Gå til innhold

Hvor mye kostet ditt bryllup totalt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er ennå fem måneder igjen til bryllupet, men jeg er stygt redd for at regningen kommer på over 200 000. Det er inkludert velkomstdrink og snacks, tre-retters med to ganger servering av hovedrett, masser av vin og annen drikke til maten, kaffe avec, nattmat, delvis fri bar, heldagsfotografering, transport av gjester hit og dit, blomster. Vi skal være på et sted der vi strengt tatt kun trenger å dukke opp, hvilket er ganske deilig.

Vi står for brunsj dagen etter også, kostnaden på dette har jeg ennå ikke helt oversikt over. Vi blir rundt 100 stykker.



Anonymous poster hash: a54cd...6a3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ennå fem måneder igjen til bryllupet, men jeg er stygt redd for at regningen kommer på over 200 000. Det er inkludert velkomstdrink og snacks, tre-retters med to ganger servering av hovedrett, masser av vin og annen drikke til maten, kaffe avec, nattmat, delvis fri bar, heldagsfotografering, transport av gjester hit og dit, blomster. Vi skal være på et sted der vi strengt tatt kun trenger å dukke opp, hvilket er ganske deilig.

Vi står for brunsj dagen etter også, kostnaden på dette har jeg ennå ikke helt oversikt over. Vi blir rundt 100 stykker.

Anonymous poster hash: a54cd...6a3

Og da snakker vi om å ta helt av.Fullstendig sløsing av penger .Men det er kanskje for å ha noe å skryte av ?

Anonymous poster hash: af229...6fb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Budsjett: 80.000. Dette er ikke inkludert ringer eller bryllupsreise. Vi skal ha det i en hage med partytelt. Grillkokk leies inn. Alkohol fra Sverige. Jeg får kjolen sydd til meg og ca. pris på den er 5000. Kun ha profesjonell fotograf til selve brudebildene. Vurderer live-band, men da blir det 10.000 ekstra. Ellers går penger til vielsen, snacks, nattmat, pynt, blomster, make-up-artist, invitasjoner, takkekort og natt på hotell etter bryllupsfesten. Trolig spandere vi drikke på alle gjestene som kommer og møter oss på en resturant dagen før.

Vi blir 65-70 gjester. Ingen kaffegjester.

Anonymous poster hash: 45bc1...dde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Bryllupsjenta2015

Vi har et budsjett på 450 000 kr. 300 000 av disse går lokaler, fire-retters middag, all drikke. Resten er til fotograf, film, kjole (selv om den "bare" koster 7000 kr, kjøpt brukt), blomster, smoking, invitasjoner, transport..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårt budsjett er laaaaangt fra 450 000!

Brudekjole 1082 kr

Resten av utstyret til kjolen 1000 kr

Dress mannen 500 kr

Dress Sønnen 300 kr

Fotograf: 1000 kr(ein venn som er fotograf)

Mat 10000 kr tapas buffet

Drikke gratis- får av min far

Lokale gratis- gjestene betaler for overnatting på samme plass (500 kr for kvart rom, for to netter)

Blomster 1000 kr

Pynt 1000 kr

Invitasjoner, bordkort og takkekort 1000 kr

Frisør privat 1000 kr

Vielse 3600 kr (humanetisk)

Kaker 1000 kr ( får fleire kaker og svigerinna lager brudekaken)

Ringer- bruker forlovelseringene våre

Trenger ikkje transport, da alt skal foregå på samme plass

Tja, trur eg har fått med meg det meste..

Må nevnes att eg skal bestilla kjolen min på dhgate.com og ellers mykje frå ebay. Brudebuketten min skal eg laga sjølv. Lokale er genialt, med tanke på att vi får overnatting og festen på samme plass, også vielsen.

Kan få ein fin dag uten å bruka ein heil formue på bryllupet!!

Totalt 22400 kr

Endret av Snartbrud82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårt budsjett er laaaaangt fra 450 000!

Brudekjole 1082 kr

Resten av utstyret til kjolen 1000 kr

Dress mannen 500 kr

Dress Sønnen 300 kr

Fotograf: 1000 kr(ein venn som er fotograf)

Mat 10000 kr tapas buffet

Drikke gratis- får av min far

Lokale gratis- gjestene betaler for overnatting på samme plass (500 kr for kvart rom, for to netter)

Blomster 1000 kr

Pynt 1000 kr

Invitasjoner, bordkort og takkekort 1000 kr

Frisør privat 1000 kr

Vielse 3600 kr (humanetisk)

Kaker 1000 kr ( får fleire kaker og svigerinna lager brudekaken)

Ringer- bruker forlovelseringene våre

Trenger ikkje transport, da alt skal foregå på samme plass

Tja, trur eg har fått med meg det meste..

Må nevnes att eg skal bestilla kjolen min på dhgate.com og ellers mykje frå ebay. Brudebuketten min skal eg laga sjølv. Lokale er genialt, med tanke på att vi får overnatting og festen på samme plass, også vielsen.

Kan få ein fin dag uten å bruka ein heil formue på bryllupet!!

Totalt 22400 kr

Hvor mange gjester?

Anonymous poster hash: cd6af...633

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor mange gjester?

Anonymous poster hash: cd6af...633

Vi har 70 stykker på lista vår.. så rundt 55-60 kansje som kommer. Mangen i andre kanter av landet, så rekner med att me ikkje blir alle.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Budsjetterer med 65 000 kr, blir 55 personer i bryllupet inkludert oss selv. Men vi har satt av 20 000 ekstra i tilfelle uforutsette ting skulle skje.

