Gå til innhold

Samme kjønn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er jeg den eneste som helst vil ha barn av samme kjønn? Virker som "alle" forventer motsatt kjønn hvis noen er gravide for 2.gang..

For meg virker det som om det er tusen flere fordeler med samme kjønn på barna enn en av hver.

Anonymous poster hash: 43298...d16

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ønsket meg av samme kjønn. Så masse penger spart da gitt.
Fikk en av hver, men er jo fornøyd alikevel :)



Anonymous poster hash: 793d4...93c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gjerne ha en datter siden jeg allerede hadde en sønn. Men jeg fikk en sønn til, og ser absolutt fordelene med det. :) Skulle jeg blitt gravid en gang til, ville likevel ønsket om en datter vært tilstede. Nå skal jeg ikke ha flere da, for jeg ønsker ikke å ha tre gutter løpende rundt. Tror det blir høylytt nok med de to jeg har, hehe. :) De vil nok få mye glede av hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en jente nå. Om jeg får bare jenter gjør det absolutt ikke noe, men tenker det hadde vært morsomt å få en gutt også :)

Anonymous poster hash: 04528...543

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to jenter og venter en gutt nå. Kunne absolutt tenkt meg enda ei jente, men det blir helt sikkert bra med en liten gutt også! Virker som om alle tror vi håper på gutt, ja, men sånn var det ikke for oss altså!

Anonymous poster hash: 4a38f...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre gutter her. Hadde lyst på jente også for å gi litt forandring men men... fikk verdens godeste gutt for tredje gang på rad! Sover som en engel denne også!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis jeg får to barn hadde det vært morsomt med en av hver. Er glad jeg fikk gutt først, for to jenter er det som frister minst.

Anonymous poster hash: b4879...675

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den grad jeg skal påstå at jeg hadde et ønske for andremann, var det at jeg syns det virket greiere økonomisk og mer moro for storebror med en lillebror. Samtidig ville jeg personlig også gjerne oppleve en av hver, så jeg ville sånn sett vært fornøyd uansett. Jeg vet også at kjønn har svært lite å si når ungen faktisk er ute.

Det ble en lillesøster, som skal få arve mye av storebror ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsket meg 3 barn,uten preferanser til kjønn. Fikk 2 gutter og er veldig glad for det. Jeg har ennå ikke preferanser til kjønn på tredjemann,om vi får tredjemann. En ting er sikkert,jeg vet ikke hva ville jeg gjort med ei jente. Jeg lekte selv veldig lite med dukker,ingenting rosa til langt i 20 åra,lekte med gutter. Og sønnene mine er forelsket i meg,det er så veldig fint å være eneste og største kjærlighet til to gutter. 3 om jeg regner mannen. Men jeg føler at mannen min mangler en sånn lignende bånd som jeg har med sønnene mine. Han leker med venners smådøtre og ser laaaangt etter når han ser fedre med døtrene sine. Han er god med sønnene hans men er liksom utenfor når det gjelder kjærlighet.

Anonymous poster hash: ae945...813

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg den eneste som helst vil ha barn av samme kjønn? Virker som "alle" forventer motsatt kjønn hvis noen er gravide for 2.gang..

For meg virker det som om det er tusen flere fordeler med samme kjønn på barna enn en av hver.

Anonymous poster hash: 43298...d16

 

Nei,ønsket meg samme kjønn av praktiske grunner.Lav aldersforskjell ,klær,leker osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også ha av samme kjønn. Det er jo så utrolig mye enklere med tanke på å at de kan arve klær, de kan gå i samme garderobe i svømmehallen, osv. 



Anonymous poster hash: 999d4...88a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to jenter, og hadde alltid trodd at nå som jeg er gravid med nummer 3 ville ønsket om en gutt være utrolig stort. Men det er det faktisk ikke, jeg er faktisk like likegyldig til kjønn som ved nummer 1. Gleder meg bare stort til det kommer et nytt lite levende mirakel til oss, jente eller gutt :-)



Anonymous poster hash: 4aacc...f02
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser fordeler og ulemper med begge deler.

Samme kjønn: kan arve, kanskje bli bedre venner, lettvint med sannsynlig likere interesser.

En av hver: mindre rivalisering/lettere å finne sin plass, lærer naturlig mer om det motsatte kjønn/tryggere i møte med det motsatte kjønn senere, man får oppleve å ha både en datter og en sønn.

Personlig ønsket jeg meg minst en jente. Og jeg fikk jente første gang. Skal bare ha to barn. Med neste var jeg mer likegyldig til kjønn, jeg hadde jo allerede jenta mi. Alle rundt håpet vi skulle få gutt nå, og jeg tror mannen hadde foretrukket å få en sønn også(noe jeg forstår veldig godt). Nå viste det seg å være en gutt i magen min denne gangen, og jeg syns det er skikkelig stas! Gøy å få handle i "begge avdelinger" når det gjelder klær og leker. Samt at jeg ser at det meste av min datters klær ikke hadde blitt brukt omigjen uansett da det slites.

Liker også tanken på en kjernefamilie med en sønn og en datter:)

Men personlig for meg, hadde en jente til vært like stas. Ville helst ikke hatt to gutter. Ikke fordi det er noe galt med gutter, men da ville jeg nok alltid lengtet etter det mor-datter-forholdet.

Anonymous poster hash: 62f2b...17d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skjønner jeg ab over meg. Jeg elsker sønnene mine og ville selvsagt ikke byttet dem vekk for alt i verden.

