Gå til innhold

Invitert til bryllup uten barn


Lachesis

Anbefalte innlegg

Er det jeg som er merkelig som synes dette blir feil? Vi har stor familie og satte oss ned på forhånd og ble enige om vi skulle ha "voksen" bryllup eller om folk kunne ha med seg barn. Ettersom vi ikke har barn selv så valgte vi å bare invitere voksne.

Nå får jeg plutselig høre fra 2 fettere at de skal ha med seg barna sine på 5 og 8 år. Vi har ikke noe opplegg for barn i det hele tatt, men det jeg reagerer mest på er det at vi skal jo servere alkohol iløpet av hele middagen og festen. Unger har INGENTING å gjøre på en fest hvor voksne drikker mener jeg. Det hjelper ikke om de 2 fetterne skal holde seg edru.(noe jeg ikke er sikker på)

Jeg tok tak i det og ringte begge fetterne mine for å si ifra at det ikke var greit da jeg fikk høre dette (av andre familiemedlemmer, de nevnte ingenting til oss da de svarte på innbydelsen) men da får jeg beskjed om at "det går vel greit, de spiser jo nesten ingenting og vi skal passe på dem". Unnskyld meg, men vi må da få lov til å bestemme selv om vi vil ha unger løpende rundt i vårt eget bryllup?

Jeg forstår selvsagt at det ikke er bare bare å alltid skaffe barnevakt, men her er det 2 skilte menn det er snakk om, barna kan fint være hos mødrene.

Sukk, jaja da har jeg fått klaget litt i dag også. :)

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette synes jeg er svært uhøflig, for å være helt ærlig. Vi skal ikke ha barn i vårt bryllup, med unntak av mitt fadderbarn (som forøvrig skal være vår brudepike). Og det er helt greit, fordi det er et barn vi begge har blitt glade i og gjerne vil skal komme, men utover det ønsker vi faktisk ikke andre barn i vårt bryllup. Kanskje vi er sære, men ingen av oss har barn selv, og føler oss ikke helt komfortable i vårt eget bryllup om det skal være mange barn der. Og det er en ærlig sak tenker jeg, brudeparet bestemmer. Men det er nå en ting, en annen ting er at det er ikke alle som faktisk har råd til å betale for at alle barna skal komme. Vi er heldige, hvor vi skal feire vårt bryllup er det gratis for alle barn under to år, men slik er det ikke nødvendigvis for andre.

Mvh Yvonne :heiajente:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er i deres fulle rett til å invitere til voksent bryllup , er helt enig med deg at barn og alkehol ikke hører sammen. Direkte frekt av fetterene dine og ta med barn som ikke er invitert!

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi skal heller ikke ha noen barn der utenom vårt eget barn som skal være der frem til middagen er ferdig. jeg har sagt til alle mine søsken og svigerinner at jeg ikke vil ha barn der (kun de som har små barn) fordi jeg ikke vil ha løping og styring rudt middagsbordet, og alle skjønner dette veldig godt :)

så synest det er frekt og ikke akseptere brudeparetsønske om ingen barn til stede. dette bestemmer dere selv...

lykke til

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var helt unødvendig, særlig da barna kan være hos mor. Det er ikke noe man plutselig bestemmer for seg for uten å høre med vertskap (uansett arrangement).

Vi skal selv ha noen barn, men det er nær familie. De yngste blir nok lagt etter middag og.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utrolig hvor frekke noen kan være. Jeg hadde ringt dem tilbake og sagt at de er invitert UTEN barn og om de ikke respekterer ette så kan de la være å komme!

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig hvor frekke noen kan være. Jeg hadde ringt dem tilbake og sagt at de er invitert UTEN barn og om de ikke respekterer ette så kan de la være å komme!

Signerer. Makan til frekkhet!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man gå etter dine fetteres holdning, så kan man jo feks ta med seg uinvitert dame, hvis hun er anorektiker evnt modell, dem heller spiser ikke mye. Eller, ta med den nye typen, som heller ikke er invitert, bare å kjøpe en burger til han på vei fra kirka, så spiser'n minimalt.

Man tar rett og slett ikke med seg personer som ikke er invitert i et bryllup, slik er det bare!!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det jeg som er merkelig som synes dette blir feil? Vi har stor familie og satte oss ned på forhånd og ble enige om vi skulle ha "voksen" bryllup eller om folk kunne ha med seg barn. Ettersom vi ikke har barn selv så valgte vi å bare invitere voksne.

