Gå til innhold

Har fått pris på hår og sminke


LilleMy28

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Sara_*

Prisen må jo også avhenge av hvilke make-up merker frisøren bruker, så det er viktig å spørre om.

Er det billige dritt-produkter de bruker, så er jeg selvsagt ikke villig til å betale like mye som hos en frisør som bruker kvalitets-produkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eh... Betaler alle bruder for fiksing av forloveren sin også? Jeg skal være forlover i år, men har ikke fått noe tilbud om fiksing... :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg betaler 3000 inkludert prøvetime og sminking. Salongen stenger for meg og forloveren, husker ikke hvor mye det var for henne, men tror ca 800,-

I tillegg til dette får vi snitter og musserende vin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud, jeg er glad at forloveren min er makeup artist og frisør. Trenger kun å betale for eventuelle utlegg hun har....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

Slik jeg har forstått det nå har markedet for private makeup artister blitt større og større, spesielt til bryllup. Jeg har lest bare positive ting om det fra andre forum, og vurderer det sterkt selv da min tid kommer.

Elsker at denne utvikling endelig har kommet til Norge :biggrin:



Anonymous poster hash: eb897...064

Endret av Kosemose
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan være billigere å bestille time til vanlig styling/oppsett (eller hva frisørene kaller det..) enn å bestille "brudetime". Brudetimen inneholder kanskje litt mer, som f.eks. at dere får salongen for dere selv, noe lett å bite i, et glass champagne e.l. Men dersom dere ikke har behov for det, så kan en vanlig time være billigere. Da er det jo bare å bestile to timer. En time før bryllupet og ett på bryllupsdagen med samme frisør.
Men det kommer vel kanskje også an på hvordan du/dere vil ha håret. Kanskje de tar timespris på slikt? Og da kan det jo bli dyrt om man skal ha en veldig avansert frisyre.

Eller så kan du ha egen brudetime til deg, mens forloverene har vanlig styling/oppsett time?

Ellers så kan du f.eks. bare ta håret hos frisøren og heller sminken et annet sted, dersom du sammenligner priser og kommer frem til at det ville blitt billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må være ferdig tidlig (kl.10) og jeg kjenner bare til de dyre frisørene i Oslo (gjennom venner og de jeg gikk til selv da jeg bodde i byen). Fikk nå prisene på meg med sminke og hår inkl.prøvetime og hår på to forlovere inkl. prøvetime. Pga dårlig tid på selve dagen anbefalte de god tid på prøvetimene og vi måtte ha prøvetime siden det ikke blir tid til prøving og feiling på dagen.

Totalt: kr.8 700

:sjokkert:

Koster jammen meg like mye som hele vårt bryllup jo, inkludert mitt antrekk, mannens antrekk og selskap med mat til 20 gjester! :overrasket: (vi har DIY og lavbudsjett, selskapet blir mest sannsynlig holdt i et privat hjem, og vi bruker oss selv og frivillige til alt fra fotografering til matlaging, hår, sminke osv.).

Endret av Babi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørild

Synes ikke det var så ille for tre stykker. Jeg betalte 2500 for en person, og det var senere på dagen. Dere må vel gjerne inn før åpningstid, og da skjønner jeg at det blir litt dyrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg saumfartet nettet på jakt etter frilansere som kunne komme hjem til meg. ENORM forskjell i pris! Jeg spurte om pris for hår og sminke for meg og forlover. det varierte fra 2500 til 7000 kroner.... Gikkfor hun som tok 2500:)

Spurte også i en salong (kjede). Der tok de 1400 per påbegynte time, og man måtte regne med 3 timer. Bare for hår:-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Er utrolig glad jeg har ei venninne som er makeup-artist (og utrolig flink, hun har sminket meg flere ganger), og venninne som er kjempeflink på hår. De skal selvsagt få gaver, men prisen blir ikke gal, og jeg vet jeg får et bra resultat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen i hovedinnlegget i denne tråden er jo fra 2008, så det er vel litt rart å kommentere den nå? :huh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen i hovedinnlegget i denne tråden er jo fra 2008, så det er vel litt rart å kommentere den nå? :huh:

Pris på brudestyling er da akkurat like aktuelt i 2014 som i 2008.

Anonymous poster hash: 9c508...850

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prisen må jo også avhenge av hvilke make-up merker frisøren bruker, så det er viktig å spørre om.

Er det billige dritt-produkter de bruker, så er jeg selvsagt ikke villig til å betale like mye som hos en frisør som bruker kvalitets-produkter.

Gammel tråd men dette er viktig å spørre om. Absolutt!

Husker da en venninne av meg jobbet i en ganske dyr frisørsalong i Bergen. De sminket brudene med produkter fra H&M og tok seg meget godt betalt. Fikk sjokk da jeg så det, men de andre frisørene som jobbet der svarte at kundene stort sett ikke brydde seg om det.

Så ja, lurt å spørre hvilke merker de bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pris på brudestyling er da akkurat like aktuelt i 2014 som i 2008. Anonymous poster hash: 9c508...850

Ja selvfølgelig! Jeg skrev at å sammenligne prisen i HI med dagens, må jo bli feil.

Nå er det vel enda dyrere enn for 6 år siden?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var dyrt! veldig dyrt! Tror jeg betalte 4000 for sminke, hår og prøvetime, selv synes jeg dette var i drøyeste laget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Annonse

[1] Category widget

Dytter litt på denne. 

Hvor mye koster det å få fikset hår og sminke til bryllupsdagen, inkludert prøvetime i 2015/2016?

Skal gifte meg neste sommer i sør-europa og har fått et tilbud på 2500,- for hår og sminke inkludert prøvetime.
Ok pris?

Anonymkode: fde4f...77d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha med deg frisøren til Sør-Europa, skal du ha en lokal frisør der du skal gifte deg, eller skal du ut og fly til Sør-Europa rett etter du er ferdig sminket på bryllupsdagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...