Gå til innhold

Blush.no med falske produkter.


Gjest Armule

Anbefalte innlegg

Nettbutikker som selger falske varer burde bli nedlagt ASP!!

Det er utrolig frekt å selge falske produkter som kan inneholde farlige ingredienser. Få dere en annen jobb heller.

Anonym poster: fb3893c8fedb3d13f3f14362960a4863

Det som provoserer meg mest er at varene fortsatt er til salgs. Hadde hatt ett snev av seriøsitet ville de jo beklagd seg med en gang og fjernet produktene til man var helt 100% sikker på hvor vidt produktene var kopier eller orginale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En av tingene som gjerne avslører ekte MAC produkter fra falske på f.eks Ebay, er hvorvidt selgeren har mange bilder av selve produktet, og ikke bare ett. Sistnevnte er gjerne en varselslampe, da selger ikke vil rette fokus mot ting som kan variere fra orginalen.

Just saying..

Kanskje de norske nettbutikkene ikke er klar over hvor omfattende piratkopier faktisk er, men nå burde de ihvertfall det etter å ha blitt gjort oppmerksom på det.

Skal bli spennende å se hva som kommer ut av dette her med Heidi Øksendals blogginnlegg, jeg hadde sikkert bestillt fra Blush igjen hvis de tok seg mer bry å forsikre kunder om at varene er ekte - enn å tvinge unge bloggere til taushet.

Anonym poster: 2123c78980e60b33fb201e07f2b24d3c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vil dele passordet til dette blogginnlegget? Jeg rakk aldri å lese hele kommentarfelt-dramaet før blogginnlegget ble låst :(

Anonym poster: 2123c78980e60b33fb201e07f2b24d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står på forumet hennes i egen blush tråd #350. Har ikke lyst til å skrive det her i tilfelle det skulle få noen konsekvenser igjen.

Anonym poster: d44f99a747cfd9db09cf703e8fb4bafe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står på forumet hennes i egen blush tråd #350. Har ikke lyst til å skrive det her i tilfelle det skulle få noen konsekvenser igjen.

Anonym poster: d44f99a747cfd9db09cf703e8fb4bafe

Det er en grunn til at innlegget er passordbeskyttet og kun forumbrukere med en viss mengde innlegg bak seg har kjennskap til det, så tror vi kan la det ligge for nå. Innlegget blir nok åpnet når det er mer å si i saken enn usaklig "du er rosablogger og MAC-infisert" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en grunn til at innlegget er passordbeskyttet og kun forumbrukere med en viss mengde innlegg bak seg har kjennskap til det, så tror vi kan la det ligge for nå. Innlegget blir nok åpnet når det er mer å si i saken enn usaklig "du er rosablogger og MAC-infisert" ;)

Mmm, gleder meg. :)

Anonym poster: d44f99a747cfd9db09cf703e8fb4bafe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bestilt fra Feelunique sikkert 50 ganger, og har alltid vært fornøyd. Har som regel handlet disse produktene tidligere i butikk, og har aldri merket noen forskjell. Om et produkt er lekket(skjedd et par ganger med shampoo-flasker), har jeg fått tilbake pengene eller fått rabattkode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at Blush kjører hardt med en uprofesjonell advokat og trusler (som jeg har fortstått har skjedd, har ikke sett innlegget) viser jo bare at de har mange svin på skogen, og er redde for å bli busted. De tjener nok grovt på svindelen sin. Blir så forbanna...

Anonym poster: 478eb6bca425471a88bbd4ebe9367648

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at Blush.no er en del av Komplett gruppen, og begynner å bli en ganske stor aktør. Om man ikke kommer igjennom på å klage til dem, så kan man klage til de som har sertifisert dem: http://www.tryggehandel.no/butikk/62. De kan miste den sertifiseringen om det kommer mange nok rettmessige klager og da blir det mindre attraktivt å handle der. Jeg handler aldri i nettbutikker som mangler denne type sertifisering. Hvertfall ikke om de ikke aksepterer PayPal.

virker som "trygg e-handel" bare er en vits... de påstår at varen er ekte fordi blush sier det, og vil ikke gå videre med saken :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror Heidi Øksendal er ute å kjøre, og det skikkelig. Hun har jo ikke noe bevis for at produktet hun sier er falsk, er falskt. Og å gå til angrep på et så stort firma, med slike påstander, uten å ha dekning for det er veldig lite gjennomtenkt.

Jeg leste hele innlegget hennes, og svarene hun kom med i kommentarfeltet, og må si det var lite seriøst der. Der ser mer ut som hun ønsker seg pr for blogg og forum, og ikke tenker over eller gir blaffen i konsekvensene. Slik sett håper jeg at den sleazy (?) advokaten til blush røsker skikkelig i denne saken.

Folk bør vente på fakta før de dømmer, og ikke bare følge blindt etter.