Nå får jeg plutselig høre fra 2 fettere at de skal ha med seg barna sine på 5 og 8 år. Vi har ikke noe opplegg for barn i det hele tatt, men det jeg reagerer mest på er det at vi skal jo servere alkohol iløpet av hele middagen og festen. Unger har INGENTING å gjøre på en fest hvor voksne drikker mener jeg. Det hjelper ikke om de 2 fetterne skal holde seg edru.(noe jeg ikke er sikker på)

Jeg tok tak i det og ringte begge fetterne mine for å si ifra at det ikke var greit da jeg fikk høre dette (av andre familiemedlemmer, de nevnte ingenting til oss da de svarte på innbydelsen) men da får jeg beskjed om at "det går vel greit, de spiser jo nesten ingenting og vi skal passe på dem". Unnskyld meg, men vi må da få lov til å bestemme selv om vi vil ha unger løpende rundt i vårt eget bryllup?

Jeg forstår selvsagt at det ikke er bare bare å alltid skaffe barnevakt, men her er det 2 skilte menn det er snakk om, barna kan fint være hos mødrene.

Sukk, jaja da har jeg fått klaget litt i dag også. :)

Jeg synes selvfølgelig at man skal ta hensyn til det den som inviterer sier, og inviterer de uten barn, kan man ikke bare troppe opp med barn. Man kan ikke ta med seg folk som ikke er invitert, i alle fall ikke uten å ha forhørt seg (ikke bare opplyst om det) på forhånd. Når det er sagt så er det jo ikke opp til deg å bestemme hvordan fetterene dine ønsker å oppdra sine barn, så at du ikke synes barn skal eksponeres for alkohol er ikke noe du kan overføre til dem. Er det bare disse to barna som skal være med, og de blir tatt vare på på en forstandig måte av foreldrene, så skaper det vel ikke så store problemer?

Vil nok en gang bare understreke at det selvsagt er dere som bestemmer hvem som kommer i bryllupet, ingen andre :)

Endret av Airi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes selvfølgelig at man skal ta hensyn til det den som inviterer sier, og inviterer de uten barn, kan man ikke bare troppe opp med barn. Når det er sagt så er det jo ikke opp til deg å bestemme hvordan fetterene dine ønsker å oppdra sine barn, så at du ikke synes barn skal eksponeres for alkohol er ikke noe du kan overføre til dem. Er det bare disse to barna som skal være med, og de blir tatt vare på på en forstandig måte av foreldrene, så skaper det vel ikke så store problemer?

Kanskje ikke, men om brudeparet ikke er komfortable med at barn er med på festen der det drikkes alkohol, så er det faktisk de som bestemmer. Sånn er det bare. Jeg ville ihvertfall følt et visst ansvar for at barna hadde det bra, og hvis man ikke føler seg 100% sikker på at barna har det på en fest der det drikkes alkohol, så synes jeg heller ikke at brudeparet skal være nødt til å ta den byrden.

Og forøvrig: hvis man ikke kan komme i et bryllup fordi man f.eks ikke får tak i en barnevakt eller lignende er det lov å takke nei. Jeg har større forståelse at noen ikke kan komme i bryllupet, framfor at de drasser med seg uinviterte barn.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bare sette ned foten. (at der hverken vil være opplegg for dem i bryllupet eller stoler til dem ved middagen). Synes dette var utrolig frekt av dem. Det kostet deg sikkert litt å ringe til dem og si ifra vil jeg tro. De fleste med et hint av sosial intelligens hadde selvfølgelig ordnet med barnevakt når de får beskjed fra brudeparet om at det er barnefritt bryllup.

Hvis alt annet skorter så får du bare "av-invitere" dem. Bare si ifra at om de ikke klarer å komme uten barn så får de heller bli hjemme. Ønsker deg lykke til.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke, men om brudeparet ikke er komfortable med at barn er med på festen der det drikkes alkohol, så er det faktisk de som bestemmer. Sånn er det bare. Jeg ville ihvertfall følt et visst ansvar for at barna hadde det bra, og hvis man ikke føler seg 100% sikker på at barna har det på en fest der det drikkes alkohol, så synes jeg heller ikke at brudeparet skal være nødt til å ta den byrden.

