Gå til innhold

Savner alenetid med kjæresten.....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mora til stebarna setter barna støtt og stadig vekk hos barnevakter hun ikke kjenner særlig godt. Det spiller liksom igen rolle så lenge hun får dratt på det hun skulle, om det er en fest eller jentekveld eller hva det nå måtte være.

Så da tar samboer barna til seg isteden fordi han synes synd på dem. Det går utover alenetiden vår som virkelig for meg er hellig(!). Jeg har barn selv som kun er hos faren sin 4 gabger i året. Så når de først er borte er det utrolig deilig å få tid sammen bare oss to. Å vokne til et stille hus. Å legge seg når man vil og tenke at det spiller ingen rolle fordi det er ingen som må opp tidlig imorgen uansett. Vi spiser wok og chili con carne til middag. Pynter oss litt, drar på kino og spiser middag ute. Tar oss en øl med noen venner. Alt er så bekymringsløst.

Så de få dagene i året vi har mulighet til å dra ut, er verdifulle, virkelig. Vi fiber tilbake til oss selv. For en liten stund er jeg ikke bare mamma og stemor og husmor. Jeg er meg. Og jeg trenger tid til å være meg. Det trenger samboer også det vet jeg. Vet han er sliten av alt maser fra ex og logistikken ang barna osv. Han sier aldri noe. Men jeg ser det.

Nå har jeg egentle ikke noe spørsmål å stille men hadde bare lyst til å sette ord på hva jeg føler for tiden.

Hele sommerferien er det barn her, enten mine eller hans eller begge. Vi får liksom ikke tid til å puste. Føler meg litt innestengt noen ganger. Noen ganger har jeg bare lyst å ta med meg mine barn og dra langt pokker i vold og aldri komme tilbake. Men samboeren min elsker jeg så det kommer ikke til å skje med det første ihvertfall.

Hae et lite håp om at det er flere som meg der ute et sted. Føler meg alene. Alle virker som de har det dæ flott med stor familie og alt er fantastisk og "hvem trenger alenetid" liksom.

Vel, sånn har ikke jeg det.

Anonymous poster hash: 2393e...466

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å ha barn er ikke en deltidsjobb.

Dere får tilrettelegge etter beste evne slik alle andre samboende med barn.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, i familier der mor og far er sammen så er jo barna der alltid! Takk og pris! En må jo da skaffe barnevakt hvis en skal ha alenetid. Sånn er livet med barn.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ts! Vi har dine, mine og våre barn, derfor har vi så og si aldri fri. Derfor har jeg og samboer avtale om 2 langhelger i året, bare vi to.

Jada og joda, barn er ikke en deltidsjobb, men som foreldre har man behov for å være kjærester også. Ser mange sier at man får alenetid når barna er lagt. Det er to vidt forskjellige ting å være hjemme i sofaen etter kl 22 og det å være på et hotell på hvilket som helst sted, uten barn.

Hva med å avtale en hotelltur neste gang dine barn er hos sin far? Så fremt din samboer ikke har fast samvær da. Evt bytte helg med barnets/barnas mor?

Anonymous poster hash: dc2ed...472

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst? Vi har 2 barn, de er her hele tiden...

Anonymous poster hash: b75a3...7fb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vi har tre barn sammen. De er ikke her hele tiden, av og til hos venner, besteforeldre ol I tillegg har vi en-to turer i året bare oss to. Det gjør godt!

Forstår at du savner litt egentid! Fordelen er at de vokser til og det skjer fort! Da vil du sette pris på når de er der.

De fleste har godt av litt alenetid

Anonymous poster hash: a640c...5b0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde faktisk blitt fornærmet dersom mor ikke tok det som en selvfølge at stebarna skal være hos oss dersom hun trenger "barnevakt". Vi skal selvsagt ha stebarna og alenetiden vår kommer i andre rekke. Hva med de som har barna alene eller på fulltid?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg så utrolig godt, ts. Skjønte at du skulle få slike tilbakemeldinger, men de fleste av oss trenger alenetid og kjærestetid. Vi ha også to helger i året som vi setter av til oss. Drar inn nærmeste by, ligger på hotell, tar et glass eller to og spiser god mat, bare vi. Jeg lever noen ganger for de helgene og forholdet for alltid en liten boost etter disse turene.

Har dere mulighet til å gjøre det når dine barn er borte? Planlegg i god tid. Se på det som en viktig investering for fremtiden. Mannen har noen ganger dårlig samvittighet fordi vi bruker en del penger på dette, men jeg sier alltid at det er også for ungene vi også gjør det. Sjansen for at vi skal lykkes som par innebærer også at jo får tid til hverandre og ikke bare barna.

Ta det opp med mannen, si at du savner tid med han. Har dere mulighet til å skaffe en barnevakt barna er trygge på? Jeg vet at mannen vil si at de er hos barnevakt hele tiden og da føles det feil at dere også skal følge mors forspor... Men dette er viktig, fortell han hvordan du har det og hv du føler.

Lykke til:)

Anonymous poster hash: 1728f...a5c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sutring kalles dette.

Anonymous poster hash: c1d88...7f2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var det noe kjent med. Har jeg lest dette før?

