Gå til innhold

Har fått pris på hår og sminke


LilleMy28

Anbefalte innlegg

Vi må være ferdig tidlig (kl.10) og jeg kjenner bare til de dyre frisørene i Oslo (gjennom venner og de jeg gikk til selv da jeg bodde i byen). Fikk nå prisene på meg med sminke og hår inkl.prøvetime og hår på to forlovere inkl. prøvetime. Pga dårlig tid på selve dagen anbefalte de god tid på prøvetimene og vi måtte ha prøvetime siden det ikke blir tid til prøving og feiling på dagen.

Totalt: kr.8 700

:sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi må være ferdig tidlig (kl.10) og jeg kjenner bare til de dyre frisørene i Oslo (gjennom venner og de jeg gikk til selv da jeg bodde i byen). Fikk nå prisene på meg med sminke og hår inkl.prøvetime og hår på to forlovere inkl. prøvetime. Pga dårlig tid på selve dagen anbefalte de god tid på prøvetimene og vi måtte ha prøvetime siden det ikke blir tid til prøving og feiling på dagen.

Totalt: kr.8 700

:sjokkert:

Uff - sjekk litt flere steder enn kun Oslo.. Jeg skal få en venninne som er stylist til å hjelpe meg - hun tar 2500 kr for sminke og hår inkl. prøvetime.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O-Ren Ishii

Prisen avhenger også av om man f.eks skal bli pyntet i salongen. Av nysgjerrighet spurte jeg frisøren min (som driver en ganske liten salong) om hvorfor det var så enormt dyrt å sette opp hår hos noen, mens rimeligere hos andre.

Hun tar ulike priser, alt etter som om hun kan ha andre kunder i salongen samtidig. Skal bruden bli pyntet i salongen (ta på kjole etc) bør salongen stenges for andre kunder før og under oppsetting/pynting for å unngå at det kommer hår fra klipping av andre kunder på kjolen. (En del bruder ønsker jo også å lage en "greie" med pyntingen og ønsker derfor å ha salongen for seg selv.) I tillegg må salongen vaskes ned kvelden i forveien slik at det ikke er hår rundt omkring. Dermed koster ikke oppsetningen bare selve oppsetningen; prisen må også dekke nedvaskingen dagen i forveien og tapt fortjeneste på grunn av stengt salong store deler av en lørdag. Vet jo ikke om det er likt på andre salonger, men tror ikke det er så uvanlig.

Dermed er det ikke så rart at det blir dyrt om absolutt vil pynte seg i salongen. Det er sikkert praktisk å bli ferdig med all pyntingen i salongen, men aldri i verden om jeg hadde punget ut mange tusen ekstra for det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er den største utfordringen er at vi må rekke vielse på Tinghuset i Oslo kl.1030, dvs at vi må starte med pyntingen før de ville hatt normal arbeidstid, det koster gjerne litt ekstra. Det er i januar og vi vil ikke risikere å havne i omkjøring pga ulykker på veien dersom vi tar det utenfor Oslo, derfor må vi ha en salong som er ikke så langt unna Tinghuset.

I tillegg har jeg to forlovere som også skal få fikset håret, så de må ha kapasitet til det også.

Jeg har fått tips om en annen salong nå, men der var de usikre med tanke på at det er så tidlig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjokkert:

Kom akkurat på at jeg tror jeg har glemt å spørre min frisør hvor mye det vil koste... :sjenert:

Men jeg hadde regnet med kanskje 3000? Mulig jeg er naiv og går på en kjempesmell, altså... Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal ha håroppsetting og sminke + prøvetime til 3000,-

Husk at TS i tillegg skal ha hår til to forlovere!

I tillegg har hun (slik jeg forstår det), valgt en dyr frisør.

---

Til TS:

Jeg ville sjekket priser andre steder også. Men det er jo viktig at de er flinke! Og da er det liten vits å gå ned i "kvalitet" for å spare 500,-

Jeg er glad jeg fikk time hos yndlingsfrisøren min, og ikke en billig jalla-frisør :O

Endret av Jade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelinn

når jeg leser dette, må jeg bare si at jeg elsker min venninne som bådesminker og order håret på både meg og mine 2 venninner :D

innmari dyrt... selv om det dekker vask og tapt inntekt så er det mye penger å betale:D

her koster det ca 2800 med prøvetime. hørte litt rundt før min venninne sa hun gjerne ville ta det. men ingen av dem stenger salongen..

jeg skal ha pyntingen i brude salongen tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kjempedyrt syns jeg! Har fått priser hos noen salonger her, de skal ha rundt 3000,- inkl prøvetime, da med håroppsett og sminking, og kan ha med kjolen dit. Men har nå fått en frisør som er kjempeflink, hun tar 2000,- inkl prøvetime, da med oppsett, sminking og pynting. Og dette er en helligdag hvor det normalt er stengt, så syns det var en god pris :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer sikkert veldig. Jeg har fått et pristilbud fra en brudesalong som tar 3500,- inkludert prøvetime.

