Gå til innhold

Er lyden lavere på kinofilmer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som er tillatt for alle? Er det ok å ta med en toåring på kino? Lydmessig

Anonymous poster hash: 3bf12...ed0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På babykinoer er lyden lavere, ellers ikke.



Anonymous poster hash: a445d...372
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å ringe kinoen og spørre?

Det går jo an, kanskje. Men rart ingen her vet.

  

På babykinoer er lyden lavere, ellers ikke. Anonymous poster hash: a445d...372

  

Dra på babykino?

Babykino er kun for mødre/fedre i foreldrepermisjon og andre hjemmeværende (trygd/stønad). Dessuten sender de ikke babyfilmer, det heter babykino fordi foreldrene kan se "voksenfilmer" og ha lov til å ha med babyen. Tviler på at toåringen setter pris på Jurassic World akkurat..

Anonymous poster hash: 3bf12...ed0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går jo an, kanskje. Men rart ingen her vet.

    

Babykino er kun for mødre/fedre i foreldrepermisjon og andre hjemmeværende (trygd/stønad). Dessuten sender de ikke babyfilmer, det heter babykino fordi foreldrene kan se "voksenfilmer" og ha lov til å ha med babyen. Tviler på at toåringen setter pris på Jurassic World akkurat..Anonymous poster hash: 3bf12...ed0

Babykino er tillatt for alle, men det er stort sett voksenfilmer som vises, ja.

Anonymous poster hash: cb9b2...6ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babykino er tillatt for alle, men det er stort sett voksenfilmer som vises, ja.Anonymous poster hash: cb9b2...6ba

Jeg har vært endel på det, og det var utelukkende voksenfilmer...... Det er jo for foreldrene ;) ikke for barna.

Anonymous poster hash: 3bf12...ed0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært endel på det, og det var utelukkende voksenfilmer...... Det er jo for foreldrene ;) ikke for barna.Anonymous poster hash: 3bf12...ed0

Jeg kommenterte egentlig på at du sa det var mødre/fedre i permisjon og andre hjemmeværende (trygd/stønad), babykino var for. Noe som ikke er riktig.

Anonymous poster hash: cb9b2...6ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal en toåring på kino uansett? De får virkelig ingenting ut av det. Årsaken til babykino er åpenbart for at foreldre skal ha muligheten til å dra på kino til tross for barn. Fin løsning for dem, men det er ikke på grunn av babyene de har gjort det slik. 



Anonymous poster hash: e7d2c...3f1
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til deg over: Jeg tenkte det var morsomt å finne på det i ferien, siden toåringen elsker tegnefilmer og koser seg når hun får se det her hjemme.

Jeg er alene med ungen en uke tid, og til nå har alt vi har funnet på blitt avfeid fra hennes side som bare noe møkk. Så da forsøkte jeg å tenke på hva hun kunne likt å gjøre så jeg slipper å kaste bort mer energi på å finne på elelr kjøpe aktiviteter som hun tydeligvis hater :) og jeg vet hun liker film.

Anonymous poster hash: 3bf12...ed0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til deg over: Jeg tenkte det var morsomt å finne på det i ferien, siden toåringen elsker tegnefilmer og koser seg når hun får se det her hjemme.

Jeg er alene med ungen en uke tid, og til nå har alt vi har funnet på blitt avfeid fra hennes side som bare noe møkk. Så da forsøkte jeg å tenke på hva hun kunne likt å gjøre så jeg slipper å kaste bort mer energi på å finne på elelr kjøpe aktiviteter som hun tydeligvis hater :) og jeg vet hun liker film.

Anonymous poster hash: 3bf12...ed0

Hva med the minions da? Det er for øvrig mange barnefilmer å velge mellom. Det er ikke slik at Jurassic World er det første og fremste alternativet. 

 

Hvorfor ikke rigge opp til en hyggelig "kinokveld" hjemme da? Det er fullt mulig. 

 

Det er likevel uansett lurt å gå på en babykino dersom du har veldig lyst til å gå på kino. De færreste er særlig begeistret over å ha en toåring i en sal under en ordinær kino. 

Anonymous poster hash: e7d2c...3f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med the minions da? Det er for øvrig mange barnefilmer å velge mellom. Det er ikke slik at Jurassic World er det første og fremste alternativet.  Hvorfor ikke rigge opp til en hyggelig "kinokveld" hjemme da? Det er fullt mulig.  Det er likevel uansett lurt å gå på en babykino dersom du har veldig lyst til å gå på kino. De færreste er særlig begeistret over å ha en toåring i en sal under en ordinær kino.  Anonymous poster hash: e7d2c...3f1

hvor skrev jeg at jeg ikke visste om barnefilmene :P ? Filmen er allerede plukket ut, og hvis noen blir sure fordi en forelder tar med toåringen sin på en kinofilm som er tillatt for alle og som går kl 12 på dagen, ja, da har de et stort problem i hodet ;) man har faktisk lov å bevege seg utenfor døra med barn.

Poenget var ikke at vi skal ha en kinokveld, men at vi skal få dagen til å gå. Hun sover om kvelden, selvsagt, som alle andre toåringer.

Forresten, på babykino sender de (som jeg forklarte høyere opp) kun voksenfilmer, og babykinoen her er uansett stengt om sommeren.

Anonymous poster hash: 3bf12...ed0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor skrev jeg at jeg ikke visste om barnefilmene :P ? Filmen er allerede plukket ut, og hvis noen blir sure fordi en forelder tar med toåringen sin på en kinofilm som er tillatt for alle og som går kl 12 på dagen, ja, da har de et stort problem i hodet ;) man har faktisk lov å bevege seg utenfor døra med barn.

Poenget var ikke at vi skal ha en kinokveld, men at vi skal få dagen til å gå. Hun sover om kvelden, selvsagt, som alle andre toåringer.

Forresten, på babykino sender de (som jeg forklarte høyere opp) kun voksenfilmer, og babykinoen her er uansett stengt om sommeren.

Anonymous poster hash: 3bf12...ed0

Nei, man har ikke "et stort problem i hodet" fordi man ergrer seg over småbarn på kino. De som ser på kino ønsker jo faktisk å se på filmen og å få en god filmopplevelse. De ser ikke på filmen bare for å "få dagen til å gå". 

 

Nei, babykino sender da vitterlig ikke kun voksenfilmer. 

 

http://www.nfkino.no/oslo/babykino/

 

Her går Minions på babykino i Oslo blant annet. 

Anonymous poster hash: e7d2c...3f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skal forsøke å svare på det du spørr om...

 

Nei, det er ikke lavere lyd på vanlige kinofilmer for barn, men ja det er helt greit for en 2 åring å gå på kino lydmessig. Men du bør ha ett rolig barn, som klarer å sitte stille så lenge.

 

Mine barn har ikke egnet seg for kino før de har vært 3-4 år, men barn er jo forskjellige.

 

Og jeg vil jo anta det er en barnefilm du skal på, og de fleste andre der vil vel også ha med seg barn, og dermed ha litt mer forståelse for bråk, enn voksne på voksenfilm.



Anonymous poster hash: 3cd41...db5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...