Uansett TS, Velkommen til den virkelige verden. Sånn er det å ha barn. Skjønner ikke helt logikken. Ditt barn stiller du opp for, men det er ikke så viktig med stebarna. Øhm. ..... Skaff deg barnevakt når ditt barn er hos dere

Anonymous poster hash: 14d96...c30

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var det noe kjent med. Har jeg lest dette før?

Uansett TS, Velkommen til den virkelige verden. Sånn er det å ha barn. Skjønner ikke helt logikken. Ditt barn stiller du opp for, men det er ikke så viktig med stebarna. Øhm. ..... Skaff deg barnevakt når ditt barn er hos dere

Anonymous poster hash: 14d96...c30

Fordi jeg synes mors kan holde seg hjemme og passe dem selv når det er hennes uke. Og ikke drive å farte rundt som en yr 16åring. Faren tar dem jo om mora spør, fordi han vet at hvis ikke så ender de opp med å være hos en venninne mora knapt kjenner fordi hun er desperat etter å finne barnevakt fordi hun skal på fest eller et eller annet.

Jeg kaster snart opp av hele dama. Er så lei styret rundt henne og at hun skal tråkke sånn på faren til barna, min samboer, hele forbanna tiden.

Anonymous poster hash: 2393e...466

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke gjøre så mye med henne. Vør glad du har en ansvarlig mann som har et åpent hjem for barna.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker jo som om dine barn er hjemme stort sett hele tiden, så jeg ser ikke problemet med at dere får din samboers barn der i tillegg? Det blir jo uansett ikke alenetid når dine barn er hjemme?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det virker jo som om dine barn er hjemme stort sett hele tiden, så jeg ser ikke problemet med at dere får din samboers barn der i tillegg? Det blir jo uansett ikke alenetid når dine barn er hjemme?

De er stort sett hos oss ja. Så når de først drar til faren sin er det så nytteløst når de kommer hit og skal være her i like lang tid som mine er borte. Jeg og samboer får ikke et minutt alene en gang før hans barn trår over dørstokken.

Der er det som er frustrerende nå: sommerferien. Blir liksom ikke noe ferie heller, når det er barn her hele sommeren og aldri stille et sekund.

Anonymous poster hash: 2393e...466

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er stort sett hos oss ja. Så når de først drar til faren sin er det så nytteløst når de kommer hit og skal være her i like lang tid som mine er borte. Jeg og samboer får ikke et minutt alene en gang før hans barn trår over dørstokken.

Der er det som er frustrerende nå: sommerferien. Blir liksom ikke noe ferie heller, når det er barn her hele sommeren og aldri stille et sekund.

Anonymous poster hash: 2393e...466

Skulle stå det var nytteløst når stebarna kommer og er her like lenge som barna mine hos faren.

Anonymous poster hash: 2393e...466

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er stort sett hos oss ja. Så når de først drar til faren sin er det så nytteløst når de kommer hit og skal være her i like lang tid som mine er borte. Jeg og samboer får ikke et minutt alene en gang før hans barn trår over dørstokken.

Der er det som er frustrerende nå: sommerferien. Blir liksom ikke noe ferie heller, når det er barn her hele sommeren og aldri stille et sekund.

Anonymous poster hash: 2393e...466

Ferie fra barna sine??

Anonymous poster hash: 1a276...dbc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De er stort sett hos oss ja. Så når de først drar til faren sin er det så nytteløst når de kommer hit og skal være her i like lang tid som mine er borte. Jeg og samboer får ikke et minutt alene en gang før hans barn trår over dørstokken.

Der er det som er frustrerende nå: sommerferien. Blir liksom ikke noe ferie heller, når det er barn her hele sommeren og aldri stille et sekund.

Anonymous poster hash: 2393e...466

Men siden dine er hos dere mest, så nytter det ikke å bli sint for at samboeren din også vil tilbringe tid med sine barn. Da får du heller sørge for at dine barn har samvær med sin far oftere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk KG. At mor setter bort barna hos barnevakter i hytt og pine er det ingen som reagerer på. Men så fort en stemor ønsker litt alenetid eller hva det måtte være blir hun rakket ned på, så til de grader.

Hvis en mor hadde opprettet samme tråden om sine barn, hadde hun fått massiv støtte om å få familie og/eller venner til å passe barna, så hun og kjæresten/barnas far kunne tatt seg en tur i sommer.

Anonymous poster hash: dc2ed...472

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle par trenger alenetid.

Når jeg bodde med barnas far, var det deilig å sende barna til besteforeldre en helg i ny og ne..

Akkurat det samme føler jeg nå, selv om det nå også er stebarn i bildet ..  

Ser ikke helt at det er så rart..?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig trenger alle voksne alenetid, men synes ikke det er riktig av TS å klage samboerens barn og deres mor, når hennes egne barn er der hele tiden.

 

Hun bør jo eller være glad for at hun endelig har funnet seg en bedre mann som tar vare på sine barn i motsetning til han som er far til hennes egne barn!

 

Også får de ordne seg barnevakt om de ønsker seg alenetid...



Anonymous poster hash: 9b00e...02d
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...