Gå til innhold

Falske øyevippe, er det verdt det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg syns det ser pent ut men er usikker på om jeg gidder betale 1600 kr for noe som forsvinner etter 2 uker. Og ikke kan man vel bruke sminke heller? Jeg er avhengig av øyeskygge og eyeliner, ellers ser jeg ut som en gris. Hva er deres erfaringer?



Anonymous poster hash: 2f97e...b70
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tålte ikke limet. Øynene ble røde, tårene rant hele tiden. Det er veldig fint, men jeg kommer ikke til å ta det igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Jeg synes det er veldig verdt det. Herlig å stå opp og kunne hoppe over sminken. :) Jeg valgte riktig nok mine i "naturlig" lengde (de er faktisk ganske lange likevel), jeg synes ikke det er pent med slike unaturlige "elefantvipper".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte kun 900, og ble strålende fornøyd! de varte i 4 uker, og datt ikke av. Så jeg fylte på igjen og de varte også 4 uker. Men orket ikke fylle på nå så har latt de falle av.. Ser at de naturlige vippene ser.. borte ut. Så nå bruker jeg sånn man limer på selv, sånn at mine naturlige vokser ut igjen.

Anbefaler det virkelig, men samtidig.. MÅ du ta pauser, hvis ikke ender du opp uten naturlige vipper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tålte ikke limet. Øynene ble røde, tårene rant hele tiden. Det er veldig fint, men jeg kommer ikke til å ta det igjen :)

Samme her! I dusjen og om det renget eller kom vann på vippene, svei det utrolig fælt i øynene. Det var ikke bra.. Og hvis øynene begynte å renne pga limet, hadde jeg det gående med sviing i flere timer :/

Mistet også en del av mine egne vipper, som fortsatt ikke har vokst helt ut enda (satte på i desember i fjor)

Men det er jo pent, og mine satt på ganske lenge faktisk

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er veldig fint, og kunne godt tenkt meg det. Men jeg kjenner flere som har blitt helt avhengig av det, og føler seg helt nakne uten. Kan godt begynne å ta det når jeg vet jeg har råd til å fylle på jevnlig tenker jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Enhjørning

Jeg syntes det var verdt det den perioden jeg hadde det :) Nå har jeg ikke råd lenger.

Kan godt bruke sminke, bare vær forsiktig når du skal fjerne den og bruk riktig type sminkefjerner uten olje. Jeg fikk ikke noen allergiske reaksjoner til tross for at jeg er linsebruker med skikkelig sensitive øyne. Om du skal ha anbefaler jeg å sette på 2-3 prøvevipper i minimum 24 timer for å se om du tåler limet og såklart gå til en som er seriøs :)

Endret av Enhjørning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det ser helt snålt ut. Aldri sett noen med falske øyenvipper som ikke har sett helt sprø ut. Vipper i alle lengder og kanter

Anonymous poster hash: f2771...bda

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bestilt time og alt, men ombestemte meg. Begynte å tenke på hva andre ting jeg kan bruke 1400,- på, og ikke minst blir det dyrt viss man må fylle på hver 4 uke (minst..) Og med full jobb og mange barn, har jeg ikke tid til det heller (å fylle på så ofte).

Las også om at man måtte vere forsiktig med vann i ansiktet (iallefall vannsprut), dine naturlige vipper kan falle av, osv osv.

Jeg er veldig glad for at jeg droppet det. Virker veldig mye arbeid med å måtte sette på kunstige vipper hver morgen i ukesvis fordi de naturlige vippene har falt av og man ikke skal sette på nye falske...

Og veeldig mange ser veeldig overdådige ut også. På grensen til ikke-fint ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er verdt det. Deilig å slippe mascara. Jeg har ikke noe problem når deler detter av mot slutten, fordi jeg har ganske tykke og lange selv, bare liker den ekstra "piffen". Noen mister egne vipper, men har ikke gjort det (som jeg har lagt merke til hvertfall).

Gidder ikke betale så mye for det, da. Nå har jeg gjort det i utlandet, men ellers er det en thaidame som gjør det bra og billig her i Oslo :)

Endret av Siyha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Har lest at mange klager over resultatet på dette forumet, virker som om Norges skjønnhetsbransje har hoppet på en trend de ikke mestrer helt ennå. Men kan godt bare være fordi folk tar billige løsninger, og blir da misfornøyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kommer håret vippene fra? Ikke fra dyr vel?



Anonymous poster hash: 3b781...643
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor kommer håret vippene fra? Ikke fra dyr vel?

Anonymous poster hash: 3b781...643

Du bestemmer vel selv om du vil ha falske. Men mange vipper kommer fra mink faktisk

Endret av Camo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det visst mange slags myter ute og går.

Det er med vippe-påsettere som med frisører, bussjåfører, lærere osv. Noen er flinke, andre er ikke. Med mindre du faktisk ber om å få Hollywood-vipper opp til hårfestet, så ser alltid en flink vippe-påsetter etter hva som passer til hver enkelt person. Man går jo ut i fra at de fleste vil ha et fint og naturlig resultat.

Du KAN bruke sminke selv om du har vipper, men da er det viktig å passe på å bruke eyeliner som er basert på vann i stedet for olje. Olje gjør at limet løses opp raskere. Man kan også bruke øyenskygge, så lenge man bruker riktig sminkefjerner etterpå (ikke olje-basert). Noen føler for å bruke mascara den siste uken før påfyll, da selges det mascaraer som passer bedre på vippeextensions enn andre.

