Gå til innhold

Ølgjær kuren:)


Gjest Bella_

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 4 måneder senere...

Bumper denne tråden igjen jeg! :)

Har gått på ølgjær i en uke nå (den fra matbutikken, men tenker å kjøpe fra apotek når den er brukt opp!) Har også bestilt panto-3 etter å ha lest denne tråden. :)

Noen andre tips for å spare til langt hår?



Anonymous poster hash: 6dc1b...edd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Har også kjøpt ølgjær nå. Håret mitt vokser ganske fort, har lange øyevipper, sterke negler og fin hud fra før, så vet ikke om jeg har troen, men gikk vel inn i den berømte 7årssyklusen for noen år siden, og håret mitt har blitt så tynt. Vippene er ikke like fyldige som før og brynene vil jeg ikke snakke om en gang.

Håret er vel rundt 80 cm nå, men tror jeg skal klippe det skulderkort å la det vokse ut igjen. Har ikke farget håret på et år, så hvis jeg klipper meg så vil det meste av håret være i naturlig farge.

Noen som opplever effekt på bryn også?

Endret av seductive
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Bump!

Noen her som fremdeles er aktive og kan fortelle hvordan det har gått? Går på ølgjær, men vurderer å kjøpe panto-3 også

Anonymkode: ba08d...f19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nettopp begynt med ølgjær igjen. Jeg har kort hår og skal spare til langt!

Jeg tar multivitaminer med mineraler, Omega3, ølgjær, og i tillegg vasker jeg håret med shampo og balsam fra SoFast, koreansk merke, koster ca. 200 kr fra EBAY. Prøver å vaske håret hver/annenhver dag og gir håret god hodebunnsmassasje da. 
Ang. ølgjær så syns jeg det smaker uæææææææææh :D 

Men et tips til dere, i vann smaker det jo spy,

bland det i appelsinjuice! Det kamuflerer smaken mye bedre :) Har prøvd eplejuice, men det var pyton :(

Og drikk det heller litt oftere enn å ta 2 strøkne skjeer i, jeg tar to store topper med teeskjer av ølgjær og blander godt i et halvt glass appelsinjuce, og drikker dette morgen og kveld.

Vil også anbefale å spise et egg om dagen, masse viktige vitaminer og mineraler der som er bra for håret.

Unngå stress, mosjoner (ja faktisk, mosjon øker blodsirkulasjonen i hele kroppen - også hodebunnen, og det er bra for hårsekkene og dermed veksten), masser hodebunnen godt ved hårvask, bruk gjerne shampo som er ment å booste hårveksten og styrke hårstråene og røttene, få i deg et variert kosthold, fet fisk et par ganger i uka og masse frukt og grønnsaker, men suppler gjerne med multivitamin og tran, og ta ølgjær :)

Nå rekker håret 1/2 cm nedenfor ørene og halvveis ned i nakken bake. Så får vi se om denne kuren funker :)
Ølgjær har absolutt noe for seg, men tror nok at helheten - som nevnt over er vel så viktig.
Jeg har ikke som mål å få hår til rumpa, men til skuldrene i alle fall - så snart som mulig. Det tar vel noen mnd, kanskje til jul? Vi får se :)

Anonymkode: dc302...bfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Noen som tar ølgjær? Kjøpte ren ølgjær her om dagen, det smaker DRITT. Får det såvidt ned. Noen bedre måter å få det ned på? Dere som har testet over en lengre periode, har dere merket forskjell? 

Anonymkode: 5a2fb...6e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Forundret.. skrev:

Hvorfor bruker dere pulveret istedet for piller?

MYE billigere, så jeg tenkte å teste det. Er pillene like bra, bare at de er dyrere? For da gjør jeg det i stedet, får det søren meg ikke ned uten å brekke meg.

Anonymkode: 5a2fb...6e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

MYE billigere, så jeg tenkte å teste det. Er pillene like bra, bare at de er dyrere? For da gjør jeg det i stedet, får det søren meg ikke ned uten å brekke meg.

