Gå til innhold

Når et barn drukner.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk barn da jeg var 17 år, så den eneste unnskyldningen jeg har, er at jeg var en ganske ung mor.

Jeg forgiftet sønnen min, og har alltid gjort mitt beste for at han skal ha det bra. Men da jeg hadde med sønnen min på badeplassen da han var liten, var jeg på ingen måte stresset. Hvorfor? Jo, fordi jeg ikke hadde peiling!

Jeg trodde at om han skulle gå under, ville han ligge flytende på overflaten. Så da kunne jeg jo bare løpe ut å hente han, tenkte jeg... Var sikker på at han aldri ville rukket å drukne.

En annen forestilling var at hvis det var mange på en badeplass, ville så klart noen oppdage det...

Det er så skremmende å tenke på hvordan jeg tenkte, er så glad for at jeg har en levende sønn i dag. Vi oppholdt oss så mye ved sjøen.

For et år siden, så jeg en gutt på ca 1,5 år lekte alene i badebassenget. De som var med, badet i et annet større ved siden av. Det var på ingen måte jupt, men nok til at et så lite barn kunne druknet der. Omsider kom en ung mann for å hente barnet. Da jeg sa at barnet kan drukne der, selvom det ikke var jupt for han, ble han overrasket.

Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget. Det er forhåpentligvis svært få så kunnskapsløse foreldre som oss. Men det finnes altså. Kanskje alle kan være litt ekstra oppmerksom på små barn som bader?

Anonymous poster hash: 45b7f...d88

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gud, jeg FORGIFTET ikke sønnen min, jeg FORGUDET han!

Anonymous poster hash: 45b7f...d88

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev du dette for å få høre hvor dum du er?



Anonymous poster hash: 4bb45...d35
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud, jeg FORGIFTET ikke sønnen min, jeg FORGUDET han!

Anonymous poster hash: 45b7f...d88

 

Bra du rakk å oppklare det før jeg trykket rapporter og ba moderator tilkalle politiet for sporing av IP. Det var virkelig nummeret før :P

Anonymous poster hash: 6c1e9...f06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke finne på andre ting å tulle med?

Anonymous poster hash: f98d8...d7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk barn da jeg var 17 år, så den eneste unnskyldningen jeg har, er at jeg var en ganske ung mor.

Jeg forgiftet sønnen min, og har alltid gjort mitt beste for at han skal ha det bra. Men da jeg hadde med sønnen min på badeplassen da han var liten, var jeg på ingen måte stresset. Hvorfor? Jo, fordi jeg ikke hadde peiling!

Jeg trodde at om han skulle gå under, ville han ligge flytende på overflaten. Så da kunne jeg jo bare løpe ut å hente han, tenkte jeg... Var sikker på at han aldri ville rukket å drukne.

En annen forestilling var at hvis det var mange på en badeplass, ville så klart noen oppdage det...

Det er så skremmende å tenke på hvordan jeg tenkte, er så glad for at jeg har en levende sønn i dag. Vi oppholdt oss så mye ved sjøen.

For et år siden, så jeg en gutt på ca 1,5 år lekte alene i badebassenget. De som var med, badet i et annet større ved siden av. Det var på ingen måte jupt, men nok til at et så lite barn kunne druknet der. Omsider kom en ung mann for å hente barnet. Da jeg sa at barnet kan drukne der, selvom det ikke var jupt for han, ble han overrasket.

Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget. Det er forhåpentligvis svært få så kunnskapsløse foreldre som oss. Men det finnes altså. Kanskje alle kan være litt ekstra oppmerksom på små barn som bader?

Anonymous poster hash: 45b7f...d88

Det er trist at det finnes så kunnskapsløse foreldre.

Takk for at du deler dette og oppfordrer oss til å være ekstra oppmerksomme på små barn som bader.

 

Det er flott at du informerte den unge mannen som hentet barnet.

Anonymous poster hash: 5c37d...d0f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gud, jeg FORGIFTET ikke sønnen min, jeg FORGUDET han!

Anonymous poster hash: 45b7f...d88

Wow jeg rakk å bli satt ut, før du oppklarte dette.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du rakk å oppklare det før jeg trykket rapporter og ba moderator tilkalle politiet for sporing av IP. Det var virkelig nummeret før :PAnonymous poster hash: 6c1e9...f06

Du hadde ingen ide om at det var skrivefeil?

