Gå til innhold

Hvor mye gir dere i konfirmasjonsgave til niese/nevø?


Kalana

Anbefalte innlegg

Vi skal i konfirmasjon til to av våre nevøer til høsten? Hvor mye er det vanlig å gi i konfirmasjonsgave. Vi har 10 andre barn vi er tante og onkel til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har gitt 800,- til hver av våre seks tantebarn som er konfirmert (+vi gir selvfølgelig samme når de seks andre står for tur).

På min side av familien har vi søsken/tanter-onkler avtalt at vi alle gir samme sum. På min manns side er de veldig uorganisert og gir forskjellig sum hver gang virker det som. Tror ikke det er for å gjøre forskjell men rett og slett bare at de ikke husker hva de gav sist. Men vi holder oss til 800,- der også så det blir likt som de andre tantebarna våres om ikke annet.

Anonymous poster hash: 5ecec...9f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg/vi på min side gir 1000 til de jeg ikke er fadder på og 1500 til de jeg er fadder på. På mannens side gir vi 1000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg barn selv, og det er enda noen år til tantebarna mine skal konfirmeres, men jeg tenker å gi gavekort på en ukes ferie på valgfritt sted sammen med meg. Veldig mye ja, men de er det kjæreste jeg har, og jeg har ingen andre å bruke penger på ;) Iflg mine kolleger som har denne diskusjonnen hver vår, er 500-1000 kr vanlig å ligge på. 



Anonymous poster hash: ea8a3...d85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker max 400.

Anonymous poster hash: 74842...a99

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en nevø, skal konfirmeres til våren, ser for meg å gi han rundt 2000,- 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ga 2000 til min nevø.

Anonymous poster hash: 2b068...af2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gir 1000,- Dette er noe vi har blitt enige om i familien, slik at alle gir likt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niesa mi konfirmeres neste år, vi skal gi 5-6000 til førerkort, også et pent diamantsmykke eller ring :) Heldigvis er det da mange år til neste niese, ho er bare 6 år nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ga 1000 kr



Anonymous poster hash: 9039b...1b1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesp

Jeg har gitt 1000 kroner både til nieser og nevøer helt uavhengig av at jeg er fadder til to av dem. Alle har fått det samme fra oss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Nå har vi ikke nieser/nevøer som skal konfirmeres ennå, men jeg ville gitt gave av samme størrelse som til fadderbarn. Til fadderbarna (hans) har vi gitt gave i størrelsesorden 1000-1500 kroner. Skulle vi gitt en pengesum ville det blitt enten 1000 eller 1500. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ga 1000 kr til min niese da hun sparer til musikkinstrument som hun etter konfirmasjonen nå har råd til og har kjøpt. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...