Gå til innhold

Skrekk og Grøsser-anbefalinger


Wonders

Anbefalte innlegg

Har også sett en bra Zombiefilm: Dawn of The dead

Den filmen hadde ett artig konsept, men det ble litt teit på lerrete når de folka bare vandrer rundt å ikke kommer inni kjøpesenteret...Alt som skjedde der inne var jo ganske underholdene... :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

her er de filmene jeg kommer på:

the cave -3

the ring - 4

the others - 5

the grudge 1- 4, 2- 2

the descent - 5

the hills have eyes- 6 (fytty katta, mest horibel da)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

topplista:

- saw 1 og 2!!knallbra!!

- motorsagmassakren!den fikk jeg frysninger langt ned over ryggen på!verste av alt er at det faktisk er en sann historie!!! :sjokk:

- signs, selv om dette egentlig er en thriller så fikk jeg frysninger ned til tærne av denne!knall bra!!

- thirteen ghost!!!kjempe bra!!!anbefales på det sterkeste!

- the decent, kjempe bra!!bra effekter og du sitter musestille under hele filmen for at skapningene ikke skal høre deg!!

- gothica skikkelig nerverivende film!kjempe bra!det var en mening i filmen.

- final destination kjempe spennende!!mye handling!

- sceleton key, veldig spenningsfull og mystisk film,likte den veldig godt!

midt på tre:

- dark water midt på tre, ingenting spes. spennende

- white noise, litt bra, litt dårlig...

- the fog, grei å se hvis du bare skal se film og ikke leter etter en skambra en..

- the cave, litt falsk på en måte...mye overdriving, du tenker lixom at dette var IKKE ekte!!

- naboer, tja, vet ikke hva jeg skal si på denne, PSYKO?

looser lista:

- the village :Gjesp: absolutt INGEN handling, bare babling!!!

- boogieman, nope!grøsserfilm for barn!

- dawn of the dead mer morsom!

- cursed ikke noe spes. spennede

- madhouse kjedelig...

- hide and seek psyko!nedtur!

- villmark, hater skandinaviske filmer!!

- the forgotten, merkelig film, skjønte ikke noe mer enn at hun lette etter sin sønn..so?

[

jeg digger hele lista di, mye samme smak! foreslår at du ser the hills have eyes, den er skikkelig horibel!

Endret av mee mee
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Den jeg kommer på i farta, er The Ring. Åh den er ut da, er det kanskje flere som tenker, men den er jo egentlig ganske bra... Når man tenker seg om? Jeg mener, hvordan alt i filmen skal prøve å skremme deg - sånn som når en ny scene begynner med en høy lyd så du skvetter, selv om det bare var toget som fór forbi.. Det er jo ganske gjennomtenkt og veldig bra gjort da? Jeg skvetter hvert fall gjennom hele filmen, selv av ting som faller på gulvet o.l..

Synes også at Skrik 1 ikke er så dårlig.. 2ern og 3ern sporer veldig av da, men i 1ern har de både en historie og andre ting. Synes det er gøy hvordan hele filmen baserer seg på andre skrekkfilmer.. Selv om det er en typisk skrekkfilm, så er de klar over det, og med all mobbinga av "teite skrekkfilmer" gjennom hele filmen, så blir det liksom greit at det er det Skrik også ender opp med å bli, for det er endel av greia. Kjekk måte å lage en nyskapende skrekkfilm på, uten at den egentlig er nyskapende i det hele tatt ;)

Ellers kommer jeg ikke på noen fler i farta, selv om jeg har sett veldig mange... Har en tendens til å fortrenge de filmene tror jeg... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men den kommer jo ikke ut før i august....buuu huuuu

skal se vax greia med paris hilton, har hørt bare flotte ting om den filmen, sett bort fra henne :sjarmor:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

saw 1 -6

saw 2 -5

Veldig bra - 1ern selvfølgelig mye bedre enn 2ern

The Cube - 6

Utrolig bra!