Anonymous poster hash: b904d...454

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hadde ingen ide om at det var skrivefeil?

Anonymous poster hash: b904d...454

Det man skal man faktisk ikke anta. Dersom det hadde vært reellt og TS faktisk hadde forgiftet sønnen sin jobber man mot tiden. Å være rask til å varsle er essensielt. Når det er snakk om noe så alvorlig synes jeg det faktisk er greit å ikke vurdere om det er skrivefeil eller ikke. Godt at TS oppklarte det så raskt da. 

Anonymous poster hash: 2f778...f3f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

klassekameraten til mitt barn druknet på ei strand full av folk og det var bare 20 cm djupt der. Og det var et barn i skolealder. Så man skal ALLTID passe på barn som bader/leker i/ved vann.

Anonymous poster hash: 0ba47...731

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk barn da jeg var 17 år, så den eneste unnskyldningen jeg har, er at jeg var en ganske ung mor.

Jeg forgiftet sønnen min, og har alltid gjort mitt beste for at han skal ha det bra. Men da jeg hadde med sønnen min på badeplassen da han var liten, var jeg på ingen måte stresset. Hvorfor? Jo, fordi jeg ikke hadde peiling!

Jeg trodde at om han skulle gå under, ville han ligge flytende på overflaten. Så da kunne jeg jo bare løpe ut å hente han, tenkte jeg... Var sikker på at han aldri ville rukket å drukne.

En annen forestilling var at hvis det var mange på en badeplass, ville så klart noen oppdage det...

Det er så skremmende å tenke på hvordan jeg tenkte, er så glad for at jeg har en levende sønn i dag. Vi oppholdt oss så mye ved sjøen.

For et år siden, så jeg en gutt på ca 1,5 år lekte alene i badebassenget. De som var med, badet i et annet større ved siden av. Det var på ingen måte jupt, men nok til at et så lite barn kunne druknet der. Omsider kom en ung mann for å hente barnet. Da jeg sa at barnet kan drukne der, selvom det ikke var jupt for han, ble han overrasket.

Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget. Det er forhåpentligvis svært få så kunnskapsløse foreldre som oss. Men det finnes altså. Kanskje alle kan være litt ekstra oppmerksom på små barn som bader?

Anonymous poster hash: 45b7f...d88

Så kunnskapsløs var ikke jeg da jeg var 10 år - og du var 17 sa du?

Hm...

Enhver plikter å si i fra og gripe inn direkte hvis man ser et lite barn i fare!

Anonymous poster hash: 173b3...d07

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeviktig at folk tar ansvar for andres unger og. 

 

Skal ikke mer enn ti centimenter vann for å drukne.



Anonymous poster hash: d52ab...96f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Universe

En grunn til at jeg er i mot unge mødre og synes noen voksne bør være med å oppdra barna, og passe på de. Selv om det går som oftest bra så er det mange som ikke klarer å oppdra de alene, og passe på de godt nok i så ung alder. De er alltid sånn "ingenting kan skje meg og barnet mitt". De tror jo de er udødelig. Folk må også være blinde hvis ingen merket at dette barnet var alene uti vannet uten voksne. 

 

Jeg kan ikke forstå hvor vondt det er å miste ett barn siden jeg ikke har barn selv, men jeg kan likevel føle smerte og hvor vondt det er av å tenke på det. Kondolerer. Håper alt er bra med deg nå. Dette er sånn som aldri burde skje :(

Endret av Universe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En grunn til at jeg er i mot unge mødre og synes noen voksne bør være med å oppdra barna, og passe på de. Selv om det går som oftest bra så er det mange som ikke klarer å oppdra de alene, og passe på de godt nok i så ung alder. De er alltid sånn "ingenting kan skje meg og barnet mitt". De tror jo de er udødelig. Folk må også være blinde hvis ingen merket at dette barnet var alene uti vannet uten voksne. 

 

Jeg kan ikke forstå hvor vondt det er å miste ett barn siden jeg ikke har barn selv, men jeg kan likevel føle smerte og hvor vondt det er av å tenke på det. Kondolerer. Håper alt er bra med deg nå. Dette er sånn som aldri burde skje :(

Vennligst ikke gre alle unge mødre under en kam. De fleste vet at man ikke snur hodet bort fra et lite barn i nærheten av vann. Jeg for min del har passet barn fra jeg var ung jente og lærte av mor at små barn faktisk kan drukne i en sølepytt - det skal ikke mer til noen ganger. 

