Gå til innhold

Definisjonen på oversminket?


Ariel69

Anbefalte innlegg

Dette er for myesophie-shohet-NARS-MakeUp.jpgAnonymous poster hash: 311dd...4af

Oi litt vekker for meg. Jeg tenker på dette som helt ok ikke lite men ikke mye heller.

Noen dager tar jeg bare eyeliner over øyet og drar litt ut , maskara akkurat på tuppen av vippene (de er naturlig mørke og lange) også tar jeg gjerne e på rød leppestift. Noen ganger rosa men spørs veldig på klærne. Jeg syns det er stilfullt. Men kanskje jeg er helt på jordet! Gir vekk en del av fargen på leppestiften så det ikke blir sånn knæsj da. Er såpass svakt at det sjeldent smitter av på glasset. Pudderet/foundationen smitter ALLTID av på ting ved klem osv. Selv da jeg bare har så lite at jeg får kommentarer som "åh så fin du er uten sminke" for eksempel.

Anonymous poster hash: 50021...9da

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

er dette for mye til hverdags?? sånn jeg går ca, men jeg er brunette

post-37809-0-89180500-1413049426_thumb.j


Anonymous poster hash: 50021...9da



Anonymous poster hash: 50021...9da
Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig enig. Huff eyeliner inni øyet er jeg lite fan av med mindre man har veldig store åpne øyne da

Anonymous poster hash: 50021...9da

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig enig. Huff eyeliner inni øyet er jeg lite fan av med mindre man har veldig store åpne øyne da

Anonymous poster hash: 50021...9da

det er så morsomt å se mennesker bruke eyeliner inni øyet når de har små øyne :fnise: de blir liksom enda mindre.. haha

Anonymous poster hash: 87938...4c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi litt vekker for meg. Jeg tenker på dette som helt ok ikke lite men ikke mye heller.

Noen dager tar jeg bare eyeliner over øyet og drar litt ut , maskara akkurat på tuppen av vippene (de er naturlig mørke og lange) også tar jeg gjerne e på rød leppestift. Noen ganger rosa men spørs veldig på klærne. Jeg syns det er stilfullt. Men kanskje jeg er helt på jordet! Gir vekk en del av fargen på leppestiften så det ikke blir sånn knæsj da. Er såpass svakt at det sjeldent smitter av på glasset. Pudderet/foundationen smitter ALLTID av på ting ved klem osv. Selv da jeg bare har så lite at jeg får kommentarer som "åh så fin du er uten sminke" for eksempel.

Anonymous poster hash: 50021...9da

Når det er foundationspor etter deg, så bruker du for mye.

husker jeg jobbet med en dame, som likte å bruke en del foundation. Vi hadde en telefon jeg måtte vaske ren hele tiden. Hvitt telefonrør med foundation på... urk.

jeg er selv dame og en gang jeg var jeg på byen med en venninne. Jeg syntes jeg hadde smurt tykt på, men når vi møtte noen menn sa de rett ut at min venninne brukte alt for mye sminke og at de foretrakk jenter som meg, som så mer naturlige ut. Jeg bruker litt foundation hver dag. Bare for å dekke de verste ujevnheter, og litt eyeliner og maskara. Jeg er helt blond og trenger derfor litt farge på øynene. Skal jeg ut på kvelden, tar jeg på øyeskygge og kanskje en lip-gloss (har fyldige og mørke lepper fra før)

Anonymous poster hash: 311dd...4af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i sminke og tror nok jeg "tåler" litt mer enn de fleste her i tråden. Synes hudsminke er helt greit til hverdags, så lenge fargene passer og det er lagt på pent. Eyeliner og skygger er også fritt fram, gjerne også farger. Jeg sier nei takk til mye skimmer og glitter på dagtid, da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er oversminket når personen har sminket seg så drastisk at de ser ut som et annet menneske enn når de er uten sminke. Sminke er til for å fremheve de naturlige trekkene, ikke endre utseende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke sminke i det hele tatt, så synlig sminke er for meg for mye sminke. Men spesielt ille når huden er oransje og øyevippene ser ut som edderkoppbein.



Anonymous poster hash: 4f516...4b9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dere dette er for mye:

rachel-bilson-hairstyle.jpg

Anonymous poster hash: 7f111...af2

Altså til hverdags? Sminker meg selv ganske så likt til hverdags, minus lipglossen og eyeliner oppe

Anonymous poster hash: 7f111...af2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mye sminke syns jeg hvis man pøser på med glitter på dagtid.

Bruker for mye og for mørk foundation eller generelt feil farger til hudtypen,

poenget med en foundation burde være "din hud, men bedre"

De som sminker både øyne og lepper heftig til dagtid.

De som har på extremt mye blush, det kan skjules litt på kvelden, men til hverdags..usj

Når det er sagt, folk må få gå som de vil og ønsker, men i mine øyne er dette to much :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså til hverdags? Sminker meg selv ganske så likt til hverdags, minus lipglossen og eyeliner oppe

Anonymous poster hash: 7f111...af2

Jeg syns dette var ett fint eksempel på en naturlig look.

