Gå til innhold

Noen som angrer på et bryllup....?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke bare til de som har skilt seg, men...

Og vil fortelle hvorfor eller dele litt rundt? Enten angrer på å ha brukt for mye penger, valgt feil type bryullup (borgerlig/kirkelig/utland), ikke invitert en kjent og kjær pga konflikt.. eller giftet seg for raskt og av feil grunner og ble skilt fort?

Ser flere som har skilt seg tidlig (3 år eller tidligere etter bryllupet) og har hørt enkelte angre både på at det ble utført og på at det ble utført i så stor stil.

Dersom det er noe rundt bryllupet, eller selve bryllupet/ektemannen du angrer på - hvilken lekse tar du med deg inn i fremtiden som andre også kan lære av? :)



Anonymous poster hash: c371d...12a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, siden det endte i skilsmisse. Det er litt småbittert at jeg "kastet vekk" drømmebryllupet på en som viste seg å ikke være så grei som jeg trodde.

Mvh Yvonne :heiajente:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, angrer veldig på flere ting. Men mannen angrer jeg ikke på!

Angrer på at vi feiret dagen etter det som ble forventet.

Angrer på at vi inviterte mennesker vi innerst inne ikke ønsket der.

Angrer på at vi ikke ordnet oss med fotograf.

Angrer på at vi ikke ventet noen år med å gifte oss.

Hadde vi ventet noen år, så ville vi vært sterkere på å få igjennom et bryllup vi selv ønsket. Vi har vært ilag i veldig mange år, så noen år til ville ikke hatt "noe å si" på hvor godt vi kjente hverandre.

Gjort er gjort. Og vi er da lykkelig til tross for et bryllup som vi begge skulle ønske vi gjorde annerledes ;)



Anonymous poster hash: 34e0a...6d2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, angrer på at jeg giftet meg. Var i et forhold vi begge egentlig innerst inne ville ut av, men fordi det var lite krangling, vi var gode venner og veldig glade i hverandre dyttet vi begge langt vekk i underbevisstheten at vi begge lengtet ut. Vi giftet oss, og jeg husker ingenting fra den dagen omtrent. Gikk meg en klump i magen og klarte ikke spise. Vi ble skilt et år etterpå. Jeg synes det er vanvittig sårt at så mange brukte penger på oss, og ville helst betale alt tilbake. Og så synes jeg det er leit at jeg nå, som jeg har møtt min drømmemann, ikke føler at jeg har "lov" til å glede meg til frieri, utdrikningslag og bryllup ... Det er jo liksom allerede gjort, og det føler jeg alle rundt meg tenker også. Så ja, jeg angrer veldig på at jeg ikke var ærligere med meg selv.



Anonymous poster hash: 8deec...65b
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, siden det endte i skilsmisse. Det er litt småbittert at jeg "kastet vekk" drømmebryllupet på en som viste seg å ikke være så grei som jeg trodde.

Mvh Yvonne :heiajente:

Me to. Samme historie - på samme tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg angrer. Giftet meg på helt feil premisser og oppdaget senere at mannen ikke var særlig imøtekommende når problemer skulle løses. (Host nå sa jeg det pent). Jeg anger også på valget av forlover, når hun hørte at vi gikk ifra hverandre inviterte hun eksen min på fester ol. Er ti år siden nå, hun hilser ennå ikke. Hun har og vert i vennegjengen til den mannen jeg har nå og sluttet å hilse på han også når vi ble sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bryllupet var helt greit, inviterte vel 10 stykker. Lite, intimt og veldig koselig bryllup. Men jeg angrer på valg av mann. Kommer ikke til å gifte meg igjen, men det var kjempekoselig det jeg hadde. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA! Angrer på første mannen og at jeg forhastet meg eller sa ja til å gifte meg med han. Var mange år siden og var ganske ung da. Hadde visst problemer med å sette ned foten og si nei. Tror jeg visste innerst inne at det var feil, men var i en slags selvfornektelse. Angrer også på at det var et kirkebryllup, lokalet som var i en gymsal, underholdningen som ikke var min smak i det hele tatt, kjolen, noen tvilsomme venner av brudgommen.