Leste en lignende sak med et annet firma, personen hadde ikke engang handlet fra firmaet, snakk om å drite seg ut, men personen holdt på sitt, til det ble stille.

Heidi har nok begynt å ane konsekvensene nå i ettertid, og ser at det ikke er hold i påstandene hennes, så er derfor det er passord på innlegget. Hun tør ikke stå for innlegget, og kommer nok til å fjerne det innen kort tid.

Anonym poster: 6deb17e100958cce7ae6e0c3a9b9e2cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er du blind? ser du ikke forskjell på produktet? det ene er shimmer og det andre er matt... og det skal være samme produkt.

tror du kanskje er karin fra kommentarene jeg ;) hvis du vil bruke produkter du ikke vet hva inneholder så håper jeg du koser deg med det ;)

er det noen her som er useriøse så er det jo også deg som gjemmer deg bak anonym ;)

jeg reagerer på måten blush.no har håndtert dette! uansett om produktene er ekte eller falske så takler de dette SVÆRT dårlig! de skrev jo at de bare hadde mottatt EN klage på produktene når det er flere enn en person som har klaget, og de personene klaget jo og FØR Heidi... og ble ignorert. Og dessuten sendte de samme svar til alle sammen, bare byttet ut navnet på hvem de skulle til, som de og GLEMTE å endre i ett par gange r:P

innlegget er passordbeskyttet fordi blush ba om at det skulle stenges, noe jeg skjønner er kjedelig for deg Karin eller Karen eller hva du nå kalte deg der ;) kjedelig å ikke kunne kommentere mer ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo legge til at karin eller hva hun nå kaller deg sitter å skriver fra nettet til BLIVAKKER da, gudene vet hvorfor de blander inn DE ansatte i dette også... dette er noe hun ikke nektet for i kommentarene, så det er ikke funnet på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nope, jeg har ikke kommentert på bloggen til Heidi, men ser jo at tilhengerene til Heidi er ute i angrep og forsvar i alle retninger. Så jeg gleder meg til Heidi må komme med en offentlig dementi, og til mer hun og dere skriver til mer morsomt blir det, synd dere ikke ser det.

Så Heidi stengte blogginnlegget fordi blush ba om det, haha! Det viser jo virkelig at hun står for hva hun skriver? Hun tør ikke annet fordi hun VET at det ikke er hold i beskyldningene hennes.

Og marthes, eller Heidi (skjønner at mange har flere brukere her ;) ) det er kvinneguiden som har opprettet anonym bruker, så at det er useriøst får du ta med de, og om det er useriøst, må jo også forumet være det, og du som er på det ;)

Anonym poster: 6deb17e100958cce7ae6e0c3a9b9e2cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er ikke Heidi, det er garantert, jeg er Marthe :)

men du ser fortsatt ikke forskjell på ett produkt som er matt og ett med shimmer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Swatchene på armen til Heidi kan være hva som helst... og i verste fall en feilproduksjon.

Venner på blogg og forum er i mange tilfeller bloggeren sin verste fiende, de er så ute etter å hjelpe at de ikke ser hva de gjør, noe som er veldig morsomt for oss andre :fnise:

Hadde "dere" "venner" vært noe fornuftige og oppgående mennesker, så hadde dere bare avventet å sett hva som skjedde, i forhold til blush.no, og ikke røre rundt i suppen på den måte her. men, vi liker jo underholdning...

Anonym poster: 6deb17e100958cce7ae6e0c3a9b9e2cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva er passordet da? :)

Anonym poster: 2194afcae1f981551f1675846a527b7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg reagerer på MÅTEN blush.no oppfører seg i denne saken jeg, det har jeg skrevet tidligere i denne tråden også, og det står jeg for fortsatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ihvertfall ikke vært så eplekjekk hvis jeg var Blush, eller en annen nettbutikk for den saks skyld. Butikk kjeden Target ble saksøkt av Estee Lauder (som eier MAC) fordi en rekke Target butikker i Australia solgte falske MAC produkter. Target på sin side prøvde å forsvare seg med at dette var 'parallelimport' fra en sikker kilde, men det viste seg etter testing av produktene at de var falske. Target hadde i det minste vett nok til å fjerne disse piratkopiene fra butikkene sine, noe Blush m/fler burde lære av.

Så hvis MAC, eller Estee Lauder virkelig ville, så kunne de lett laget en stor sak ut av dette. Og da ville ikke jeg vært Blush for å si det sånn...

Og jeg sier det igjen, jeg har ingenting å tjene på at en blogger skriver om slikt. Me jeg har valgt å boycotte disse nettbutikkene fordi jeg synes det er HÅRREISENDE at de ikke bryr seg mer når kanskje unge jenter blir lurt, og i verste fall smører seg inn med gift og annet - som de har betalt for. Fy skamme seg burde disse nettbutikkene!

Anonym poster: 2123c78980e60b33fb201e07f2b24d3c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...