Gå til innhold

Blush.no med falske produkter.


Gjest Armule

Anbefalte innlegg

Seriøsiteten til Blush kan nå diskuteres.

Jeg har kjøpt sjampo og balsam derifra. De var nok ekte. Men på flaskene står det at det kun skal selges til salonger. Likevel selger de det til privatpersoner.

Anonym poster: f21a818ba408b2b5bbe8aca78a2c1fdf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror Heidi Øksendal er ute å kjøre, og det skikkelig. Hun har jo ikke noe bevis for at produktet hun sier er falsk, er falskt. Og å gå til angrep på et så stort firma, med slike påstander, uten å ha dekning for det er veldig lite gjennomtenkt.

Jeg leste hele innlegget hennes, og svarene hun kom med i kommentarfeltet, og må si det var lite seriøst der. Der ser mer ut som hun ønsker seg pr for blogg og forum, og ikke tenker over eller gir blaffen i konsekvensene. Slik sett håper jeg at den sleazy (?) advokaten til blush røsker skikkelig i denne saken.

Folk bør vente på fakta før de dømmer, og ikke bare følge blindt etter.

Leste en lignende sak med et annet firma, personen hadde ikke engang handlet fra firmaet, snakk om å drite seg ut, men personen holdt på sitt, til det ble stille.

Heidi har nok begynt å ane konsekvensene nå i ettertid, og ser at det ikke er hold i påstandene hennes, så er derfor det er passord på innlegget. Hun tør ikke stå for innlegget, og kommer nok til å fjerne det innen kort tid.

Anonym poster: 6deb17e100958cce7ae6e0c3a9b9e2cb

Vi er flere på nevnte forum som har fått produkter med åpenbare feil, så om nå Heidi sitt skulle vært fabrikkert (.....) for å få flere lesere (.....) er det uansett sånn at Blush har solgt falsk MAC - om ikke MAC drastisk har endret produkter uten at noen har fått vite om det, selvsagt.

Dessuten er det, som flere påpeker, måten Blush har behandlet saken på som er mest hårreisende her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker denne Heidi burde ha sendt produktet sitt til MAC og spurt der om det var produsert av MAC.

Trenger vel ikke sende det til MAC vel, hun har jo jobbet der som butikksjef.

Anonym poster: 0f740aa55aaa5ec4298ea68941dfc543

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker denne Heidi burde ha sendt produktet sitt til MAC og spurt der om det var produsert av MAC.

Det har hun gjort. Og siden hun har jobbet i en MAC butikk, så burde hun også kjenne produktene.

Anonym poster: 9fe7efcf3574e3bc555ddc7dc1fbee98

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tidssone

Det har hun gjort. Og siden hun har jobbet i en MAC butikk, så burde hun også kjenne produktene.

Anonym poster: 9fe7efcf3574e3bc555ddc7dc1fbee98

My bad. Synes likevel hun burde ha ventet på svar fra MAC før hun la det ut på bloggen.

Paralellimport har vel en viss risiko og blush kunne ha agert litt annerledes enn det de gjorde her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sier jo at de kjøper fra offisielle leverandører. Hvorfor skulle det være risikabelt? Men det forklarer uansett ikke hvorfor produktet er skimrende.

Anonym poster: f21a818ba408b2b5bbe8aca78a2c1fdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skimmer hopper ikke opp i matte pudre av seg selv i sterile produksjonssteder.

Anonym poster: f21a818ba408b2b5bbe8aca78a2c1fdf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sier jo at de kjøper fra offisielle leverandører. Hvorfor skulle det være risikabelt? Men det forklarer uansett ikke hvorfor produktet er skimrende.