Jeg syns hvertfall ikke hun så oversminket ut, og trekker du ut eyeliner og lipgloss

blir det jo hakket mer naturlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dere dette er for mye:

rachel-bilson-hairstyle.jpg

Anonymous poster hash: 7f111...af2

Jeg syns ikke dette er for mye, men jeg selv føler meg ganske pyntet med gloss men ikke med leppestift med farge hehe.

Anonymous poster hash: 50021...9da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jammen hvor finner man foundation/pudder (vet ikke hvilken som legger spor) som ikke smitter av? Jeg har bruk diverse foundationer som skal holde i 24t, regnvær, dansegulvet + å ta av og på en hvit pologenser men eh.. Når jeg tenker meg om er det nok foundationen som smitter ja for kun pudder uten noe under går som regel fint. men noen ganger bruker jeg så lite at folk tror jeg ikke har sminke. kanskje det har noe å gjøre med huden min for utover dagen begynner den å glinse litt og da smitter det lettere kanskje?

Noen ganger blir jeg stuck foran speilet og pøser på (type sirkus), men har heldigvis kommet dit at da begynner jeg pånytt igjen. Jeg er faktisk vært avhengig av sminke. høres så teit ut når man sier det sånn :P



Anonymous poster hash: 50021...9da
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Godt spørsmål uten fasitsvar. Jeg er enig med dem som sier at for mye foundation lett blir oversminket, mye pudder også. Det samme gjør mørk øyenskygge på dagtid. Jeg liker heller ikke mørke leppestifter av en eller annen grunn. Reagerer alltid på folk som bruker leppestift som er langt fra den naturlige fargen på leppene. Rød leppestift blir alltid oversminket for min del, det samme gjør sterke rosafarger. Lipgloss synes jeg derimot er ok dersom det er en nøytral leppefarge. Det ser bare helt feil ut å farge leppene en annen farge enn normalt. Det samme synes jeg forøvrig om blå mascara også.



Anonymous poster hash: e971d...d78
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man ser lang vei at ei dame har sminket seg er hun oversminket. Sminke er som parfyme, fint når man bare aner det men ikke særlig lekkert når man merker det lang vei. Hvis man begynner å stusse på om det er ei dame eller en dragartist har man passert langt over grensa for oversminket.

Jeg synes f.eks. denne type sminke og stæsj er way over the top på dagtid (og nesten på kveldstid også): http://bloggfiler.no/inspirato.blogg.no/images/1044640-7-1321281709258.jpg

Dette er det jeg anser som fin dagsminke: http://0.tqn.com/y/maquillaje/1/S/3/7/-/-/bcbg-max-azria-spring-2012-runway-beauty.jpg (Diskret men likevel nok til at man ser fresh ut)



Anonymous poster hash: 6d2e9...a08
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er foundationspor etter deg, så bruker du for mye.

husker jeg jobbet med en dame, som likte å bruke en del foundation. Vi hadde en telefon jeg måtte vaske ren hele tiden. Hvitt telefonrør med foundation på... urk.

jeg er selv dame og en gang jeg var jeg på byen med en venninne. Jeg syntes jeg hadde smurt tykt på, men når vi møtte noen menn sa de rett ut at min venninne brukte alt for mye sminke og at de foretrakk jenter som meg, som så mer naturlige ut. Jeg bruker litt foundation hver dag. Bare for å dekke de verste ujevnheter, og litt eyeliner og maskara. Jeg er helt blond og trenger derfor litt farge på øynene. Skal jeg ut på kvelden, tar jeg på øyeskygge og kanskje en lip-gloss (har fyldige og mørke lepper fra før)

Anonymous poster hash: 311dd...4af

Jeg bruker lite foundation og har prøvd mange forskjellige, men de smitter uansett av på klær o.l.

Anonymous poster hash: 8009e...513

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste bloggere sminker seg ganske så mye. Sminker meg en del selv til hverdags, men unngår shimmer, glitter og sterke farger på øyne og lepper.

Bloggeren Emilie Nereng pynter seg noen ganger litt ekstra på hverdager også, og synes generelt hun er veldig flink til å sminke seg

Her ser det i hvert fall for meg ut som hun har brukt foundation, pudder, rouge, solpudder, maskara, øyenbrynspudder, lipliner og leppestift, men synes det ser fint ut :)

https://www.voeblogg.no/wp-content/uploads/2014/08/Untitled-1nr3-900x689.jpg

https://www.voeblogg.no/wp-content/uploads/2014/10/IMG_0589nr41-900x600.jpg

https://www.voeblogg.no/wp-content/uploads/2014/09/IMG_7949-0.jpg

https://www.voeblogg.no/wp-content/uploads/2014/09/IMG_7953.jpg



Anonymous poster hash: 8009e...513
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...