Gå til innhold

Invitasjoner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er som alltid ekstremt seint ute og nå bare MÅ vi få ut invitasjonene. (Vi har informert om datoen muntlig) Men hva skriver man? (vi er bare 35 stk)

Vi har ett par alkoholikere (sprit) som kommer i bryllupet og vi har dessverre sett oss nødt til å droppe fri bar pga. dem siden da oddsen er stor for at de ender opp sørpedrita og grinete. Vi sponser øl, vin og cider hele kvelden, samt brunt+baylis til kaffe, men om gjestene ønsker noe sprit utover dette kan de kjøpe dette selv i den delvis frie baren.

Vielsen foregår på tinghuset og gjestene drar direkte bort til lokalet hvor de blir servert mineralvann, velkomstdrink og litt snacks. Deretter er det middag (4 retters hvor en av dem er ostefat som før-dessert), så bærer det til kakebordet og hygge utover kvelden.

Gjestene har muligheten til å sette fra seg gaver o.l i lokalet før vielsen siden tinghuset bare er rett borti gata.

Vi har tenkt på kleskode sommerlig pent. Brudgommen skal ikke ha på seg slips og jeg skal ikke ha brudekjole. Vi går for avslappet-uformelt.

Ett eller annet sted må vi også få med at gjestene må informere om diverse allergier så vi får tilpasset menyen. Vi har gjester fra 3 forskjellige land så vi er litt usikker på hvordan vi skal gjøre det med ønskeliste, men vi må formulere det på en slik måte at det går i alle land.

Noen velformulerte kloke hoder der ute som kan hjelpe oss litt?



Anonymous poster hash: eeb2e...0c5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skal gifte oss den xx.xx.xxxx og inviterer herved deg/dere til å feire dagen sammen med oss.

Vi blir erklært for rette ektefolk på "tinghuset" klokken XX, og etterpå er det middag på XX. Om du bærer tungt på gaver kan du gjerne sette dem av på XX før vielse.

Håper du/dere kan komme å feire dagen med oss.

Om du har allergier du ønsker skal bli tatt hensyn til ønsker vi at du tar kontakt med "brud/brudgommens navn" så vi kan ta hensyn til dette.

Ønskeliste ligger ute på XX,XX og XX.

Lagd i farta, men her har dere jo en ide over hvordan er invitasjon normalt sett ser ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke normalt å skrive noe om gaver i innbydelsen?

Hva med: Vi ønsker herved å invitere du/dere/navn til vårt bryllup. Vielsen foregår i ...... Kl ... Og selskapet avholdes på "lokalet" fra kl 17.00 og utover.

Med hilsen brud og brudgom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd to ganger at ønskelisten står på invitasjonen.. Men om det er vanlig, det vet jeg ikke :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vår står det:
"Vi gifter oss den *dato* på *sted* og vil derfor invitere

*Navn & Navn*

Til bryllupfest på *sted* den *dato* *klokkeslett*

Antrekk: Mørk dress

S. U. innen *dato* til *navn*

Velkommen!

Hjertelig hilsen *navn og navn*"

Tenker at gaver er noe de får spørre oss om personlig. For meg blir det rett og slett kvalmt å ha det på innbydelsen. Vi gifter oss ikke for gavenes skyld. Vi gifter oss som det kanskje gikk an å lese ikke samem dag som festen er, så derfor litt mer datoer på vår da. Vi har også buffet, så allergi er ikke en issue hos oss. Ville kanskje fått det med under antrekk noe ala "Om du har spesielle allergier, vennligst gi beskjed til oss på forhånd" eller noe.



Anonymous poster hash: c2987...885
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen :) Jeg har aldri engang skrive en invitasjon til en bursdag før så dere redder oss mere enn dere aner her :D

Jeg synes også det er snodig å "be" om gaver på innbydelsen, men alle bryllupsinvitasjoner jeg har motatt noen gang har hatt det så jeg trodde det var "regelen" jeg. Helt ærlig så driter jeg i gavene.......vi har alt hva vi trenger og det viktigste for oss er at gjestene kommer å feirer dagen med oss og at de koser seg. Tror dere folk reagerer negativt om vi heller ber de donere til en veldedig organisasjon vi er opptatt av i stede for å kjøpe gaver til oss?



Anonymous poster hash: eeb2e...0c5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er så langt jeg har kommet:

Kjære XXX & XXX

Vi inviterer herved til bryllup XXX den XX. XXX

Vielse finner sted i XXXXX klokken XXXX

Videre drar vi direkte til XXXXX for middag og fest.

Middagen blir servert 16,30 Og her må vi ha ett eller annet om at folk kan dra direkte til lokalet for snacks og mingling om de ønsker det, men om de har noe annet de må gjøre så skal de selvfølgelig få lov til det i stede.

S.U. innen X. Juni til XXXX (XX XX XX XX) eller XXXX (XX XX XX XX)

Håper dere vil være med og dele dagen med oss!

Med Vennlig Hilsen

XXX & XXX

Praktisk info:

Toastmaster: XXXX (XX XX XX XX) & XXXX (XX XX XX XX)

Antrekk: Sommerlig pent

Adresse lokale: xxxxx

Vi serverer øl/vin/musserende på vår bryllupsdag, samt kaffe avec og alkoholfrie alternativer til de som måtte ønske det. Baren holder åpent for de som selv ønsker å ordne seg annen drikke.

Om du har allergier du ønsker det skal bli tatt hensyn til ønsker vi at du tar kontakt så vi kan ta hensyn til dette.



Anonymous poster hash: eeb2e...0c5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaver er noe de kan spørre selv om de vil ha ideer:) vi er invitert i bryllup på en mindre plass i sommer, og vi bor 3 timer unns. På invitasjonen står det "gave liste på butikk xxx i *navnet på ett større tettsted*

Jeg kjører ikke 3-4 timer i bil for å ordne bryllupsgave altså:)

Anonymous poster hash: 6b699...f4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bygget invitasjonen opp sånn:

  • Vi vil invitere X og Y til bryllup den 01.01.1970.
  • Adresse for dagen/tid for vielse og middag
  • Antrekk for dagen
  • Svar innen: dato
  • URL til nettside med praktisk informasjon.

Vi skrev ingenting på invitasjonen om middag, bar-løsningene, ønskeliste etc, alt dette puttet vi inn i en enkel nettside vi snekret sammen (finnes mange ferdige oppsett å velge mellom). Her la vi inn ønskeliste, informasjon om et par butikker/kjeder hvor ønskeliste lå hos butikken, her hadde vi kjøreanvisninger til festlokalet, vi hadde informasjon om menyen, litt detaljert program "Fra klokken da til da er brudeparet hos fotograf, fingermat og velkomstdrinker serveres der og der"...

...samt informasjon om kollektivtrafikk, bussruter/togruter og tlf nummer til lokale taxistasjonen.

Når bryllupet var over, så slettet vi nettsiden. Fikk flere innputs på at det var en fin måte å gjøre det på! Bare vi gjorde det oversiktig så dyttet vi på med alt av informasjon som ikke skulle være overraskelse.



Anonymous poster hash: 2101e...d27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...