Anonymkode: 5a2fb...6e6

Aner ikke hva de koster nå. Husker bare at når jeg for femten år siden kjøpte ølgjærtabletter så kosta de bare 30-40 kr hos sparkjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

18 minutter siden, Mendoza skrev:

Bumper denne jeg. Noen med erfaringer? Orker ikke lese gjennom alle sidene :)

Jeg brukte ølgjær en periode før. Smaken er virkelig motbydelig, men jeg merket at både hår og negler vokste fortere. Det er en stund siden så jeg husker ikke eksakt hvor lenge jeg brukte det, men det var noen måneder i hvert fall, og håret mitt gikk fra å vokse 1 cm i måneden til 1,5 - 2 cm. 

Det er jo ikke noen mirakelkur og hvis man får i seg tilstrekkelig av de samme vitaminene og mineralene fra før tror jeg ikke man vil merke særlig forskjell. Men mye av den maten vi spiser i dag mister verdifull næring når den behandles og mye går tapt til fordel for masseproduksjon. Selv om man har greie verdier på blodprøver er det også en viss forskjell på å ikke ha direkte mangler og å ha optimale verdier. Hårvekst er ikke noe kroppen typisk prioriterer, så selv om verdiene er innenfor normalen betyr ikke det nødvendigvis at håret vokser så fort det kan. B-vitaminer er som kjent vannløselige, så et tilskudd kan være verdt å prøve selv om man har et variert kosthold dersom målet er mest mulig hårvekst.

Jeg mener å ha lest at ølgjær kan trigge soppinfeksjon hos noen, men jeg har ikke hatt noen negative opplevelser. Bortsett fra smaken, da. Den er fæl. :P 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8. februar 2018 den 16.29, Elektra's Complex skrev:

Jeg brukte ølgjær en periode før. Smaken er virkelig motbydelig, men jeg merket at både hår og negler vokste fortere. Det er en stund siden så jeg husker ikke eksakt hvor lenge jeg brukte det, men det var noen måneder i hvert fall, og håret mitt gikk fra å vokse 1 cm i måneden til 1,5 - 2 cm. 

Det er jo ikke noen mirakelkur og hvis man får i seg tilstrekkelig av de samme vitaminene og mineralene fra før tror jeg ikke man vil merke særlig forskjell. Men mye av den maten vi spiser i dag mister verdifull næring når den behandles og mye går tapt til fordel for masseproduksjon. Selv om man har greie verdier på blodprøver er det også en viss forskjell på å ikke ha direkte mangler og å ha optimale verdier. Hårvekst er ikke noe kroppen typisk prioriterer, så selv om verdiene er innenfor normalen betyr ikke det nødvendigvis at håret vokser så fort det kan. B-vitaminer er som kjent vannløselige, så et tilskudd kan være verdt å prøve selv om man har et variert kosthold dersom målet er mest mulig hårvekst.

Jeg mener å ha lest at ølgjær kan trigge soppinfeksjon hos noen, men jeg har ikke hatt noen negative opplevelser. Bortsett fra smaken, da. Den er fæl. :P 

 

Drikker ølgjær med appelsinjuice, det funker fett! 
Takk for utfyllende svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Smaker det øl av ølgjær?

Anonymkode: bc4df...d59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest gjest- silje
På 6.5.2018 den 1.23, AnonymBruker skrev:

Smaker det øl av ølgjær?

Anonymkode: bc4df...d59

Det smaker grusomt! Altså så vondt at det er vanskelig å beskrive det...

 

Jeg har begynt på ølgjær - pulverform fra butikk. Kjøpte den da jeg ikke visste at det fantes bedre typer (uten sukker). 

Har skulderlangt hår, men bør egentlig klippe mer av det... Men har akkurat tatt 10cm og klarer ikke å kvitte meg med mer, sliter allerede nå med at jeg synes det er for kort :trist: 

Ble anbefalt dette av en bekjent som har brukt det selv, og hun har kjempelangt fyldig og vakkert hår, så da måtte jeg bare prøve selv også 😁 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Hei, kjøpte meg A-pro ølgjær fra vitusapotek i dag. Der står det anbefalt døgndose 1 teskjee. Har fått inntrykk av at andre folk i denne tråden tar både flere og spiseskjeer med det? Hva bør jeg gjøre for å få lengre hår på kort tid? B-vitaminer er vel ikke farlig med for mye av?

Anonymkode: 6c37d...4e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...