Gå til innhold

Hva hjelper mot tørre lepper?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har så såre lepper. Burt's bees funker ikke, heller ikke Lypsyl eller Mentholatum. Noen tips folkens? Jeg har sprekker i leppa og det svir om jeg drikker noe surt :( Ser ut som jeg har pumpa inn restylane, ser helt grusomt ut.



Anonymous poster hash: 4f4e2...675
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pass på å drikke nok vann(!) og smør et lag med vaselin over leppepomaden din :) Jeg sliter med det samme, i går begynte leppene mine å blø fordi jeg smilte. Det er en blanding av kulden og at jeg ikke har drukket nok de siste dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på å drikke nok vann(!) og smør et lag med vaselin over leppepomaden din :) Jeg sliter med det samme, i går begynte leppene mine å blø fordi jeg smilte. Det er en blanding av kulden og at jeg ikke har drukket nok de siste dagene.

Vann? Kan det ha noe med saken å gjøre? Jeg drikker jo flere liter vann hver dag, står opp 4-5 ganger hver natt for å tisse og greier. Slitsomt! Er nok mye med lufta nå ja, pleier aldri bli så tørr på sommeren.

Anonymous poster hash: 4f4e2...675

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sverger til apoteket sin leppepomade, Aco face cerat stift. Jeg kan påføre leppepomaden på morningen, og den holder seg så å si hele dagen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at jeg har fått en allergisk reaksjon i tillegg? Syns det blir verre og begynner å klø når jeg bruker Burt's Bees, har hovnet opp så har de gigaleppene nå. Skal slutte å bruke den uansett.



Anonymous poster hash: 4f4e2...675
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lanolinsalve! Den er egentlig beregnet på såre nipler i forbindelse med amming ect, men den funker veldig godt på lepper også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

La Mer The Balm.

Jeg har hatt sprekker i leppen og vært skikkelig sår, men den er den eneste som hjalp. Med en stor sprekk så visuelt forsvant sprekken med den balmen, og sårheten jeg hadde og selve sprekken ble borte totalt etter to dager. Det sa omtrent bare "poff!". Lykke! :strix:

Før jeg brukte den balmen prøvde jeg; Burts Bees, Eos, Vaselin, Aloe Vera, Sheasmør- men ingenting hjalp. Har for øvrig hatt balmen i snart 8 måneder- den holder seg i evigheter, og man trenger ikke påføre mer enn to ganger i døgnet. ^^,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vann? Kan det ha noe med saken å gjøre? Jeg drikker jo flere liter vann hver dag, står opp 4-5 ganger hver natt for å tisse og greier. Slitsomt! Er nok mye med lufta nå ja, pleier aldri bli så tørr på sommeren. Anonymous poster hash: 4f4e2...675

Ta deg en tur til legen. Å drikke så mye at du må opp for å tisse så mange ganger på natta er tegn på at flere ting ikke fungerer helt bra i kroppen din. Du bør få en hastetime. Ikke en time om flere uker!

Ellers kjøp vasselin til leppene.

Anonymous poster hash: 9df87...303

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lanolinsalve! Den er egentlig beregnet på såre nipler i forbindelse med amming ect, men den funker veldig godt på lepper også.

Har brukt lanolin i ansiktet og på hendene i forbindelse med jobb i ekstremvær, det er noe av det beste som finnes.

Har også vært borti sheasmør, tror den også kan hjelpe TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært og kjøpt meg Eight Hour Cream Lip Balm fra Elizabeth Arden nå, og allerede merker jeg forskjell! Vet ikke helt hva det greiene inneholder, men det er jamen helt fantastisk :)



Anonymous poster hash: 4f4e2...675
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...