Trodde jeg aldri kom til å gifte meg etter den katastrofen, men giftet meg igjen mange år etter dette med en bedre mann. Dette var da på tinghuset, hotell lokale, mer voksen kjole, bedre selskap og kun nærmeste venner og familie. Var gravid med stor mage, men dagen ble uansett perfekt. :)



Anonymous poster hash: c7370...0bd
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angrer på bryllupet. Jeg ville reise bort og gifte oss. Dette fordi jeg hadde et elendig forhold til mine foreldre, og da er det bare søsteren min igjen. Og han hadde stor familie. Han nektet. Og familien hans krevde at alle skulle bli invitert, dermed kunne vi ikke invitere noe annet enn bestevennene våres, ingen andre venner. Så i bryllupet følte jeg meg som en fremmed. Var mange av gjestene jeg ikke hadde møtt før. Og det føltes mer ut som et familietreff og ikke et bryllup.

I dag er vi skilt.



Anonymous poster hash: d87a2...c82
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

Jaaa og er fortsatt gift med han. Angrer på at jeg ikke hadde is i magen å ventet litt med å gifte meg. Så meg blind på at min nåværende mann har alt eksen min ikke hadde, men i etterpåklokskapens navn savner jeg alt med eksen min. Etter at jeg fant meg en ny har jeg blitt gjeldsslave, ekteskapet skrantet allerede etter kort tid som gift, sønnen min har det ikke bra oppi alt kaoset og jeg går bare å gruer meg til at eksen skal få seg dame og bli lykkelig med henne 😩😐

Anonymkode: e95d4...832

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Jeg angrer på at vi holdt et stort kirkebryllup, med nesten 100 gjester. 
Det var min mor som drømte om å arrangere bryllup, og jeg ble revet med... Veldig mye ble veldig feil.

Jeg har lært at mine barn skal få gjøre egne valg, uten min påvirkning. 
 

Godt fornøyd med mannen, han valgte jeg jo helt selv :) 

Anonymkode: a5e06...df4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angrer på at jeg gikk med på å gifte meg (gikk på medisiner, tror det var årsaken), at jeg spanderte en veldig dyr tur for å få det gjort og at jeg ikke fikk noen skriftlig avtale på særeie (han mente jeg måtte stole på den jeg giftet meg med).

 Skilt nå og sitter igjen med hans gjeld (vær obs på regler om særgjeld, den kan bli dyr for den som ikke har gjeld selv!!!), og håper i beste fall på å få noe tilbake når jeg bare orker å få hyret en advokat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angrer ikke på mannen, men på bryllupet. Ikke min stil. Vi hadde tradisjonelt bryllup med kirke og fest, venner og familie. Jeg ønsket minst mulig, type skrive under og reise bort bare vi to. Nå, 10 år etter, skjønner jeg ikke at jeg orket. Samtidig er jeg enebarn og det var min snille og trygge mammas store drøm og ønske å se meg som brud. 
 

Så jeg er glad for å ha gledet moren min, ellers angrer jeg. 

Anonymkode: 32e7b...090

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Angrer på valg av forlover. Hun dro før vi skulle i kirken, toastmaster måtte kjøre meg, og fremdeles ler hun fordi jeg glemte igjen buketten. 

Anonymkode: 17da2...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, fordi det var feil mann. Jeg visste at noe skurret, men det tok et par år etter bryllupet til bobla brast og det ble slutt. Sånn går det når den ene parten (han) nektet å kommunisere, og holdt tilbake viktige opplysninger til etter bryllupet.

Men er ikke redd for å gifte meg igjen, for det var mannen og ikke ekteskapet i seg selv som var feil. 

Anonymkode: fb892...51c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde et lite bryllup, giftet oss på tinghuset. Det synes jeg var perfekt! Så gikk vi til fotograf etterpå... Og jeg angrer bittert på at vi ikke undersøkte godt nok i forkant og snakket mer med fotografen om hva vi ønsket.

Hun maste om vi måtte SMILE SMILE SMILE med er digert falskt smil klistret i trynet, mannen min måtte på død og liv plassere nesen sin på kinnet mitt (jeg ler når jeg skriver dette) og alt var bare så kleint og lite OSS, at alt bare ble feil. Skal sies at hverken meg eller mannen min er overbegeistret for å bli tatt bilde av, men jeg ønsket meg sånn et minne fra dagen.

Enden på visa er at hverken meg eller mannen orker å se på bryllupsbildene av oss, for de er helt grusomme 😂 Vi fremkalte et mobilbilde tatt med en iPhone, og det er det beste bildet fra hele dagen 😂 Penger rett i dass 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...