Gå til innhold

Make-up/toalettsaker med på fly gjennom tollen


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da har jo ikke folk noe å klage på ved reiser da!! De får jo ha med seg hva de vil av shampoo/hårspray/skum/salver/bodylotion/parfyme, etc. i sin fulle størrelse i bagasjen så lenge den er innsjekket?!

Klart det. :)

Det er nok mest det at folk har blitt litt skremt og tror det er snakk om kun 100 ml per person i håndbagasjen, men over her sies det jo at det er 10 x 100ml.

I innsjekket bagasje går det meste. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnonymBruker

Jeg sjekker alltid inn hvis jeg har overnatting uansett hvor lenge det er. Det er mindre styr enn å holde på med de miniflaskene og mengdene.

Smart - så kan en ha med seg så mye kremer, salver, tannkrem, hårspray, shampoo og flytende sminke en vil!

Eneste dumme med å måtte sjekke inn hver gang, på helgetur og korte opphold - er at den fine, eksklusive kabinkofferten blir skadet og veldig slitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smart - så kan en ha med seg så mye kremer, salver, tannkrem, hårspray, shampoo og flytende sminke en vil!

Eneste dumme med å måtte sjekke inn hver gang, på helgetur og korte opphold - er at den fine, eksklusive kabinkofferten blir skadet og veldig slitt.

Du får kjøpe deg en ny koffert som det ikke er så nøye med da, vettu. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror du bare har missforstått.

du kan altså ha (som noen over her nevnte) 10x 100ml flasker i 1 pose, slik at det tilsammen blir 1000ml væske i posen.

da er det det samme hva du har oppi flaskene.

du får kjøpt reisestørrelse på shampoo, balsam, body lotion o.l på apotek.

du kan også få kjøpt tomme 100ml flasker som du bare kan overføre shampoo og det du måtte trenge og ha med deg ombord på flyet i.

babymat, morsmelk og viktige medikamenter er et unntak om du trenger det, men jeg tror du trenger en legeerklæring på medisinene om at du trenger dem mens du er i flyet.

i innsjekket bagasje kan du ha med deg hva en du vil, uansett størrelse, feks: parfymer, vin, toalettsaken med standard størrelse.

grunnen til dette er at du ikke skal kunne ha med deg masse væske ombord i kabinen slik at du kan lage en bombe av væsken din, og da antar jeg at du trenger mer enn 1000ml væske for at et skal gå an i og med at grensen er satt der.

mens i håndbagasje er det ingen grense pga at du ikke kan bruke det du har i den innsjekkede bagasjen i flyet mens du flyr.

OPPSUMMERING:

- du kan ha 10 100ml flasker oppi 1 pose med deg ombord på flyet.

- ingen grense for hvor mye væske du kan ha med deg i innsjekket bagasje

god tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Takk for svarene - følte meg bare indoktrinert med fanatisk og mangelfull informasjon. Har også alltid reist lett og klart meg med kabinkoffert.

ANsatte ved sikkerhetskontroller har også gitt ulike informasjon:-"nei, du kan kun ha 100 ml tilsammen" eller "nei, du kan ikke ha noe flytende i innsjekket bagasje". Jeg ble skremt av mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Takk for svarene - følte meg bare indoktrinert med fanatisk og mangelfull informasjon. Har også alltid reist lett og klart meg med kabinkoffert.

ANsatte ved sikkerhetskontroller har også gitt ulike informasjon:-"nei, du kan kun ha 100 ml tilsammen" eller "nei, du kan ikke ha noe flytende i innsjekket bagasje". Jeg ble skremt av mindre.

Jeg kan ikke forstå at du har fått den siste beskjeden. Og helt alvorlig talt, hvis du hadde fått en slik beskjed, og du faktisk tror på det: tror du virkelig at mesteparten av den norske befolkning som kjøper både parfyme og annet fluidium hadde stille og fredelig funnet seg i dette?

Det får være grenser for unnskyldninger for din egen uvitenhet og fantasi. Men at sikkerhetskotrollører skal si dette eller at annen offisiell informasjon skulle inneholdt dette når all skriftlig informasjon man får ved bestilling av reise sier det motsatte forteller litt om din evne til å høre hva som faktisk blir sagt. Jeg klarer ikke å ta det seriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan ikke forstå at du har fått den siste beskjeden. Og helt alvorlig talt, hvis du hadde fått en slik beskjed, og du faktisk tror på det: tror du virkelig at mesteparten av den norske befolkning som kjøper både parfyme og annet fluidium hadde stille og fredelig funnet seg i dette?

Det får være grenser for unnskyldninger for din egen uvitenhet og fantasi. Men at sikkerhetskotrollører skal si dette eller at annen offisiell informasjon skulle inneholdt dette når all skriftlig informasjon man får ved bestilling av reise sier det motsatte forteller litt om din evne til å høre hva som faktisk blir sagt. Jeg klarer ikke å ta det seriøst.

nå kan det jo ha seg at ikke alle er like smarte som deg og bare har oppfattet informasjonen på feil måte? is that a crime?

for min del bryr jeg meg ikke om unnskyldninger, jeg velger og tro på det en person sier, så får det være deres problem om de lyver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

nå kan det jo ha seg at ikke alle er like smarte som deg og bare har oppfattet informasjonen på feil måte? is that a crime?

for min del bryr jeg meg ikke om unnskyldninger, jeg velger og tro på det en person sier, så får det være deres problem om de lyver.

Jeg påstår ikke at jeg er smart. Jeg påstår at dersom jeg får forvirrende informasjon som jeg finner ulogisk så undersøker jeg f.eks. det som står i mottatt reisedokumentasjon, på tollvesenets sider, på flyplassens sider, på reiseleverandørens sider - etc. hva som er riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg påstår ikke at jeg er smart. Jeg påstår at dersom jeg får forvirrende informasjon som jeg finner ulogisk så undersøker jeg f.eks. det som står i mottatt reisedokumentasjon, på tollvesenets sider, på flyplassens sider, på reiseleverandørens sider - etc. hva som er riktig.

godt tips til de som ikke gjør det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Av ts sitt første innlegg så går det jo igrunnen frem at hun har trodd den standardposen man får på flyplassen er 100 ml. Mens den i virkeligheten er 1 liter. Er vel der misforståelsen ligger, ser det ut til. Kontrolløren har sikkert sagt at hun bare får med én slik pose, og det er jo riktig. Hvorfor kontrolløren evt har sagt noe om innjekket bagasje er ikke godt å si, den bagasjen er jo levert før man kommer til sikkerhetskontrollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...