Gå til innhold

Vårt lille mirakel har kommet til verden


andemor

Anbefalte innlegg

Hei Arven! :goodbye: Så hyggelig med nye folk innom! Har nok bare såvidt vært innom boken din også. Ser du har hatt et litt tungt svangerskap, så du er vel glad det nærmer seg slutten?

Jeg har virkelig innsett at de bekymringene man har for fosteret ikke blir noe mindre når babyen kommer ut. Antagelig er jeg nødt til å melde meg fullstendig ut av internett, for det er aaaaltfor mye informasjon om hva som kan gå galt. Alternativet er at jeg sitter og følger med på barnet konstant for å passe på at hun puster, ikke er for varm, osv... Jeg blir sprø... Hva skal vi gjøre med all denne infoen, jenter? Skal vi virkelig følge ALLE gode råd og anbefalinger basert på ALLE mulige slags studier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er dumt å melde seg helt av internettet - du må bare kontrollere hva du bruker det til, spesielt etter at gullet kommer.

Skjønner hva du mener med alle disse bekymringene - men når gullet er her er det noe som heter instinkter som kommer ut av intet som vil hjelpe deg.

Det er sikkert lett for meg å si - men jeg har jo 4 mnd erfaring og jeg syns det er helt utrolig hva det er jeg får til!

Tenk bare 3 dager igjen til termin!

SPENNENDE!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig spennende! Ser at tickeren min plutselig er på linje med termin også! Merkelig.. :klo: De siste par ukene har jeg tittet på denne nedtellingen og ikke helt forstått hvor nært det er. I dag står det at det er tre dager igjen, men vil lillemor komme da, tro? Jeg har hatt utrolig lite kynnere i det siste. Lurer på om det kanskje ikke er modent oppi der ennå? Har hatt litt mensmurringer, men det har ikke vært så veldig mye at det gjør noe... Huff. Jeg er så tålmodig også, vet dere. :blink:

Liten oppdatering på fylle-fryseren-prosjektet mitt. Pr i dag har jeg fått laget:

- 5 middager med lasagne

- 2 middager med fiskegrateng

- litt sjokolademuffins

- litt sitronmuffins

- en eplekake

- en god del kanelsnurrer

- en stor porsjon brownies

Nå føler jeg meg egentlig ferdig med det prosjektet. :fnise: Burde vel egentlig dra og besøke litt venninner, for jeg har jo et par som er hjemme på dagtid. Jeg er bare litt lat og synes det er langt å kjøre 45 minutter. Mannen har ofte bilen også, så da blir jeg litt stuck her. Og på kveldstid er jeg for trøtt til å gjøre så mye annet enn å slappe av i godstolen.. Mye gode unnskyldninger her, som dere ser. :sjenert:

Endret av andemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært med prosjektet ditt! Nå er du forberedt på babykos og besøk :)

Hvilken dato er terminen din? Er det 29. august eller 31. august? Tenk at du om 2 uker helt sikkert sitter med din egen lille baby i fanget :rodmer:

Synes forresten ikke du er lat som synes det er litt tiltak å kjøre 45 minutter hver vei til venninner. Dere har ikke noe sted på halvveien dere kan møtes da?

God helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært med prosjektet ditt! Nå er du forberedt på babykos og besøk :)

Hvilken dato er terminen din? Er det 29. august eller 31. august? Tenk at du om 2 uker helt sikkert sitter med din egen lille baby i fanget :rodmer:

Synes forresten ikke du er lat som synes det er litt tiltak å kjøre 45 minutter hver vei til venninner. Dere har ikke noe sted på halvveien dere kan møtes da?

