Gå til innhold

Hvor mye kostet ditt bryllup totalt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Tekola

Ca 90 000. Hadde rundt 65 gjester, kanefart for alle etter kirken som kostet ca 250 per person. Kjente fotografen. Billig lokale. Uten tvil verdt det :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes helt ærlig en del her er litt gjerring. Jeg og typen skal begge bare gifte oss EN gang i livet, i motsetning til mange av dere(!!!), så vi feiret slik et bryllup bør feires. Kom vel til slutt i underkant av 400 000 inkludert underholdning.

Jeg dømmer ingen altså, kanskje dere ikke tjener veldig bra. Jeg synes absolutt av bryllupsbudsjettet bør stå i stil til den sosiale klasse man tilhører! :)



Anonymous poster hash: 6998d...b1c
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes helt ærlig en del her er litt gjerring. Jeg og typen skal begge bare gifte oss EN gang i livet, i motsetning til mange av dere(!!!), så vi feiret slik et bryllup bør feires. Kom vel til slutt i underkant av 400 000 inkludert underholdning. Jeg dømmer ingen altså, kanskje dere ikke tjener veldig bra. Jeg synes absolutt av bryllupsbudsjettet bør stå i stil til den sosiale klasse man tilhører! :)Anonymous poster hash: 6998d...b1c

Det er du i din fulle rett til å meine. Personlig kunne eg ikkje brukt 400 000 på et bryllup. Me kjem nok til å få ein kjempeflott dag for oss, familie og vennene våre, sjølv om kjolen er billig, bordpynten sjølvlaga og lokalet er et grendehus.

Trur du at du får status av å blåse 400 000 på 1 dag?

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er du i din fulle rett til å meine. Personlig kunne eg ikkje brukt 400 000 på et bryllup. Me kjem nok til å få ein kjempeflott dag for oss, familie og vennene våre, sjølv om kjolen er billig, bordpynten sjølvlaga og lokalet er et grendehus.

Trur du at du får status av å blåse 400 000 på 1 dag?

Grendehus ja, huff. Litt harry kanskje, men det viktigste er jo at du blir fornøyd! :) Hjemmelaga kjole også ja, blir litt sånn trash party synes nå jeg!

Hehe, vi feiret over to dager, og hadde alle gjester booket inn på pent hotell. Skulle vel bare mangle! Jeg er ikke ute etter status, men vil jo ikke at mine venniner skal tro jeg er billig heller. Litt feiring skal det nå være, man er som sagt bare brud en gang.

Anonymous poster hash: 6998d...b1c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendehus ja, huff. Litt harry kanskje, men det viktigste er jo at du blir fornøyd! :) Hjemmelaga kjole også ja, blir litt sånn trash party synes nå jeg! Hehe, vi feiret over to dager, og hadde alle gjester booket inn på pent hotell. Skulle vel bare mangle! Jeg er ikke ute etter status, men vil jo ikke at mine venniner skal tro jeg er billig heller. Litt feiring skal det nå være, man er som sagt bare brud en gang. Anonymous poster hash: 6998d...b1c

Hahaha. Trash-party faktisk!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjolen kom på 6300. Vi brukte 60000 på selve festen. Det var fri bar og tapas på ett fint hotel for våre 45 gjester. Ikke tillegg brukte vi 9000 på at gjestene kunne drikke cava og spise frukt mens vi ble fotografert. Det ble en nydelig dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folkens, drit i å mate trollet. Det er minst like forsøplende og avsporende som selve grillinga.

Anonymous poster hash: cb15d...107

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folkens, drit i å mate trollet. Det er minst like forsøplende og avsporende som selve grillinga.

Anonymous poster hash: cb15d...107

Grillinga = trollinga

(autocorrectforsøpling :lol:)

Anonymous poster hash: cb15d...107

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 000 for 16 gjester :o Oi, dette blir visst dyrt!!! Brudekjolen min koster 3500 + søm for noen tuselapper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjole 2000

Middag med en enhet alkohol 4500

Lokale 2500

Så 9000 kr da.

Hadde to kaker som var hjemmelagde.

Hadde mine foreldre der, mine 3 søsken m/følge, min eldste nevø, forlovere, og 2 andre venner. Totalt 14 stk.

På kvelden var alle våre andre venner invitert til fest i det lokale vi leide med medbrakt drikke. Festen var uformell og ingen gaver.

Vi giftet oss på tinghuset.

Ett enkelt bryllup.

Skulle gjerne hatt ett stort ett men ønsket ikke å starte ekteskapet med å tømme kontoen. For oss var det å bli gift det viktige. Ikke alt det andre.

Endret av småsei
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke giftet oss enda, men budsjettet er på 100.000 kr. Antall gjester blir vel et sted rundt 60 til middag og så økes det vel med 20-30 senere. Budsjettet til klær til oss begge er max 10.000 kr. Mesteparten av pengene går nok til maten og drikke, vil heller ha en bra dag for gjestene enn dyr kjole :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Budsjettet er på 300tusen.

Så langt har vi brukt 200tusen. Kjolen nummer 1 koster 12tusen og kjole nummer 2 koster 10tusen.

Anonymous poster hash: cc843...ae7

Hva er vitsen med to kjoler? Her går jeg og stusser over om det i det hele tatt er verdt det å kjøpe en kjole til 10 500...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 30 kr i parkering utenfor tinghuset.

