Gå til innhold

Blush.no med falske produkter.


Gjest Armule

Anbefalte innlegg

Gjest Armule

Ifølge Heidi Øksendal og en produkttest hun har gjort, selger blush.no falske MAC-produkter. Ikke bare er dette ulovlig, det kan også være direkte helseskadelig. Når ett merke de selger er falskt, er jo sjansen for at andre også er det stor.

Noen andre som har lignende erfaringer? ..og ikke nødvendigvis bare fra blush.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette gjelder ikke bare blush.no men omtrent alle nettbutikker som selger kosmetikk og hudpleieprodukter. De kjøper store kvanta av ikke-sertifiserte importører/grossister og i de fleste tilfeller er de ekte, men av og til er man uheldig og kjøper inn et lager med falske produkter.

Som forbruker mener jeg at dette er en sjanse man tar når man kjøper kosmetikk og hudpleie billig på nett, både i norske og utenlandske nettbutikker. Man må selv velge om man er villig til å risikere at et produkt er falskt. Jeg selv er villig til å ta den sjansen, men er nøye på å sjekke hva andre har skrevet om de aktuelle produktene på de akutelle nettbutikkene.

Anonym poster: e6f6a15e0b90580e549b2c2db44c21b5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, fått falskt Mac-produkt fra blush jeg også.

Anonym poster: df221ce47276997f47d338f01e6c8570

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler kun fra Feelunique (har handler der minst 15 ganger før) og har aldri opplevd noe snusk med de.

Eneste jeg kan klage litt på er at leveringstiden er litt treig, men men.

Jeg er veldig fornøyd med de :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marsvinet

Jeg har handlet litt på blivakker.no (hårprodukter og tannbleking), har aldri opplevd dårlige produkter fra dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du ser på innlegget, så er solpudderet fra blush sammenlignet med ett orginalt fra MAC, forskjellene er store. Blush har også servert noen "fine" bulshitsvar og diverse svada tilbake.

Jeg tror nok ikke at blush selger falske varer med vilje, men de har absolutt ikke sjekket kontaktene sine godt nok og de gir ikke uttrykk for at de tar det så alt for seriøst ut i fra svarene de har sendt ut til nå. Forhåpentlig vis blir dette ett stort oppgjør med rutinene deres og de får en smekk over fingrene som svir.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler kun fra Feelunique (har handler der minst 15 ganger før) og har aldri opplevd noe snusk med de.

Eneste jeg kan klage litt på er at leveringstiden er litt treig, men men.

Jeg er veldig fornøyd med de :)

Har fått gamle og ødelagte kremer (pumpene er ALLTID ødelagt, det MÅ bare være B-varer), men feelunique er likevel av de nettbutikkene jeg stoler mer på.

Anonym poster: e6f6a15e0b90580e549b2c2db44c21b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått gamle og ødelagte kremer (pumpene er ALLTID ødelagt, det MÅ bare være B-varer), men feelunique er likevel av de nettbutikkene jeg stoler mer på.

Anonym poster: e6f6a15e0b90580e549b2c2db44c21b5

Har du klaget på det da? Har intrykk av at Feelunique tar slike ting på alvor, og har god kundeservice.

Hva gjelder norkse nettbutikker som Blush og blivakker stoler jeg overhodet ikke på de.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunshine23

Hmm jeg har aldri fått ødelagte eller gamle kremer fra Feelunique.

Det er vel de jeg stoler mest på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt om ei venninne av frisøren min som fikk et hårdprodukt hvor det bare var klistret på utenpå en flaske med no billig skvip, fra blush.

Greit nok det, men da hun tok kontakt med dem så svarte dem ikke og slettet det hun skrev på facebook. Men jeg har aldri opplevd falske produkter, som jeg vet om ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stoler ikke helt på norske nettbutikker vil jeg si. Har vært for mye dritt tidligere, blant annet med blivakker.no. Har inntrykk av at nesten samtlige norske nettbutikker holder p med "parallellimport" så de så fint kaller det. Hvilket kun vil si at de kjøper produktene fra andre leverandører enn de "offisielle" kanalene det er vanlig å gå gjennom. De kan med andre ord ikke være sikker på at produkter de importerer p ådenne måten er 1) ekte vare, 2) utgått på dato eller 3) behandlet riktig (varme containere hvor produktene har blitt ødelagt etc). Da kjøper jeg heller fra utenlandske nettsider som er godkjente leverandører av merkene jeg er ute etter å kjøpe. F. eks. Feelunique, Lookfantastic og HQhair.

