Gå til innhold

fettete hår


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Får fort fettete hår, gjerne litt nesten dagen etter jeg har dusjet. Langt, blondt og nordiskt hår. Normal hodebunn. Noen som vet om noe som kan hjelpe?

Anonymous poster hash: eba8f...01e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Silverstream

Eneste som hjelper dessverre er å bare vaske håret 2 ganger i uken f. eks. Vet det er ekkelt å valse rundt med fett hår, men om du tar håret i hestehale så synes det ikke så godt.

Har selv langt, blondt, tynt("fint") nordisk hår og har prøvd både sjampo for fett hår, andre sjampo som skulle løfte håret fra hodebunnen, stripe håret osv men ingenting har hjulpet. Det å venne håret ditt til å ikke bli vasket så ofte hjelper mer + det blir ikke så slitt av all vaskingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hårpudder eller eventuelt (kanskje like gjerne) babypudder fra apotek eller dagligvarebutikk. Dryss litt rundtomkring i håret og børst det. Fjerner noe av den fettete følelsen i alle fall!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme hårtype selv, og støtter Silverstream her. Vasker det hver fjerde dag, sånn omtrentlig, og det er mye bedre nå enn da jeg gjorde det annenhver.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unngå å bruke balsam nær hodebunn, kun i tuppene. Ville gjort som flere skriver over her, vasket håret mer sjeldent. Til slutt vil hodebunnen tilpasse seg, men det kan ta litt tid….

Får også fort fettete hår, men bruker tørrsjampo istedet for å vaske (med mindre jeg har trent og lukter svette)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hårvask to ganger i uka.

Tørrshampoo er en genial oppfinnelse. Spray raskt i tinninger og bak (løft håret og spray under) for å hindre at det synes eller blir for tungt.

Aldri balsam eller kur annet enn i tupper.

Ikke dra hendene gjennom året, og ha håret oppsatt så mye du kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å føne håret etter vask hjelper meg ganske mye, spesielt med litt produkter i som for eksempel volume mousse. Da løftes håret fra hodebunnen, og det holder seg rent i nesten et ekstra døgn.

Endret av FruHudson
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...