Vippeextensions skal ikke gjøre sånn at du mister dine egne vipper. Men det kan skje, da ofte fordi du ikke vasker øynene dine godt nok. Mange er redde for å vaske skikkelig fordi de er redde for at vippene skal falle av. Dersom man ikke vasker ordentlig så vil smuss og øyerusk samle seg ved vipperota, noe som vil få dine egne vipper til å falle av. Og da ryker så klart også extensionsene.

En god vippe-påsetter er i stand til å se når dine egne vipper trenger en pause. Da vil hun anbefale deg å fjerne dem for så å vente en mnd eller to før du setter på et nytt sett.
Nytt sett kan være ganske dyrt, men påfyll koster ikke like mye, kommer an på hvor lenge du venter.

Jeg fikk påfyll i dag, og er veldig fornøyd med damen jeg går til. Jeg får påfyll hver fjerde uke, og de holder seg fint hele veien.

Jeg tror ikke hårene kommer fra ekte dyr. Det finnes et merke som heter "mink", men det er, til tross for navnet, kun laget av syntetisk materiale. Det synes jeg egentlig bare er fint, høres litt ekkelt ut å gå rundt med dyrehår festet i ansiktet :vetikke:

Man trenger jo egentlig bare et kurs for å kunne drive med dette, og da sier det seg selv at det finnes mange som aldri skulle hatt lov til å feste vipper på andre mennesker. Mitt tips er å gjøre grundig research og sørge for å få meningen til andre som har vært hos den personen du vil gå til.
Jeg hadde lest mye positivt om hun jeg går til før jeg bestilte time hos henne, og jeg kan helt ærlig si at jeg ikke har sett et så godt resultat hos noen andre som holder på med dette i Oslo.

TS, spørsmålet ditt er jo om det er verdt det. Jeg synes det er det. Men folk har ulike erfaringer med det, man må nesten bare velge å ta sjansen :laugh:



Anonymous poster hash: cd5c8...24e
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger jo egentlig bare et kurs for å kunne drive med dette, og da sier det seg selv at det finnes mange som aldri skulle hatt lov til å feste vipper på andre mennesker. Mitt tips er å gjøre grundig research og sørge for å få meningen til andre som har vært hos den personen du vil gå til.

Jeg hadde lest mye positivt om hun jeg går til før jeg bestilte time hos henne, og jeg kan helt ærlig si at jeg ikke har sett et så godt resultat hos noen andre som holder på med dette i Oslo.

TS, spørsmålet ditt er jo om det er verdt det. Jeg synes det er det. Men folk har ulike erfaringer med det, man må nesten bare velge å ta sjansen :laugh:

Anonymous poster hash: cd5c8...24e

Hvem går du til?

Jeg har vært litt av og på med øyenvippe-extensions, synes det er deilig å ha det, men det er en dyr fornøyelse.

Jeg bruker eyeliner (gel liner) ofte, og noen ganger øyenskygge Jeg synes det er litt kronglete å vaske av, det er noen ganger jeg savner å gå vippe-fri og bare kunne gni alt vekk i stedet for å stå der med q-tips og pirke og aldri føle at det blir heeelt rent. Men det går jo fint.

Men det som er mest praktisk er jo det med at man ikke trenger å sminke seg de dagene man ikke gidder, at man alltid ser relativt fresh og vakker ut. På sommeren er det helt genialt.

Anonymous poster hash: 85a9e...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvem går du til?

Jeg har vært litt av og på med øyenvippe-extensions, synes det er deilig å ha det, men det er en dyr fornøyelse.

Jeg bruker eyeliner (gel liner) ofte, og noen ganger øyenskygge Jeg synes det er litt kronglete å vaske av, det er noen ganger jeg savner å gå vippe-fri og bare kunne gni alt vekk i stedet for å stå der med q-tips og pirke og aldri føle at det blir heeelt rent. Men det går jo fint.

Men det som er mest praktisk er jo det med at man ikke trenger å sminke seg de dagene man ikke gidder, at man alltid ser relativt fresh og vakker ut. På sommeren er det helt genialt.

Anonymous poster hash: 85a9e...5c5

Jeg går til ei som heter Anna, hun driver for seg selv på Bygdøy.

Skulle så klart ønske de tålte å gnikke med vanlig sminkefjernerkluter, men når jeg sammenligner det å våkne opp fresh og fin hver morgen med de få gangene jeg bruker eyeliner, så er det verdt det :)

Anonymous poster hash: cd5c8...24e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er verdt det hvis du vet at du skal bli tatt bilde av, eller vet at du skal møte folk du "må" være flott for. For bryllup, jul, påske, store selskap osv synes jeg det er en god anledning. Eller kanskje på ferie. Det er jo helt fantastisk å våkne opp nydelig, uten å måtte fikse på seg :) Men invester gjerne i spesiell sminkefjerner og maskara.

Mine vipper var syntetiske, og jeg hadde ingen reaksjon. Merket ikke at de var på før jeg tok på de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det ser helt snålt ut. Aldri sett noen med falske øyenvipper som ikke har sett helt sprø ut. Vipper i alle lengder og kanter

Tror nok heller det er du som ikke vet hvor mange som faktisk har det.

Eller syns du dette og dette ser fake ut? Hvis du syns det ser sprøtt ut så er det nok heller du som er sprø :)

Anonymous poster hash: 33541...0ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok heller det er du som ikke vet hvor mange som faktisk har det.

Eller syns du dette og dette ser fake ut? Hvis du syns det ser sprøtt ut så er det nok heller du som er sprø :)

Anonymous poster hash: 33541...0ff

Lol.. Aldri sett noen med slike falske øyenvipper. Har sikkert litt med å gjøre at disse var ganske korte. De fleste jeg ser med det (og jo, det er MANGE) har hår i alle kanter og lengder. Har flere venninner med det også.

Anonymous poster hash: f2771...bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...