Vet ikke nøyaktig siden det var mannen min som la på penger.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grendehus ja, huff. Litt harry kanskje, men det viktigste er jo at du blir fornøyd! :)Hjemmelaga kjole også ja, blir litt sånn trash party synes nå jeg!

Hehe, vi feiret over to dager, og hadde alle gjester booket inn på pent hotell. Skulle vel bare mangle! Jeg er ikke ute etter status, men vil jo ikke at mine venniner skal tro jeg er billig heller. Litt feiring skal det nå være, man er som sagt bare brud en gang.

Anonymous poster hash: 6998d...b1c

Hva er galt med hjemmelaga kjole? Mange før i tiden hadde det. Personlig ville jeg foretrukket det fremfor en dyr en! Det legges mer sjel i en slik skreddersydd kjole. Har nå strengt tatt ikke tid til å få sydd meg kjole dessverre :(

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde et forholdsvis stort bryllup med en 40-50 gjester til middagen og 80 gjester til kaffen.

Kjolen min kostet 1300.

Til sammen kom det i underkant av 40 000, tror jeg.

Men hjelpen fra familie og venner var ubetalelig, det ble et skikkelig spleiselag.

Vi hadde koldtbord og folk tilbød seg å fikse både det ene og det andre (bl.a var det slekt fra kysten som hadde med seg hummer og krabbe, en annen skaffet hjort, andre lagde tilbehør som gratinerte poteter etc, for ikke å snakke om hauger med kake).

Mange turer over svenskegrensa for å kjøpe alkohol (veldig greit å bo nærme da).

Fant et stort lokale til 3000.

Bordkort og invitasjoner lagde jeg selv.

Venner av svigers lånte oss lydanlegg til musikk og taler, samt lagde bryllupskake.

Svogeren min var fotograf.

Til nattmat ble det pølser i brød! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes helt ærlig en del her er litt gjerring. Jeg og typen skal begge bare gifte oss EN gang i livet, i motsetning til mange av dere(!!!), så vi feiret slik et bryllup bør feires. Kom vel til slutt i underkant av 400 000 inkludert underholdning.

Jeg dømmer ingen altså, kanskje dere ikke tjener veldig bra. Jeg synes absolutt av bryllupsbudsjettet bør stå i stil til den sosiale klasse man tilhører! :)

Anonymous poster hash: 6998d...b1c

Unnskyld meg, mer du virker fullstendig blåst!!

Av å lese ditt innlegg, får jeg et inntrykk av at du selv kommer fra dårlige kår og fått kloa i en stakkars mann som har penger. Så nå har du endelig fått sjansen til å se ned på de som ikke vil sløse med penger på den dame EGOISTISKE måte som du gjør. Jeg synes du er kvalmende, hva å tenke på andre enn deg selv, det er kanskje ikke din stil, men du kunne heller ha brukt pengene til mannen din på veldedighet. Barn i Syria. å sløse så mye bare for å få kloret til seg oppmerksomhet er bare smakløst.

Anonymous poster hash: 2cf47...e5b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Unnskyld meg, mer du virker fullstendig blåst!!

Av å lese ditt innlegg, får jeg et inntrykk av at du selv kommer fra dårlige kår og fått kloa i en stakkars mann som har penger. Så nå har du endelig fått sjansen til å se ned på de som ikke vil sløse med penger på den dame EGOISTISKE måte som du gjør. Jeg synes du er kvalmende, hva å tenke på andre enn deg selv, det er kanskje ikke din stil, men du kunne heller ha brukt pengene til mannen din på veldedighet. Barn i Syria. å sløse så mye bare for å få kloret til seg oppmerksomhet er bare smakløst.

Anonymous poster hash: 2cf47...e5b

Prøver igjen: ikke måte trollet, vær så snill? Det blir bare verre.

Anonymous poster hash: cb15d...107

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt flau for å si det, men vårt kommer nok på nærmere 250 000 kr. :rodme:

Det er nok uvanlig mye i min krets, men slik blir det når man av praktiske årsaker må ha det et sted der alt er inkludert. Samtidig synes jeg det er verdt det, da dette er den ene store festen vi noen gang har hatt og noen gang skal ha. Jeg vil at gjestene skal spise og drikke godt, og jeg vil ha en heldagsfotograf til å forevige dagen. Det blir det fort mye penger, men vi setter oss ikke i gjeld heller, jeg føler det er der grensen går.



Anonymous poster hash: f0b58...c52
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er AB over: 250 000, ca 80 gjester.



Anonymous poster hash: f0b58...c52
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 130.000,-

Ca 80 gjester

Kjole 15.000,-

Hår og sminke 5.000,-

Fotograf 10.000,-

Blomsterpynt og brudebukett 3000,- (lagde de selv)

Fri alkohol helt til festen starter på kvelden.

3 retters middag. Vi kjøpte inn råvarer og kokker som er våre venner lagde mat.

2000,- i suite på bryllupsnatten (rabatter gjennom bekjente).

6000,- til jazzband som spilte i lokalet etter vielsen, mens vi ble fotografert.

3000,- trompetist i kirka.

Min man fikk smoking av sine foreldre i bursdagsgave og jeg lagdt invitasjoner og bordkort selv for å få et personlig preg over det.

2500,- i bryllupskake

Resterende beløp er råvarer, leie av kandelaber og vasker, alkohol, snacks osv samt leie av servitører.

En vennav oss er DJ og han spilte gratis hele natten lang.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...