Gå til innhold

Savner alenetid med kjæresten.....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja barna mine er her så og si hele tiden. Og samboer syns det er helt ok. Han er sikkert ikke så var på lyder og bråk som meg og takler en masete hverdag mye bedre enn meg. Så det har ikke noe med at jeg ikke liker hans barn. Det er antallet barn jeg har litt problemer med å fordøye. Jeg hadde faktisk tenkt at annenhver helg-ordningen de hadde før var slik kom til å være fremover også, da samboer og hans ex på den tiden synes ordningen var helt ok. Men så plutselig slår hun om, og får selvfølgelig han med på det.

Det var IKKE slik jeg forestilte meg at livet mitt skulle være. Jeg trodde vi skulle ha barna hans annenhver helg og tenkte T det kunne jeg leve med, og dermed sa jeg ja til å flytte inn.

Men.. Så naiv nan man være.

TSAnonymous poster hash: 2393e...466

Jeg har hatt medfølelse med deg under hele tråden. Er en av de som mener kjærestetid er utrolig viktig i et forhold uansett antall barn. Men så skriver du dette. Dere har ikke vært kjærester/samboere lenge? På meg så virker det som at stebarna er en byrde? Tenk på at far selvfølgelig ønsker å se mere til barna sine. Hadde du godtatt å se ditt barn bare annen hver helg? Jeg skjønner frustrasjonen din over barnas mor, og at det for deg virker som hun fikk med far på 50/50 på pur f. Men hvem ville vel sagt nei til å ha barna sine 50% av tiden når man har muligheten til det.

Lag en avtale med kjæresten din om å reise bort en helg neste gang ditt barn er hos sin far. I og med at det samværet er sjeldent vet du sikkert om det i god tid. Derfor har dere god tid til å planlegge og eventuelt bytte helg med mor eller skaffe barnevakt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS her.

Fordi hun er en egoistisk, venneløs hurpe som ingen orker være sammen med. Greier ikke holde på vennene sine mer enn noen måneder i gangen. Forståelig nok. Skjønner også godt at samboer kasta henne på hue og rævva ut herfra.

Anonymous poster hash: 2393e...466

 

Men det forklarer jo ingenting om hvorfor han har flere barn med henne, hvorfor ble han ilag med og fikk barn med henne hvis hun var så håpløs? Virker som at de faktisk var sammen i noen år også....

 

Så det er helt greit at mor får andre til å passe barna sånn at hun får alenetid? Det høres ut som det skjer ganske ofte.

Anonymous poster hash: dc2ed...472

Snedig hvordan stemor vet alt det der, spioneres det på mannens eks=?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desto mer jeg leser av det enkelte foreldre lirer av seg her på kg dess mer overbevist blir jeg om at foreldre er absolutt de siste til å fortelle meg at jeg er egoistisk fordi jeg har valgt et liv uten barn.

Anonymous poster hash: b1eff...ff2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi som er sammen med faren til barna våre har barna våre hver uke, hver helg, hele tiden. Men vi er vant til det. Jeg har forståelse for at man som alenemor venner seg til å ha perioder uten barn. Og nå har du plutselig dobbelt så mange barn (hvor halvparten ikke er dine, og du har fått en eks med på kjøpet), og ingenting klaffer så du får alenetiden du har vent deg til.

Få barnevakt for dine barn en helg hans barn er hos mor. Bestill billetter slik at han ikke kan tilby seg å passe barna.

Ellers så skjønner jeg godt at han vil ha barna hos dere om moren bruker barnevakter hun knapt kjenner. Det setter sikkert barna stor pris på også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle par trenger alenetid.

Når jeg bodde med barnas far, var det deilig å sende barna til besteforeldre en helg i ny og ne..

Akkurat det samme føler jeg nå, selv om det nå også er stebarn i bildet ..  

Ser ikke helt at det er så rart..?

Klart det kan være deilig - men tydeligvis ikke avgjørende for at et forhold skal vare.

Anonymous poster hash: 60122...012

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir sjokkert! Man har da vitterlig engang tatt valget om å få barn. Fri fra barna sine?! Hvem sier sånt?

Prøv å være alenemamma uten kontakt med barnefar. Da har man aldri noen til å hjelpe seg heller. Men jeg elsker å være med barnet mitt. Plutselig er de store og er aldri hjemme lenger.

