Gå til innhold

Alt for Norge


Sitronmelis

Anbefalte innlegg

Vet ikke om noen andre har vært inne på dette før...

Jeg ville undersøke litt på amerikanse nettsider hva som var skrevet om dette programmet, hvilken informasjon deltakerne får etc. Synes det var litt rart at de er sååå ivrige på å møte fremmede folk laaaangt uti slekta som de ikke vet hvem er osv. Hadde jeg vært dem vet jeg ikke om jeg hadde gjort det samme i et fremmed land, hvis det ikke var noe mer som lokket?

Uansett, deltakerne vinner (i tillegg til å treffe familien) 50 000 Dollar. Dette er MYE penger. Jeg synes det er helt hårreisende at TvNorge ikke opplyser om dette. Det setter hele programmet i et annet perspektiv for min del i allefall.

Hva tenker dere om dette? Visste dere det?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sprettballen

Hva tenker dere om dette? Visste dere det?

Ja, det visste jeg.

Det har aldri vært noen hemmelighet, selv om det ikke blir fokusert på det i programmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om noen andre har vært inne på dette før...

Jeg ville undersøke litt på amerikanse nettsider hva som var skrevet om dette programmet, hvilken informasjon deltakerne får etc. Synes det var litt rart at de er sååå ivrige på å møte fremmede folk laaaangt uti slekta som de ikke vet hvem er osv. Hadde jeg vært dem vet jeg ikke om jeg hadde gjort det samme i et fremmed land, hvis det ikke var noe mer som lokket?

Uansett, deltakerne vinner (i tillegg til å treffe familien) 50 000 Dollar. Dette er MYE penger. Jeg synes det er helt hårreisende at TvNorge ikke opplyser om dette. Det setter hele programmet i et annet perspektiv for min del i allefall.

Hva tenker dere om dette? Visste dere det?

Ja, synes det er så merkelig at de alle er SÅ gira og griner når de leser historien om fetteren til oldemor liksom. Dette er vilt fremmede mennesker de leser om. At flere er oversprudlende og overpositiv, synes jeg å er merkelig. Nesten alle i hver sesong er jo på den måten. Aldri noen som er sure og klager på noe som helst. Alle er BFF

Anonymous poster hash: 1afa0...4ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, synes det er så merkelig at de alle er SÅ gira og griner når de leser historien om fetteren til oldemor liksom. Dette er vilt fremmede mennesker de leser om. At flere er oversprudlende og overpositiv, synes jeg å er merkelig. Nesten alle i hver sesong er jo på den måten. Aldri noen som er sure og klager på noe som helst. Alle er BFF

Anonymous poster hash: 1afa0...4ad

 

Det at de så grinete er jeg enig med at er merkelig. Og at de er veldig oversenssitiv.

 

Men vet du jeg synes det er bra at de ikke er så sure og kranglete. Og nå er det jo også fult mulig at det er krangling dem i mellom. Man må jo huske på at det vi får sett på tv er jo en veldig liten del av alt som skjer. Og mye er nok klippet vekk.

Anonymous poster hash: 27c6d...06f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de har et litt annet kulturelt syn på opphav i USA, som kommer av at landet fortsatt er såpass nytt og alle, bortsett fra natives, stammer fra andre land ikke mange generasjoner tilbake.

Hvilket land forfedrene kommer fra påvirker gjerne livet til en viss grad, mange beholder etternavn, møter likesinnede som stammer fra samme sted osv. Samtidig er det kjemlevanskelig å faktisk finne informasjon om gamlefamilien uten å dra til landet, og en tur over Atlanteren er ganske så dyr. Det er nok noe av grunnen til at de har så sterke reaksjoner.

Samtidig som castingen selvfølgelig velger ut den type folk da :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bossa Nova

Hvorfor skal de absolutt krangle? Kanskje det er noe typisk norsk å se det som naturlig å være sur og kranglete når man kommer i grupper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror iallefall at den store pengepremien er en stor motivasjonsfaktor for deltakerne, men som vi seere ikke får innblikk i eller inntrykk av gjennom skjermen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal de absolutt krangle? Kanskje det er noe typisk norsk å se det som naturlig å være sur og kranglete når man kommer i grupper?

Hvor har jeg sagt at de absolutt må krangle? Bare en observasjon. I alle amerikanske reality programmer, så krangler de og sånn. Siden de er amerikanske, så er jo dette vanlig. Men kanskje denne serien er unntaket. Igjen, har aldri ment at de må krangle for at det skal bli gøy å se på.

Anonymous poster hash: 1afa0...4ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Bossa Nova

Noen her som har opplevd å være i slekt med en av deltakerne i Alt for Norge?

Endret av Bossa Nova
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stringfellow1
Bossa Nova, on 18 Oct 2015 - 21:16, said:

Noen her som har opplevd å være i slekt med en av deltakerne i Alt for Norge?

 

deltakerne har vel ikke så fryktelig mange  slektninger igjen i Norge, så sannsynligheten for at noen av disse slektningene tilfeldigvis sitter her inne på Kvinneguiden er vel ikke så veldig stor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bossa Nova

deltakerne har vel ikke så fryktelig mange  slektninger igjen i Norge, så sannsynligheten for at noen av disse slektningene tilfeldigvis sitter her inne på Kvinneguiden er vel ikke så veldig stor...

Det må da være lov til å spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stringfellow1
Bossa Nova, on 18 Oct 2015 - 21:27, said:

Det må da være lov til å spørre.

 

 for all del, bare spør i vei.

 men sannsynligheten er kanskje ikke all verdens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk dessverre ikke sett i dag :( Hva gikk konkurransene ut på, og hvem gikk ut?

Første konkurranse: Overleve 24 timer i villmarka og finne frem til leiren med kart og kompass. Jegertvillingene var der og ga de mat siden de ikke klarte å fange fisk.

 

Andre konkurranse: Få vann fra ett sted til å renne ned i en liten vannmølle for å lage strøm ved hjelp av takrenner og støtter.

 

Adam og Quanzakari var i elimineringskonkurranse, da skulle de frakte et brett med hermetikkbokser fulle av olje fra en kant til en annen, mens de skulle unngå ender som lå rundt på bakken. På hver lengde skulle de legge til en hermetikkboks på toppen av de de hadde. Adam røk ut.

Anonymous poster hash: 920f8...a68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det kan umulig være Taylor for hun får fryktelig lite kameratid. Glemmer helt at hun er med.

Anonymous poster hash: 3a528...2a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er helt idiotisk når konkurransen ikke har noe med hvor flink de er til å lære eller forstå noe på norsk eller noe som har med norsk kunnskap å gjøre. Å balansere hermetikkbokser blir for dumt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Balian de Ibelin

Jeg syns det er helt idiotisk når konkurransen ikke har noe med hvor flink de er til å lære eller forstå noe på norsk eller noe som har med norsk kunnskap å gjøre. Å balansere hermetikkbokser blir for dumt. 

 

Ingen som tvinger deg til å se på der det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...