Men kjenner det stikker at jeg ikke får ha en datter, for jeg ville gjerne hatt det slik jeg og min mor har det. Vi er veldig nære. Samtidig er ikke min mor og storesøster nær på samme måte, så et slikt forhold er vel ikke en selvfølge uansett

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesp

Det skjønner jeg ab over meg. Jeg elsker sønnene mine og ville selvsagt ikke byttet dem vekk for alt i verden.

Men kjenner det stikker at jeg ikke får ha en datter, for jeg ville gjerne hatt det slik jeg og min mor har det. Vi er veldig nære. Samtidig er ikke min mor og storesøster nær på samme måte, så et slikt forhold er vel ikke en selvfølge uansett

Tette forhold mellom foreldre og barn har ikke noe med kjønn å gjøre - det beror helt på hvordan vi som mødre er overfor sønnene våre. Jeg har to sønner og har et minst like nært forhold til dem som jeg har hatt til min mor. 

 

Jeg kan ikke forestille meg at jeg skulle ha hatt et tettere forhold til en potensiell datter enn det forholdet jeg har til mine sønner. 

 

Mulig det er annerledes for de mødrene som har en av hver. Da er det kanskje enklere å få et tett forhold til datteren fordi man regner med at mannen har et tettere forhold til sønnen? Jeg vet ikke. Min mor hadde både sønner og døtre og hun hadde et like godt og nært forhold til oss alle. Ingen forskjell på sønner og døtre der ... men når jeg leser på KG så leser jeg ofte at mødre har tettere forhold til sine døtre enn sine sønner. Det er ihvertfall ingen automatikk i det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tette forhold mellom foreldre og barn har ikke noe med kjønn å gjøre - det beror helt på hvordan vi som mødre er overfor sønnene våre. Jeg har to sønner og har et minst like nært forhold til dem som jeg har hatt til min mor.

Jeg kan ikke forestille meg at jeg skulle ha hatt et tettere forhold til en potensiell datter enn det forholdet jeg har til mine sønner.

Mulig det er annerledes for de mødrene som har en av hver. Da er det kanskje enklere å få et tett forhold til datteren fordi man regner med at mannen har et tettere forhold til sønnen? Jeg vet ikke. Min mor hadde både sønner og døtre og hun hadde et like godt og nært forhold til oss alle. Ingen forskjell på sønner og døtre der ... men når jeg leser på KG så leser jeg ofte at mødre har tettere forhold til sine døtre enn sine sønner. Det er ihvertfall ingen automatikk i det.

Ikke nødvendigvis en automatikk nei, men en tendens er det absolutt. Ikke som jeg har lest her på kg, men noe jeg har observert selv, og som jeg har merket er oppfatningen til veldig mange. Dessuten vil ikke jeg som mor til sønner, kunne følge en datter gjennom sitt eget svangerskap. Det vil ikke bli det samme med en gravid svigerdatter da de har en tendens til å favorisere sin egen mor, naturligvis.

Jeg skal selvsagt gjøre det jeg kan for å få best mulig forhold til både sønner og svigerdøtre, men ja. Ser for meg at det kanskje en dag vil være et savn. Mrn det er jo bare antakelser så klart. Kan være årene går og at jeg ikke vil tenke slik i det hele tatt. Hvem vet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må også bare understreke at det med tettere forhold til døtre ikke gjelder når de er barn da. Tenker mer slutten av tenårene og i voksen alder. Når barna har flyttet ut, er gravid og får sin egen familie. Det er da jeg så for meg at jeg håpet jeg hadde minst en datter.

Men selvfølgelig, ingen regler uten unntak:)

Anonymous poster hash: 62f2b...17d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesp

Ikke nødvendigvis en automatikk nei, men en tendens er det absolutt. Ikke som jeg har lest her på kg, men noe jeg har observert selv, og som jeg har merket er oppfatningen til veldig mange. Dessuten vil ikke jeg som mor til sønner, kunne følge en datter gjennom sitt eget svangerskap. Det vil ikke bli det samme med en gravid svigerdatter da de har en tendens til å favorisere sin egen mor, naturligvis.

Jeg skal selvsagt gjøre det jeg kan for å få best mulig forhold til både sønner og svigerdøtre, men ja. Ser for meg at det kanskje en dag vil være et savn. Mrn det er jo bare antakelser så klart. Kan være årene går og at jeg ikke vil tenke slik i det hele tatt. Hvem vet. :)

Vel, mine sønner er voksne og jeg har barnebarn. Klart jeg var ikke med på fødslene - men det var ikke mormoren heller. Når det gjelder forhold til barn og barnebarn så er de opp til oss hvilket forhold vi vil ha. Jeg inviterer på middager og ferier og har et veldig nært og godt forhold til både mine sønner, svigerdøtre og barnebarn. Det er rett og slett opp til oss selv ... og selvsagt hvordan forholdet har vært til sønnene våre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg den eneste som helst vil ha barn av samme kjønn? Virker som "alle" forventer motsatt kjønn hvis noen er gravide for 2.gang..

For meg virker det som om det er tusen flere fordeler med samme kjønn på barna enn en av hver.

Anonymous poster hash: 43298...d16

 

Folk jeg omgåes er ikke så overfladiske. De fleste har ikke et reelt ønske om det ene eller andre...Det er jo bare snikksnakk..Sånt man sier i ubetydelige samtaler.

Anonymous poster hash: 7bbc6...c94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...