 

Jeg har lest tråder her på KG hvor voksne kvinner lar barn bade alene i badekaret - og/eller er fullt klar over at barnets far lar barnet bade uten tilsyn. Dette er voksne foreldre - antar at du oppriktig ikke tror at alle voksne foreldre er like uansvarlige?

Anonymous poster hash: 74171...24b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har mange gode synspunkt og bruker deg selv som eksempel. Og flott at du vågde si ifra til de med det lille barnet i bassenget!

Anonymous poster hash: dc28e...9c3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det man skal man faktisk ikke anta. Dersom det hadde vært reellt og TS faktisk hadde forgiftet sønnen sin jobber man mot tiden. Å være rask til å varsle er essensielt. Når det er snakk om noe så alvorlig synes jeg det faktisk er greit å ikke vurdere om det er skrivefeil eller ikke. Godt at TS oppklarte det så raskt da.  Anonymous poster hash: 2f778...f3f

Beklager, da har jeg undervurdert hvor raskt kvinneguiden faktisk kan aksjonere og sende politiet på døra.

Anonymous poster hash: b904d...454

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gjestvest

Det var en artikkel for noen år tilbake. Eller flere om samme sak. Vet ikke om noen husker den. Jeg synes den var så grusom.

En liten gutt driver og bader. Han har badet her hver eneste dag denne sommeren sammen med sin storebror. Avkjølt seg etter en liten runde med fotball. Han kan ikke svømme. Foten glipper, han går der det er noe dypere. Plutselig holder han på å drukne. Han går under. Mor og søster hyler og skriker, roper om hjelp. De kan heller ikke svømme. Ingen kommer til unnsetning. Storebroren kaster seg i vannet for å redde ham. Han er ikke noe eldre, kan heller ikke svømme, men det er lillebror, han må selvfølgelig forsøke. Nå har begge vært lenge under vann. Ambulansepersonell kommer til stedet. Begge er bevisstløse. De setter igang livredning. Jeg er fortvilet. Jeg veksler mellom VG, Dagbladet, trykker refresh på begge. " Uansett hva som skjer, ikke vis Døde ". Og der kommer det. Og slik det også pleier å komme: Gjerne i større bokstaver enn ellers. Det er da Jeg drukner.

Endret av gjestvest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Universe

 

Vennligst ikke gre alle unge mødre under en kam. De fleste vet at man ikke snur hodet bort fra et lite barn i nærheten av vann. Jeg for min del har passet barn fra jeg var ung jente og lærte av mor at små barn faktisk kan drukne i en sølepytt - det skal ikke mer til noen ganger. 

 

Jeg har lest tråder her på KG hvor voksne kvinner lar barn bade alene i badekaret - og/eller er fullt klar over at barnets far lar barnet bade uten tilsyn. Dette er voksne foreldre - antar at du oppriktig ikke tror at alle voksne foreldre er like uansvarlige?

Anonymous poster hash: 74171...24b

 

Ja det finnes foreldre som aldri skulle vert foreldre i alle aldre dessverre. Verre når voksne folk som skal vite bedre gjør noe galt. Barn er barn (under 18 år) men voksne burde vite bedre (over 18 år, i det minste over 20 år).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hadde ingen ide om at det var skrivefeil?

Anonymous poster hash: b904d...454

 

Ingen grunn til å tro det, når noen skriver at hun var ung og dum og forgiftet sitt barn, og fortsetter å skrive om hvordan barn kan drukne. Noe av det mest creepy jeg har lest på lenge. 

Anonymous poster hash: 6c1e9...f06

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En grunn til at jeg er i mot unge mødre og synes noen voksne bør være med å oppdra barna, og passe på de. Selv om det går som oftest bra så er det mange som ikke klarer å oppdra de alene, og passe på de godt nok i så ung alder. De er alltid sånn "ingenting kan skje meg og barnet mitt". De tror jo de er udødelig. Folk må også være blinde hvis ingen merket at dette barnet var alene uti vannet uten voksne. 

 

Jeg kan ikke forstå hvor vondt det er å miste ett barn siden jeg ikke har barn selv, men jeg kan likevel føle smerte og hvor vondt det er av å tenke på det. Kondolerer. Håper alt er bra med deg nå. Dette er sånn som aldri burde skje :(

Jeg skjønner ikke hvorfor du kondolerer, ungen druknet jo aldri?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...