Alle burde sjekke med produsentene for de ulike produktene man har tenkt å kjøpe om nettbutikken man har tenkt å kjøpe fra faktisk har avtale med dem. MAC blir kun solgt gjennom MACbutikker, så man kan bare glemme å kjøpe ekte MAC på nettet. (Finnes visstnok tilfeller av falske (!) fysiske MACbutikker i utlandet, men MAC har i Norge avtale gjennom Kicks om å ha utsalg i Norge så vi slipper og bekymre oss over det her :fnise: )

Håper blush.no klarer å hoste opp et litt bedre forsvar enn de har klart å komme med foreløpig :ler:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mottokk nettopp falske produkter fra Blush.no, og venter på mail ang. angreretten. Ikke kjøp noe derifra, sier jeg bare! :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

blush.no har vist hvor uproffe de er ved å takle kritikk dårlig nå. bare å se på facebook siden dems, og for de som er inne på heidi-forumet. de har og sendt advokat på heidi og tvunget henne til å passordbeskytte innlegget, som var fullt av kommentarer fra bla noen som "ikke jobber for blush altså". Uproff nettside! vil aldri legge igjen en krone der etter slik oppførsel, uansett om produktene er ekte eller falske.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at Blush.no er en del av Komplett gruppen, og begynner å bli en ganske stor aktør. Om man ikke kommer igjennom på å klage til dem, så kan man klage til de som har sertifisert dem: http://www.tryggehandel.no/butikk/62. De kan miste den sertifiseringen om det kommer mange nok rettmessige klager og da blir det mindre attraktivt å handle der. Jeg handler aldri i nettbutikker som mangler denne type sertifisering. Hvertfall ikke om de ikke aksepterer PayPal.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått falskt solpudder fra blush.no!! Kjøpte MAC matte bronze, som jeg allerede hadde littnigjen av hjemme, når produktet kom var det shimmer i, mye mye mye mørkere og rødere. Mailet blush om dette og de mente det var skjedd en feil i produksjonen, så de sendte meg et nytt et. Solpuddere så helt make ut som det jeg allerede hadde kjøpt fra de! Ikke orginale Mac produkter hos blush!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er MEGET skeptisk til Blush etter dette, og jeg kommer neppe til å handle der noe mer. Nå snakker jeg som forbruker og ikke salgsperson, jeg jobber overhodet ikke med slikt og har ingenting å tjene på å svartmale noen.

Nå er jeg vanligvis den som ikke tror på alt bloggere skriver, spesielt ikke hvis de er sponset av noen andre nettbutikker i tillegg, men i akkurat dette tilfellet gjorde jeg litt research på nett selv etter og ha lest innlegget til Heidi Øksendal, og jeg er ganske sikker på at MAC produktet hennes er falsk.

Dagene er over hvor det kanskje ville stått 'NAC' og ikke 'MAC' på esken som er falsk. Piratkopiene er usedvanlig like ekte vare, men vet man hva man skal se etter, og studerer nøye, så kan man se den bittelille forskjellen som avslører det ene fra det andre. Og å selge varer hvor ingrediensene kanskje er farlige er direkte ondskapsfullt.

Så dette er utrolig skuffende av Blush, og jeg ser nå at advokater har kommet inn i bildet. Dette håper jeg fører til en gjennomgående oppvask, slik at vi som kjøper skjønnhetsprodukter kan være SIKRE på at vi får det som blir avertert.

Dette er skuffende dårlig Blush, og jeg kommer som sagt ikke til å handle noe mer derfra.

Hilsen kvinne 30.

Anonym poster: 2123c78980e60b33fb201e07f2b24d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettbutikker som selger falske varer burde bli nedlagt ASP!!

Det er utrolig frekt å selge falske produkter som kan inneholde farlige ingredienser. Få dere en annen jobb heller.

Anonym poster: fb3893c8fedb3d13f3f14362960a4863

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vil dele passordet slik at jeg kan lese blogginnlegget til Heidi Øksendal? Leste innlegget for et par dager siden, men da var det åpent for alle.

Anonym poster: 2123c78980e60b33fb201e07f2b24d3c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Armule

Jeg tror hun har passordbeskyttet innlegget inntil videre, slik at ingen andre enn hun selv kommer inn dit. Hun har nok ikke lyst til å fjerne innlegget fra forsiden, men vise at den fortsatt er der, dog med begrenset innsyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...