God helg :klemmer:

God helg til deg også! :klemmer:

Jeg har termin på søndag 28. august, så i dag er det uke 40! Steike, det er lenge å gå gravid. Det kjennes ikke ut som om det skal skje noe med det første heller, så jeg prøver å forberede meg selv på at det blir litt overtid... Jeg vet omtrentlig når unnfangelsen skjedde, og begynnelsen av september er ikke helt fjernt det heller. Altså en gang til neste uke... Huff.. Men jeg er jo litt utåmodig da! Er så klar for å begynne på neste fase av dette, ha fødsel overstått og kroppen min tilbake.. Likevel.. Det er så nært nå, og jeg VET at det vil skje noe før eller siden. Skulle bare ønske jeg visste når! Hmmm... Tro om det her er læring i å ikke ha full kontroll hele tiden? Får trøste meg med det. :gjeiper:

Hadde så forferdelig trist drøm i natt, altså. Drømte at mannen hadde drukna av alle ting. Det er så ille å våkne opp og bare være helt fra seg av sorg! Heldigvis hadde han ikke dratt på jobb ennå, så jeg fikk litt tid med han før han dro. Det er virkelig i de situasjonene jeg faktisk takker Gud for at det bare var en drøm... (og jeg er nok i den kategorien som ikke helt vet hva jeg tror på..) Jeg kjenner jeg har blitt mye mer følelsesmessig avhengig av mannen min den siste tida, og det er nok derfor jeg har sånne drømmer. Har hatt lignende drømmer tidligere, men ikke så katastrofale.. Huff... Ja... Det var triste emner sånn rett før helga..

Tenker jeg får komme meg skikkelig igang med dagen min. Ta dagens sykkeltur og kanskje støvsuge og vaske litt her. (aktivitet aktivitet aktivitet)

Ha en flott helg, dere! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er til å fylle opp fryseren, skulle ønske det var meg, men noe husmoremne når det gjelder matlaging har jeg aldri vært :legrine:

Skjønner godt at du ikke har tiltak til å kjøre til venninner som bor et stykke unna, den siste tiden står litt stille syntes jeg. I og med at magen min ikke har sunket ennå heller syntes jeg det er vondt å sitte i bilsete med rett ryggg. Litt vanskelig å kjøre når man skal halvligge i setet :fnise:

Jeg skriver under på at man blir mer avhengig av kjæresten! :herremann: Jeg har blitt det nå de siste ukene og trenger han mer enn noensinne. Jeg er i utgangspunktet en uavhengig person,men nå syntes jeg det er så godt å ha han hjemme hos meg, og tett inntil meg når vi legger oss :kose: Godt at det er slik da og ikke motsatt! :kyss:

Blir spennende å se om det skjer noe her i løpet av noen dager nå :rodmer: Du og BareBea er helt ved målstreken nå :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt det ikke bare er jeg som plutselig har blitt så veldig avhengig av mannen. Jeg er også i utgangspunktet en veldig selvstendig og uavhengig person. Har aldri hatt så veldig stort behov for at han skal bekrefte meg stadig vekk og sånt. VI er jo et kose-kysse-klemme-par, men nå de siste ukene har jeg blitt så fra meg hvis jeg ikke har fått nok bekreftelse fra han. Er vel disse hormonene. Skylder på hormonene.

I går trodde jeg nesten det skulle skje noe. Gikk hele kvelden med ganske sterke menssmerte-aktig følelse i magen og korsryggen. Mannen trådde til med massasje av korsryggen fordi den ble så vond. Han ble i tillegg plutselig ganske stresset! Plutselig måtte batteriet til kameraet lades! :ler: Dette varte vel til litt over midnatt, og så var det bare over. :sukk: Kanskje det bare er modning på gang? Det er vel i det minste på tide å kjøre på med alle de kjerringråd vi kan oppdrive. :lur:

I dag har vi vært på kafe med min mamma og lillesøster. Mamma ville så gjerne kjøpe klær til babyen, så nå er de første rosa klærne kjøpt inn. Vi var på Noah Noah, og der har de jo så utrolig mye fint. Ta-med-hjem-klærne er dermed byttet ut fra hvitt til rosa. :rodmer: Gleder meg bare mer og mer jeg nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok modning på gang ja!

Så gøy med rosa klær til hjemreisen!

