jeg kommer aldri til å se et minutt av det.

Anonymous poster hash: 82661...c09

 

 

 Amen !

Anonymous poster hash: b2bab...e83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff

Haha, WTF? Tenk gi et sånt råd og den unnskyldningen der holder ikke mål.

Anonymous poster hash: e7d4b...0be

Nei, jeg er enig, men samtidig så tror jeg ikke noe på at NAV har gitt noe sånt råd så er spent på hva som hører mer til det sitatet. Jeg ble sittende å se på hva den svenske utgaven nå og må innrømme at jeg grøsser litt. Jeg trodde jeg var fæl om dagen med penger, hahahaha 😂 Endret av Steve Rogers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har ikke åpnet en regning på 4 år og svindler sin egen familie?! Hjelp! Han virker utrolig umoden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor later de programlederne som om de blir så overrasket hver eneste gang deltakerne skal fortelle dem hvor elendig og skakkjørt privatøkonomi de har?

 

Programlederne får vel i stor grad vite hvordan ståa egentlig er,  allerede når de leser gjennom søknadene til å være med i dette TV-programmet?



Anonymous poster hash: b2bab...e83
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...