Gå til innhold

Når prøve/kjøpe kjole?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Litt klompisert her når det gjelder kjole, så ber om råd...

Jeg var gravid i 5.måned da jeg mistet for en måned siden. Vi skulle egentlig gifte oss i utlandet i mai neste år, altså en god stund etter at babyen vår skulle bli født.

Nå når vi har mistet, har vi endret på planene siden vi har lyst til å prøve å bli gravid igjen. Vi har dermed fremskyndet bryllupet, og gifter oss hjemme i Norge i november i år istedet.

Nå er jeg veldig rådvill når det gjelder brudekjole... Dersom jeg ikke blir gravid har jeg lyst til å gå ned noen kilo før den store dagen, og er nå større enn jeg da kommer til å være. Men tenk om vi er så heldige at jeg faktisk blir gravid først? Da kommer jeg mest sansynlig til å være litt større enn jeg er nå.

Bør jeg kjøpe kjole nå med en gang, og sørge for at det er en kjole som kan syes mye inn eller ut? Eller skal jeg ta sjansen på å vente så nærme bryllupet som mulig for å se hva som skjer?

Anonymous poster hash: 0e1ca...058

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville nok ha ventet til slutten av sommeren. I "verste" fall vil du være 3 måneder på vei under bryllupet. Men hvis du finner en fin kjole nå, og den både kan sys ut og inn, trenger det ikke å være feil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen steder må du regne med 4-5 måneders tid fra bestilling til du får kjolen. Andre er raskere. Uansett har samlingene alltid noen eksemplarer de kan selge deg der og da, selv om utvalget da er mindre...

I juli /august er sesongen på hell og du kan gjøre et skikkelig kupp, alle steder har salg.

Jeg ville ventet til sensommeren / tidlig høst. Hvis det blir krise finnes det uendelig med kjoler på finn.

Lykke til med ny babyprøving!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her!

Tusen takk for svar alle sammen! Jeg har hatt litt følelsen av at det er best å vente, så det blir nok til det. :) Og som du Pippi27 skriver, så kan det jo være mulig å finne noen priskupp når sesongen er på hell også. Skal ikke ha noen veldig fancy kjole siden det blir et lite bryllup, men det ordner seg nok! :)

Anonymous poster hash: 217bd...9f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan jo prøve kjole så du vet ca hva du vil ha, men vente med å kjøpe? :-) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har villet sjekket leiemarkedet om jeg var deg. Enkelte brudesalonger tilbyr leie. Da er det bare å bytte i en annen modell dersom det blir endringer i kroppsfasong;)

Dersom du er fast bestemt på å kjøpe, bør du gå for en modell med snøring i ryggen eller empireliv (rett under brystene), da kan i alle fall magen vokse litt!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg kjøpte tar det 4-6 mnd å få kjolen også skal den syes inn deretter, så ville gått og prøvd en nå så de kan bestille den. Det vil jo uansett være 4-6 mnd til du skal inn igjen og prøve for å få den tilsydd til deg.



Anonymous poster hash: 23f11...8c6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...