Lykke til med innspurten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe mer action her da?? :popcorn:

Nå har verken du eller BareBea oppdatert på noen dager, så jeg er jo selvfølgelig kjemperask til å anta at det skjer saker! ;)

Hvis du har funnet noen kjerringråd med god effekt får du dele med oss andre utålmodige :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skjer det lite annet enn at fryseren blir stadig fullere av diverse bakervarer. :ler:

Tålmodigheten varierer veldig om dagen. Naturen må selvfølgelig bare gå sin gang, og kanskje det er meningen at jeg skal gå litt over tiden. Hun er tross alt litt mindre enn snittet, så kanskje hun trenger å vokse litt mer. Det som gjør meg litt utålmodig er egentlig alle mine kjente og kjære som spør HVER DAG om det har skjedd noe! Kjære mamma; jeg tror du får beskjed når babyen har kommet altså. Kjære lillesøster; nei, jeg har faktisk ingen kontroll på når denne babyen kommer. :gjeiper:

Vi prøver ikke så veldig mange kjerringråd egentlig. Jeg burde nok vært flinkere til å holde meg i aktivitet, men er ikke så aller verst heller. Det sikreste tipset er visst sex, men foreløpig har det ikke fungert.

Men.. Jeg har IKKE lyst til å gå til jordmortimen min på onsdag, så jeg håper hun kommer før den tid... Er dessverre ikke så begeistret for denne jordmora, jeg... Synes hun er altfor travel og upersonlig. Mer opptatt av å gi meg brosjyrer enn så mye annet synes jeg... Jaja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snikleser melder seg! :goodbye:

Får håpe du slipper jordmortimen på onsdag, lykke til! :klemmer:

Velkommen snikleser! Så hyggelig! :) Tror nok jeg blir nødt til å bite i det sure eplet i morra, men det er jo ikke så mye å gjøre med.

Krysser fingrene for at det skjer noe innen onsdagen!

:klemmer:

Jeg også! Men må man så må man!

Dagens aktivitet dere: Grave opp diverse planter og rusk og rask i blomsterbedet vi har her. Bære på en sekk med 50 liter jord. Plante ut en potteplante i bedet. Bare ikke kom her og si at jeg ikke prøver! :ler: Etter middag tenkte jeg å klippe plenen. Det er ikke store plenen, men nok til at vi kan kalle det aktivitet.

I morgen er det den hersens jordmortimen. Men jeg har planer om å trøste meg selv med litt shopping etterpå. Trenger litt mer hageutstyr oppdaget jeg i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens aktivitet dere: Grave opp diverse planter og rusk og rask i blomsterbedet vi har her. Bære på en sekk med 50 liter jord. Plante ut en potteplante i bedet. Bare ikke kom her og si at jeg ikke prøver! :ler: Etter middag tenkte jeg å klippe plenen. Det er ikke store plenen, men nok til at vi kan kalle det aktivitet.

:ler:

Får se om det funker nå da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj,oj 40+1 i dag :popcorn: tiden går nok sakte men sikkert fremover for deg nå tenker jeg... :blomst: Håper litt gressklipping kan sette fart på prosessen..... Virker i hvertfall som ikke dere skal lide noe nød i forhold til bakevarer etter fødsel i hvertfall :fnise:

Kjenner jeg blir skikkelig misunnelig på de Noah Noah klærne, jeg elsker klærne og butikken. Jeg har kjøpt endel klær til meg selv under svangerskapet på noah noah faktisk fordi det i utgangspunktet er romslige klær og de har passet perfekt med den voksende magen. :nigo:

Håper timen hos jordmor går greit i morgen. Har ikke den beste kjemien med min jordmor jeg heller, men det duger liksom.

Krysser fingrene for at det blir bebis i løpet av uken :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj,oj 40+1 i dag :popcorn: tiden går nok sakte men sikkert fremover for deg nå tenker jeg...

Tiden går litt sakte ja... Heldigvis er jeg i veldig god form, så det er ikke så tungt. Det eneste er nettene som er slitsomme, så da går det jo bra.

Siden tickeren min er litt på bærtur, er jeg faktisk 40+5 i dag! Tror ikke det er så mye å hoppe for. :fnise: Jordmortimen gikk fint. På en måte. Hun syntes nok en gang at magen var for liten, så jeg ble sendt til ultralyd. Nå har jeg faktisk mistet tellinga over hvor mange ultralyder jeg har vært på. Babyen er fortsatt 15% under snittet, men alt annet ser veldig bra ut. Så ingen forandringer der i gården... Blir litt lei kjenner jeg. Vi tror liksom at NÅ skjer det noe. Men så blir vi sendt hjem igjen, og det er tilbake til å vente. Jeg skal få innkalling til overtidskontroll, og det blir antagelig på mandag. Forhåpentlig har lillemor kommet før den tid.