Anonymous poster hash: 7203c...e56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt flau for å si det, men vårt kommer nok på nærmere 250 000 kr. :rodme:

Det er nok uvanlig mye i min krets, men slik blir det når man av praktiske årsaker må ha det et sted der alt er inkludert. Samtidig synes jeg det er verdt det, da dette er den ene store festen vi noen gang har hatt og noen gang skal ha. Jeg vil at gjestene skal spise og drikke godt, og jeg vil ha en heldagsfotograf til å forevige dagen. Det blir det fort mye penger, men vi setter oss ikke i gjeld heller, jeg føler det er der grensen går.

Anonymous poster hash: f0b58...c52

Du gifter deg vel ikke tilfeldigvis i august? Skal nemlig i et bryllup med akkurat din beskrivelse :)

Anonymous poster hash: 45bc1...dde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan få ein fin dag uten å bruka ein heil formue på bryllupet!!

Totalt 22400 kr

...har noen sagt noe annet? :klo:

Anonymous poster hash: cb15d...107

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Budsjett: 80.000. Dette er ikke inkludert ringer eller bryllupsreise. Vi skal ha det i en hage med partytelt. Grillkokk leies inn. Alkohol fra Sverige. Jeg får kjolen sydd til meg og ca. pris på den er 5000. Kun ha profesjonell fotograf til selve brudebildene. Vurderer live-band, men da blir det 10.000 ekstra. Ellers går penger til vielsen, snacks, nattmat, pynt, blomster, make-up-artist, invitasjoner, takkekort og natt på hotell etter bryllupsfesten. Trolig spandere vi drikke på alle gjestene som kommer og møter oss på en resturant dagen før.

Vi blir 65-70 gjester. Ingen kaffegjester.

Anonymous poster hash: 45bc1...dde

80.000, jadda! Dette budsjettet har allerede sprukket. Vi er på 90.000 og utgiftene baller seg på. Har booket drømmelokalet og det var ikke billig, men føler det definitivt er verdt det :)

Anonymous poster hash: 45bc1...dde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gifter deg vel ikke tilfeldigvis i august? Skal nemlig i et bryllup med akkurat din beskrivelse :)

Anonymous poster hash: 45bc1...dde

Hehe, nei, juni. :) men det er vel ikke noe i min beskrivelse som er spesielt uvanlig :) hva tenker du om det bryllupet du skal i er såpass dyrt da..?

Anonymous poster hash: f0b58...c52

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da snakker vi om å ta helt av.Fullstendig sløsing av penger .Men det er kanskje for å ha noe å skryte av ?

Anonymous poster hash: af229...6fb

Hva er det som er sløsing her..?

Når det gjelder hva vi bruker penger på så kommer det an på lønninger. Det er naturlig at det "svir litt" å holde bryllup, men man skal ikke gå konkurs heller. Vi har spart 1 år til vårt bryllup, det syns jeg er ok. Å spinke og spare i 3-4 år hadde jeg aldri orket. Man har det bryllupet man har råd til tenker jeg.

Anonymous poster hash: f0b58...c52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kom på ca 40 000. Brukt kjole, telt i hagen hjemme, mat forberedt av oss selv og fullført og servert av gode naboer, gjesteliste som ikke tok av, vin fra Sverige

Anonymous poster hash: 778da...91e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårt bryllup kommer på 200 000 ca. Hadde aldri trodd jeg kom til å bruke så mye på dagen, men det ble fort så dyrt når vi har det i det lokalet vi har valgt. Da må man kjøpe alt gjennom lokalet, og de har litt andre priser enn om man hadde handlet selv :P



Anonymous poster hash: 1b4cc...582
Lenke til kommentar
Del på andre sider

62 gjester, 3 retters med gode viner, heldagsfotografering, fine lokaler, fri bar..... Kommer på ca 120.000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

i underkant av 500.000



Anonymous poster hash: 94044...0ba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryllupet er i juni og tror vi ender på ca 130 000.

60 gjester, 3-retters middag og fri bar (kjøper ikke drikke gjennom lokalet)



Anonymous poster hash: b509b...944
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei, juni. :) men det er vel ikke noe i min beskrivelse som er spesielt uvanlig :) hva tenker du om det bryllupet du skal i er såpass dyrt da..? Anonymous poster hash: f0b58...c52

Jeg klarer ikke helt å forstå hvorfor de vil bruke så mye penger (sparepenger), når de kan få et knallbra bryllup for kun halvparten. Når det er sagt så prioriterer man forskjellig og for dem er det viktig å ha en storartet fest. Jeg håper dagen blir knallbra for dem og håper de føler det var verdt det i etterkant :)

Anonymous poster hash: 45bc1...dde

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårt bryllup kommer på 200 000 ca. Hadde aldri trodd jeg kom til å bruke så mye på dagen, men det ble fort så dyrt når vi har det i det lokalet vi har valgt. Da må man kjøpe alt gjennom lokalet, og de har litt andre priser enn om man hadde handlet selv :P

Anonymous poster hash: 1b4cc...582

Samme her. Når lokalet står for mat og drikke så blir det dyrt. Er litt spent på barregningen, der har jeg jo bare et visst anslag... Kan jo hende folk drikker med begge henda, blir fort 10-20 000 ekstra :S :)

Anonymous poster hash: f0b58...c52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...