Gå til innhold

Treåring som ikke liker bestefar


Gjest Trolletrine

Anbefalte innlegg

 

Hvordan vet du at de ikke har hatt muligheten til å være alene i løpet av de døgnene bestefar har vært hos dere?

Anonymous poster hash: 7941f...a2c

 

Gud bedre.......!!!

Anonymous poster hash: 2cf9f...49b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest chisandra

Denne tråden var vond å lese. Noen av dere bør skjems helt til skogs!  :frustrert:

 

Ts, jeg tenker et par ting: Sjalusi (han blir jo en stund) eller at han kanskje blir for voldsom i lek med henne?

Håper det ordner seg - det gjør gjerne det. Barn har jo ofte slike perioder.

Lykke til, håper det går bedre i år. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orket ikke å lese alle de mer og mange mindre konstruktive svarene.

Har to barn som jeg konsekvent får tilbakemeldinger fra andre om at de er svært høflige og greie barn. Det yngste av disse barna gikk helt i vranglås når jeg tok henne med for å besøke oldegoreldrene ( samme aldersgruppe som bestefaren i HI). Hun ville ikke hilse ( dvs si hei, jeg tvinger ingen til å klemme) ikke komme frem fra bak bena mine etc.

TS: jeg ville diktet opp en liten hvit løgn og fortalt bestefaren at jenta er redd for menn/ nye mennesker eller lignende, og at hun trenger litt tid. Så ville jeg foreslått at i stedet for at han prøvde aktivt å få kontakt med henne kunne han prate med dere og siden sette seg ved et bord og legge puslespill/ tegne/ bygge tårn av klosser etc. Uten å se på henne eller gjøre noe ut av det. Da kommer hun sikkert og vil være med :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme greia var det med min ene bror og min datter... Han sa BØØH til henne en gang når hun var ett år og hun tilga han ikke på et par år etter det. :fnise:

 

Gi det tid og vær positiv!! Barna kjenner på sine nærmeste hvem man kan stole på og ikke :)

Vis bilder og fortell om gode gamle historier og hype opp bestefar litt du!



Anonymous poster hash: 0eb31...7a8
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med flere her i at bestefaren kan få et tips om å ikke gå for fort fram i starten av besøket, men vise interesse uten å bli for påtrengende. Noen barn bruker lengre tid på å bli kjent og varme i trøya, og lengre tid med noen enn andre.

 

Men nå er det jo mye som skjer på et år, da. Barn i 2-årsalderen driver med mye rart, som ville være utrolig uoppdragent og over streken om de var en del eldre. Lite språk, ikke topp impulskontroll og ikke stor grad av empati gjør jo at 2-åringer nettopp kan slå, dytte osv uten at det er noe unormalt. Jeg mener ikke at man skal akseptere det, men jeg vil si det kan være fint innenfor normalen. Men om en normalt utviklet 3-åring kaster leker på voksne, vil jeg si det er noe ganske annet enn når en som ikke er fylt 2 gjør det.

 

3-åringer kan jo være ganske furtne og opptatt av at de ikke liker diverse ting. Jeg ville tenkt at hun kan si at hun ikke liker bestefar uten at det ligger noe i det - kanskje sier hun det for å få en reaksjon? Jeg ville nok bare snakket om hvor morsomt det blir med besøk, dvs. forberede på en positiv måte. Hun husker antakelig ikke forrige besøk, og trenger vel ikke minnes om det? Men om hun likevel skulle gjøre noe sånt som å slå, kaste eller annet, selvsagt irettesatt det kraftig. Men om hun trekker seg unna, ville jeg bare latt henne gjøre det. Vi kan ikke styre hvem barna skal trives sammen med, men uakseptabel oppførsel kan man jo ta tak i.

 

Min ene niese hadde en periode hvor hun ikke likte sin bestefar, noe som ikke gir noe mening for meg, både fordi han er en rolig og fin fyr og de andre barnebarna elsker ham. Hun kunne slå etter ham, han ble lei seg osv. Dette var i akkurat samme alder som ditt barn. Nå har det bare gått noen måneder siden, men ting har endret seg helt. Jeg antar hun prøvde å si fra/sette grenser, men nå kan hun bedre si fra om ting eller trekke seg unna selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Annonse

Har barnet ditt autisme/asperger eller noe? Det med lekekastinga kan likne et autistisk trekk. Hvordan går det forresten mellom ungen og bestefar i dag?