Ettersom dette er en salong som både gjør sminke og hår + oppbevaring og damping kjole på forhånd samt lett servering mens man blit pyntet synes ikke det var veldig dyrt.. men har tenkt til å forhøre meg på flere steder. Men er enig i at kvalitet og nærhet til kirken er det viktigste. Så får man heller si at det er verdt noen hundrelapper ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jo jeg to forlovere som også skal fikses da, derfor blir det enda litt dyrere, bare for meg koster visst kr.5100. Da er det på en velrenommert salong.

Men jeg fikk et tips fra en som jeg kjenner og har nå fått bestilt time og da kommer det på ca.2500-3000 for meg inkl. sminke og prøvetime. Så da ble det mer levelig pris, og hun som tipset meg var veldig pent pyntet :)

Og det er midt i Oslo sentrum så da slipper vi lang reisevei til vielsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må være ferdig tidlig (kl.10) og jeg kjenner bare til de dyre frisørene i Oslo (gjennom venner og de jeg gikk til selv da jeg bodde i byen). Fikk nå prisene på meg med sminke og hår inkl.prøvetime og hår på to forlovere inkl. prøvetime. Pga dårlig tid på selve dagen anbefalte de god tid på prøvetimene og vi måtte ha prøvetime siden det ikke blir tid til prøving og feiling på dagen.

Totalt: kr.8 700

:sjokkert:

Dette synes jeg var dyrt, selv om det er for 3 stykker!

Jeg bor i en mindre by enn Oslo, men vi har dyre vaner her også... Prisene jeg har hørt på var ca 2000-3000 for brud, og 600-800 kr for et vanlig oppsett. Er ikke sikker på hvor mye de tar for prøvetime på et vanlig oppsett.

Jeg sminket meg på Estetique for ca 450 kr inkl prøvetime, og bestilte et vanlig oppsett på en frisørsalong, men med forbehold om at det kom til å ta litt lenger tid enn et "skoleball-oppsett". Betalte 600 hos frisøren, da jobbet en lærling med med i godt over en time. (fikk fagbrevet uken etterpå. Flere andre salonger turte ikke bruke lærlinger på en brud)

Men jeg gjorde det jeg kunne for å kutte kostnader, da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig greit å kunne kutte kostnader sånn da :)

Men jeg tenker at det er digg å kunne ordne alt på ett sted. Bare komme til salongen med grorud-palme og joggedress om morgenen, og så komme ut totalforvandlet noen timer senere ferdig pyntet med kjole, hår og sminke - slippe å stresse rundt til flere steder. Kjenner jeg bare har lyst til å sette meg i en stol den dagen og bare bli dresset opp hehe!

Som det sies her, det koster nok ikke like mye å stasje opp forloverne som for bruden, og de trenger vel strengt tatt ikke ha prøvetime heller...? Men det er klart, 7-8 000,- er jo et solid pengejafs... Bra du kanskje fikk det billigere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så i dag at det er nøyaktig 9 mnd. til jeg gifter meg! Hurra! :danse:

:danser:

Sorry litt avsporing :fnise:

Hehe...bra med litt avsporing innimellom! Ja..om 9 mnd og 1 dag så ser du forhåpentligvis tilbake på en strålende dag og er lykkelig over å kalle deg gift! :)

Om 3 uker så har jeg store planer om å tenke sånn i allefall... :jepp:

Til temaet. Jeg har blitt forespeilet pris på oppsett og sminke til mellom 1500-2000 kr inkl prøvetime..såe..alt avhenger selfølgelig over hvor mye vi skal gjøre. Skal skifte om til kjole der borte og, og d tar de ikke noe ekstra for...

Pris og slikt blir mer bestemt etter prøvetimen.

Samtidig som jeg blir forvandlet til ei prinsesse så skal både søstra mi og forloveren min være med. De skal ikke ha prøvetime så de regner jeg med å betale ca 1000-1500 per pers...

Men har skjønt at de er ok på pris dit vi skal..i tillegg til at jeg syns de er veldig dyktig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi gleder oss masse :)

Mellom 1500 og 2000 var jo en god pris da! Har nok tenkt til å spandere styling på forloveren min også, men håper å komme unna med et lavere beløp enn for meg. Det er vel også vanlig kan jeg tenke meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har aldri hørt om at forlovere har prøvetime..

Kunne ikke vært en mulighet om forloverne dine satt opp håret i en annen salong enn deg, da? Frisørsalongene tar seg GODT betalt for "forlovere", men ikke fullt så ille om man skal ha oppsett av hår;)

Og siden det er så liten tid på morgenen liksom.. Det tar jo sikkert kortere tid å ordne håret dems, så kommer de bare til salongen du er og hjelper deg med resten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Når jeg leser dette er begynner jeg å lure på om det ikke e marked for frisører som reiser hjem til bruden for å orden alt av hår og sminke.... Det må jo nesten være mer praktisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser dette er begynner jeg å lure på om det ikke e marked for frisører som reiser hjem til bruden for å orden alt av hår og sminke.... Det må jo nesten være mer praktisk...

Jeg hadde en stylist som la make up og satte opp hår på min forlover og meg hjemme hos meg, veldig praktisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...