Anonymous poster hash: 0ebc1...ffc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja barna mine er her så og si hele tiden. Og samboer syns det er helt ok. Han er sikkert ikke så var på lyder og bråk som meg og takler en masete hverdag mye bedre enn meg. Så det har ikke noe med at jeg ikke liker hans barn. Det er antallet barn jeg har litt problemer med å fordøye. Jeg hadde faktisk tenkt at annenhver helg-ordningen de hadde før var slik kom til å være fremover også, da samboer og hans ex på den tiden synes ordningen var helt ok. Men så plutselig slår hun om, og får selvfølgelig han med på det.

Det var IKKE slik jeg forestilte meg at livet mitt skulle være. Jeg trodde vi skulle ha barna hans annenhver helg og tenkte T det kunne jeg leve med, og dermed sa jeg ja til å flytte inn.

Men.. Så naiv nan man være.

TS

Anonymous poster hash: 2393e...466

Hva med å se litt stort på det istedet? Hva med å faktisk tenke at du har en flott samboer som faktisk vil tilbringe tid med og ta vare på de barna han har, i motsetning til din ex som knapt nok vil se barna sine? Hva med å fokusere på at barna dine ser at menn kan være annerledes enn hva deres pappa er, din samboer viser faktisk dine barn at pappaer kan være tilstedeværende selv etter et brudd.

Prøv å fokuser på ALLE barna og ikke bare deg selv i denne situasjonen. Dessuten er det virkelig noe du burde tatt i betraktning at den ordningen din samboer og hans ex hadde kunne bli endret.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Klart det kan være deilig - men tydeligvis ikke avgjørende for at et forhold skal vare.

Anonymous poster hash: 60122...012

 

Det hadde det nok vært, om vi ikke brukte alenetiden hver for oss, og dyrket oss selv..

Jeg har lært , og i mitt nåværende forhold er vi mye flinkere til å ta vare på hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde det nok vært, om vi ikke brukte alenetiden hver for oss, og dyrket oss selv..

Jeg har lært , og i mitt nåværende forhold er vi mye flinkere til å ta vare på hverandre.

Da er det litt rart at du skriver at dere hadde barnevakt for alle par trenger alenetid. 

Anonymous poster hash: 60122...012

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da er det litt rart at du skriver at dere hadde barnevakt for alle par trenger alenetid. 

Anonymous poster hash: 60122...012

 

Skjønner ikke poenget med flisespikking her, men ja, ALLE par trenger alenetid  . Vi valgte å bruke den tiden hver for oss (Altså vi var et par, hadde alenetid, men brukte ikke tiden sammen), men i mitt nåværende forhold bruker vi den på hverandre. Går an å lære av feil man har gjort skjønner du  ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får barna alenetid?

Anonymous poster hash: da89d...c4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine foreldre hadde 4 barn. De reiste fra oss da eldste gikk på videregående for en uke. Før det hadde de unntaksvis barnevakt en kveld eller en overnatting, ikke hele helger. Normalen er at barn ikke har flere separate hjem.

Du har en veldig spesiell holdning til foreldreskap, TS. Moren til barna trakker på ham ved at han har barna ekstra på hennes tid? Slik ser ikke min mann det om han har barnet sitt ekstra.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine foreldre hadde 4 barn. De reiste fra oss da eldste gikk på videregående for en uke. Før det hadde de unntaksvis barnevakt en kveld eller en overnatting, ikke hele helger. Normalen er at barn ikke har flere separate hjem.

Du har en veldig spesiell holdning til foreldreskap, TS. Moren til barna trakker på ham ved at han har barna ekstra på hennes tid? Slik ser ikke min mann det om han har barnet sitt ekstra.

 

 

Får barna alenetid?

Anonymous poster hash: da89d...c4b

 

Vi har fem barn, og er gift, og har dermed "aldri" alenetid. Sist vi var på restaurant sammen, alene, var i 2011. Sånn er det gjerne å ha barn.

 

Når det er sagt, kan jeg skjønne frustrasjonen over å måtte danse etter andres pipe. Det er ikke greit, og jeg håper dere finner en løsning på dette.

 

Men, jeg skjønner ikke helt klagingen over at dere har barn i huset hele tiden. Det er slik det er, også for de som ikke er skilt. Det er slik det er å ha barn, rett og slett, de forsvinner ikke fordi man ønsker alenetid eller kjærestetid...

Anonymous poster hash: da8e5...c26

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og jeg glemte jo det siste sitatet: får BARNA alenetid??

 

For meg er det mye viktigere enn barnevakt slik at vi får fri. Jeg setter mye større pris på at barna får dra alene eller to og to til teater med mormor eller ferie med bestemor, enn at vi får helt barnefri.

 

Det er ikke vårt behov som er i fokus her.



Anonymous poster hash: da8e5...c26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...