Og forøvrig: hvis man ikke kan komme i et bryllup fordi man f.eks ikke får tak i en barnevakt eller lignende, så er det lov å takke nei. Jeg har større forståelse at noen ikke kan komme i bryllupet framfor at de drasser med seg uinviterte barn.

Mvh Yvonne :heiajente:

Jeg er helt enig i at det brudeparet som bestemmer, sånn egentlig :) Merket selv at innlegget ville bli oppfattet krast, så jeg modererte meg litt :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At det går ann? Jeg syns bare du skal sette foten den og si nei!

Og jeg er forretsen heeelt enig emd deg, barn og alkohol hører ikke sammen. Og da spiller det ikke noen rolle om foreldrene holder seg edru.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du er ikke rar. Et bryllup med barn blir ganske annerledes enn et bryllup med bare voksne, og man tar helt andre hensyn med flere barn tilstede (ofte kommer barna først, da det faktisk er dere som er midtpunktet).

Har du noen andre i familien som kan snakke dem ut av å ta med barna?

Kanskje du kan snakke med moren deres, eller noen andre eldre som også kjenner dem, og rett og slett snakke folkeskikk inn i hodene deres? Sørg for at du vet at personen du bruker til dette er på din side, og be om de kan hjelpe deg, da du ikke føler du blir hørt på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns dere er helt bak mål hele gjengen jeg.

Betyr alkohol i et bryllup at man skal drikke seg sørpe fulle?

Barn er mennesker de å. Er de små, så kan man ikke akkurat la de være alene hjemme heller. Da syns jeg heller gjestene i bryllupet kan moderere seg litt.

Fjortisfylla på voksene mennesker er det verste jeg ser.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg syns dere er helt bak mål hele gjengen jeg.

Betyr alkohol i et bryllup at man skal drikke seg sørpe fulle?

Barn er mennesker de å. Er de små, så kan man ikke akkurat la de være alene hjemme heller. Da syns jeg heller gjestene i bryllupet kan moderere seg litt.

Fjortisfylla på voksene mennesker er det verste jeg ser.. :sjenert:

Nå er sånn ca 45 av de som kommer i bryllupet vårt over 50 år og ingen drikker seg "dritings". Og som du ser at jeg sier så er det ikke spørsmål om å la barna være alene hjemme, de har mødre de kan være hos. Tanken min var vel egentlig at jeg syntes det var frekt å bare bestemme seg for å ta med barn som ikke var invitert og i tillegg protestere da jeg ringte for å si ifra at barna ikke kunne komme.

Tusen takk til alle andre som har kommentert. Godt å vite at det ikke nødvendigvis er jeg som er urimelig. :)

Det blir nok uansett et flott bryllup og jeg gleder meg i massevis. :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med deg TS! Vi valgte også å ha bryllup uten barn. Det er dem som gifter seg som bestemmer hvordan dem vil ha sitt eget bryllup, og det mener jeg skal respekteres til det ytterste! Jeg kjenner jeg blir irritert av å høre om fetterne dine. Er det mulig spør du meg, makan til frekkhet. Stå på ditt og ikke gi deg! Dette er deres dag og hva andre mener og synser om deres bryllup må du bare ikke bry deg om! Men jeg har ikke noe tips til hva du kan gjøre dersom dem møter opp med barna da....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

må bare si jeg husker selv fra jeg var barn og var i bryllup. Det var forferdelig kjedelig, også tre retters middag!!! Bare å prøve å sitte igjennom forett og hovedrett var grusomt...

Morsomt å se bruden;-) men gleden gikk fort over i kjedsomhet. Tror jeg for barnas beste hadde latt de slippe jeg...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns dere er helt bak mål hele gjengen jeg.

Betyr alkohol i et bryllup at man skal drikke seg sørpe fulle?

Barn er mennesker de å. Er de små, så kan man ikke akkurat la de være alene hjemme heller. Da syns jeg heller gjestene i bryllupet kan moderere seg litt.

Fjortisfylla på voksene mennesker er det verste jeg ser.. :sjenert:

Det var vel strengt tatt ikke det som var poenget, men at de bare opplyser om at de tar med seg barn som ikke er invitert.

TS du får si hvordan dette går. Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...