I kveld er det jentekveld med noen venninner fra hjembygda mi. Det blir koselig! Blir veldig godt å finne på noe annet enn å bare være hjemme. Kjenner jeg er suuuupertrøtt nå, så tror jeg skal sove litt slik at jeg holder ut til litt utover kvelden. :sovne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mistet kontrollen på UL jeg også. På de første kontrollene tenkte jeg når jeg så andre som var alene på UL, stakkars, har ikke barnet en far.. men så etter noen UL var det jeg selv som endte alene på UL. Barnefaren kunne rett og slett ikke ta seg mer fri fra jobb! :fnise: så det der kjenner jeg til! :)

Håper du koser deg på venninnekveld. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistet kontrollen på UL jeg også. På de første kontrollene tenkte jeg når jeg så andre som var alene på UL, stakkars, har ikke barnet en far.. men så etter noen UL var det jeg selv som endte alene på UL. Barnefaren kunne rett og slett ikke ta seg mer fri fra jobb! :fnise: så det der kjenner jeg til! :)

Håper du koser deg på venninnekveld. :)

Her har mannen faktisk hatt mulighet til å være med på alle. Selvom det strengt tatt ikke har vært helt nødvendig.. Jaja.. Får håpe vi slipper flere nå.

Jeg tror forresten at livmora mi er fryktelig lat. Jeg fikk en skikkelig vond ett-eller-annet (kynner? rie?) i magen i natt, men som vanlig bare en. Livmora mi gidder liksom ikke mer da. Er vel ganske fornøyd med å vekke meg, og så lar vi det liksom være med det. :ironi:

Venninnekveld var veldig koselig. Jeg setter veldig pris på å ha venninner som jeg har kjent nesten hele livet. Det er noe med den historien man har sammen som gjør at det er så utrolig enkelt å omgås. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg begynner å bli litt lei nå... :tristbla: Jeg har det jo bra, og er ikke spesielt plaget av å gå gravid. Hadde jeg fått vite at jeg hadde en måned igjen, så hadde det faktisk gått helt fint. Det er vel mest det at jeg har gått så lenge og vært innstilt på at nå skal det snart skje. Gleder meg til lillejenta kommer, og har prøvd å psykisk forberede meg til fødsel. Også drøyer det. Og drøyer. Det er som om jeg skal opp til en stor eksamen som jeg kan få når som helst, sånn at andre ting må planlegges litt rundt at det plutselig kan skje. Dessuten er jeg litt bekymret for at det ikke er så bra å gå så lenge på overtid. (ja, jeg vet at jeg som har vært på 100 ultralyder ikke burde være så bekymret... :sjenert: ) I tillegg vil jeg jo at det hele skal skje naturlig, med min innebygde motstand mot "å tukle med naturen". :gjeiper: Og tenk om livmora mi virkelig har streika?? Huff.. Ja... Mye å klage over i dag. Blir nok litt ekstra nedfor av at jeg har sovet så utrolig dårlig de siste nettene...

Jeg baker fortsatt. :ler: Det ble brytebrød for noen dager siden, og nå står det noen scones til avkjøling på ovnen. Venter på at de skal bli kalde nok til å spises med en god kopp te til. :sikle:

God helg dere. Beklager kjipt innlegg i dag...

Endret av andemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En klem til deg :klemmer: Det er vel ikke så mye trøstende en kan si - skjønner at det er kjipt å vente når en har gått over termin. Men du VET jo at om halvannen uke så er du helt sikkert mamma!

Kos deg med bakingen, men husk å hvile litt innimellom også nå, spesielt siden du sover dårlig på nettene! Du trenger den energien, for plutselig setter det i gang uten forvarsel!

Håper det blir en fin helg med eller uten fødsel! Kos deg med din kjære, se film og slapp av - blir mindre tid til sånnt om et par uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...