Ellers av filmer dere nevner:

Signs var bra - 4

Alien er en god klassiker - redd hver gang! - 4

The Shining - et must - 5

The Village - ganske bra (bra "skvette" scener!) - 4

Gothika - ikke akkurat skrekk, eller) - 4

Half light - ikke akkurat skrekk det heller - 3

The Ring 1 + 2 1ern er best! Den får 5 - toern får 4

Hills have eyes - Skrekk og gru - mye gørr, men bra!! -5

Exorsism og Emily Rose - bare ekkel -3

The forgotten - ikke skrekk, men bra -4

Villmark - bra til å være norsk -3

Skrekkfilmer som skuffet meg:

The Grudge

Dark Water

Skeleton Key (slutten var ganske bra)

The Fog

The Others

The Cave - (har ikke sett the descent, men høres kliss lik ut)??|

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg så nettopp wolf creek, den skulle jeg ønske jeg aldri hadde sett!

den var skikkelig ekkel, sånn lik motorsagmassakren, sann historie dette oxo, og mannen ble løslatt etter 3 år i fengsel pga. de fant ikke likene eller plassen han befant seg på, de hadde for lite bevis.

så også the Exorsism of Emily Rose (jaja, jeg sa at jeg ikke skulle se den men klarte ikke og dy meg...)

syns den var sånn akkuratt passe..ikke sånn veldig ekkel, mer historisk lixom..(kansje jeg ble litt paralisert og følelsesløs siden jeg så wolf creek rett før jeg så denne?)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Cave - (har ikke sett the descent, men høres kliss lik ut)??|

de handler og grotter begge to men meningen i filmene er helt forskjellige og the decent er MYE bedre!!anbefales!!må ses!

her er traileren

Endret av ^me^
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Så Hostel her for et par dager siden...

Forventa meg mer av den filmen. Mot slutten av filmen (fra han mørkhåra ble torturert) syns jeg det bare ble dårligere og dårligere, rett og slett ridiculous på godt engelsk!

Nei, denne får vel en 3 av meg, noen creepy scener, but that s it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seroxata

en film som ikke anbefales, er "alone in the dark" gledet meg til grøss og gru, og det som skjedde var jernmonstre som løp rundt som hodeløse kyllinger og drepte folk. yay liksom :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg blingsa litt her i helgen skulle se House of Wax, grabba den fra hylla, når jeg kom hjem så jeg det var House og Voices :idesmil::murvegg:

Den var typisk sånn skremmende med høy lyd helt plutselig, det er jo ikke noe gøy, så jeg vakke helt imponert da...

Terningkast 3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

de handler og grotter begge to men meningen i filmene er helt forskjellige og the decent er MYE bedre!!anbefales!!må ses!

her er traileren

Kjedelig start, men når noen sier det er den beste siden AILIEN :hår: DA er den nok cool ass. FLOTT at du la inn trailer, takk ^me^

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

en film som ikke anbefales, er "alone in the dark" gledet meg til grøss og gru, og det som skjedde var jernmonstre som løp rundt som hodeløse kyllinger og drepte folk. yay liksom :roll:

HELT ENIG!kjempe dårlig film!!

anbefales ingen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wolf Creek ja... den var skikkelig ekkel! Nesten så jeg ikke klarte å se...

Hostel... holder på å laste ned den... hørte den skulle være skikkelig fæl? Hva handler den om?

Silent Hill skal jeg se snart, noen som har sett den? Ser skikkelig ekkel ut på reklamen...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hostel... holder på å laste ned den... hørte den skulle være skikkelig fæl? Hva handler den om?

To ungdommer fra usa som reiser rundt som backpackere i Europa, på veien får de tips om et bra sted med masse fine damer.....handler om tortur blant annet....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jeg så the amtyville (eller noe sånn) horror i går, var helt grei skrekkfilm.. ikke bra, men ikke elendig heller.. gir den 4 jeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- motorsagmassakren!den fikk jeg frysninger langt ned over ryggen på!verste av alt er at det faktisk er en sann historie!!! :sjokk:

Må nok dessverre skuffe deg der. Motorsagmassakren er riktignok inspirert av Ed Gein, men bare så vidt. Ed Gein drepte forøvrig med pistol, ikke motorsag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo gi en pekepinn på hvor løst inspirert filmen er av fyren når også Psycho og Nattsvermeren er basert (igjen, meget løst) på Ed Gein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...