Anonym poster: f21a818ba408b2b5bbe8aca78a2c1fdf

Parallellimport, innførsel av produkter via mellomledd som gjerne ikke er i regi av eller med godkjenning fra produsent.

http://snl.no/parallellimport

Anonym poster: 478eb6bca425471a88bbd4ebe9367648

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi forhandler kun med seriøse, offisielle distributører innenfor EØS

Anonym poster: f21a818ba408b2b5bbe8aca78a2c1fdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parallellimport er en gråsone. Det behøver ikke bety at produktene er falske, men at de kommer fra uatoriserte steder. Kanskje produkter som har en feil eller er for gamle. Ingen vet riktig, for de er jo sjeldent fra autoriserte forhandlere når de parallell importeres.

Det kan godt være Blush oppriktig stoler på MAC kilden sin, det gjorde forsåvidt Target i Australia også, helt til en tredjepart testet produktene og det viste seg de mest sannsynlig var laget i noens hage hvis jeg ikke husker feil. Så ja, pass på, piratvirksomheten er omfattende og utbredt. Skal du ha noe ekte så gå til autoriserte forhandlere.

Anonym poster: 2123c78980e60b33fb201e07f2b24d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når det gjelder MAC, så handler jeg kun fra butikk her i Bergen. Jeg stoler ikke på AllCosmeticsWholesale og CheapSmells heller. Mulig det stemmer at Blush kjøper fra MAC selv (i EØS), men noe muffens har jo åpenbart skjedd. Et eller annet stemmer ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På trygg ehandel står det:

Kundeklager: Ingen bekreftede klager ok.gif

Hva skal til for at en eller flere klager er "godkjent" egentlig?

http://www.tryggehandel.no/butikk/62

Anonym poster: 478eb6bca425471a88bbd4ebe9367648

Anonym poster: 478eb6bca425471a88bbd4ebe9367648

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parallellimport er en gråsone. Det behøver ikke bety at produktene er falske, men at de kommer fra uatoriserte steder. Kanskje produkter som har en feil eller er for gamle. Ingen vet riktig, for de er jo sjeldent fra autoriserte forhandlere når de parallell importeres.

Det kan godt være Blush oppriktig stoler på MAC kilden sin, det gjorde forsåvidt Target i Australia også, helt til en tredjepart testet produktene og det viste seg de mest sannsynlig var laget i noens hage hvis jeg ikke husker feil. Så ja, pass på, piratvirksomheten er omfattende og utbredt. Skal du ha noe ekte så gå til autoriserte forhandlere.

Anonym poster: 2123c78980e60b33fb201e07f2b24d3c

Ja, akkurat. Ofte er det jo en grunn til at noen kan selge merkevarer mistenkelig billig. Parallellimport kan føre til at kvalitetssikringen svikter et sted på veien, det ligger jo litt i konseptet. Man bør alltid handle fra en autorisert forhandler, er min mening. Blush sier at DE handler fra autoriserte forhandlere, men det kan jo for alt vi vet være noe de sier, all den tid de SELV er uautoriserte. Man har da ikke den garantien man bør ha.

- Poenget er at du aldri har noen garanti for produktets kvalitet når du kjøper på nettet og produktene ikke kommer fra autoriserte forhandlere, forklarer Lund.

http://www.klikk.no/mote/detnye/skjonnhet/article796140.ece

Anonym poster: 478eb6bca425471a88bbd4ebe9367648

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Euforia

Hvis MAC er falskt, så tyder det kanskje på at mye annet de selger også er falskt? Ser de har et enormt salg på Joico nå, men jeg vet ikke om jeg tør å ta sjansen. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker denne Heidi burde ha sendt produktet sitt til MAC og spurt der om det var produsert av MAC.

Det hun har gjort :-) venter på svar :-)

Anonym poster: 3f7492c44973656d2733d402d5745d1a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tidssone

Det hun har gjort :-) venter på svar :-)

Anonym poster: 3f7492c44973656d2733d402d5745d1a

Men jeg synes hun kunne ha ventet på svaret fra dem.

Om det viser seg å være et falskt produkt, regner jeg med Blush tar dette opp med sin "distributør".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som vil lese innlegget:

søk på google etter "blush selger falske" og heidi sitt innlegg kommer først. Åpne i bufret versjon. :)

Anonym poster: 6ef7502f686825dd00e197ee3ea14a8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...