Anonymkode: be605...3ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trolletrine

Ser denne tråden er blitt trukket frem igjen. 

Hvordan det går med barnet i dag?Jo, barnet begynner straks i 2 klasse, gjør det bra på skolen og har flere gode venner. Er sosial og omtenksom. En helt vanlig 7 - åring  helt uten autistiske trekk, AB😉

Denne tråden ble i sin tid skrevet i desperasjon, da det var et stort problem for oss. Dessverre overvurderte jeg den gang Kvinneguiden. I dag vet jeg at det er mange mennesker her som faktisk ønsker å lage kvalme for folk, og tråden utviklet seg til noe jeg faktisk ble dårlig av. Det er helt utrolig hva folk kan få seg til å påstå uten belegg for noe som helst her inne. Det er faktisk lov å bruke hodet og fornuft....Uansett, - barnet og bestefaren fikk et veldig godt forhold etterhvert, og det er jeg veldig glad for. 

Takk for at du trakk frem denne tråden igjen AB. Godt å vite at du bryr deg😉

Endret av Trolletrine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.7.2015 den 2.57, gangnedsol i elg skrev:

Vanskelig å ta ts seriøst.

Det er ikke normalt at bestefar skifter bleie på baby. Til nød bestemor, men heller ikke det er normen.

Det der er hysteri. Det hender vel at besteforeldre sitter litt barnevakt i ny og ne for små barn og da må de jo få bytte bleie også. Uansett om det er bestemor eller bestefar 🙄 jeg hadde iallfall aldri latt faren min passe ungen hvis han ikke kunne ta et bleieskift hvis det ble behov for det. 

TS:

Tenker at det må være lurt å spørre 3-åringen om hvorfor, men det er jo ikke sikkert hun har så bra språk enda at hun kan svare. Og barn kan få ting for seg. Jeg var redd for mennesker som brukte briller da jeg var liten, og det lå ikke noe spesielt bak det altså 😂 Da min eldste var 1,5 år var han redd for gamle mennesker, sånne som ser veldig gamle ut 😛 

Men det er trist situasjon å havne i. Det er kanskje mest lurt å forbedre bestefar på dette? Så kanskje dere kan finne ut av dette? 😊

Anonymkode: 66679...e62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trolletrine
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det der er hysteri. Det hender vel at besteforeldre sitter litt barnevakt i ny og ne for små barn og da må de jo få bytte bleie også. Uansett om det er bestemor eller bestefar 🙄 jeg hadde iallfall aldri latt faren min passe ungen hvis han ikke kunne ta et bleieskift hvis det ble behov for det. 

TS:

Tenker at det må være lurt å spørre 3-åringen om hvorfor, men det er jo ikke sikkert hun har så bra språk enda at hun kan svare. Og barn kan få ting for seg. Jeg var redd for mennesker som brukte briller da jeg var liten, og det lå ikke noe spesielt bak det altså 😂 Da min eldste var 1,5 år var han redd for gamle mennesker, sånne som ser veldig gamle ut 😛 

Men det er trist situasjon å havne i. Det er kanskje mest lurt å forbedre bestefar på dette? Så kanskje dere kan finne ut av dette? 😊

Anonymkode: 66679...e62

Takk for gode råd,men problemet er ikke -eksisterende nå. Dette er en fire år gammel tråd. Jeg har bare fått en litt i overkant ivrig AB etter meg som tydeligvis har mye glede av å stalke meg😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind

Selvfølgelig er hun skeptisk. Han er jo som en fremmed om de knapt sees en gang i året.

Det må jo bestefar også forstå. Et bånd av tillit er noe som bygges opp over tid. At et lite barn er skeptisk og tilbakeholden til en gammel mann hun faktisk ikke kjenner eller har et forhold til er helt naturlig.

Om du ønsker at de skal ha et tettere bånd så må de besøke hverandre mer.

Endret av WhisperingWind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han stort skjegg eller...liknende? 

Jeg syntes skjegg var skummelt da jeg var liten. 

Kanskje en kombinasjon av noe fysisk hun ikke er vant med, og et fremmed menneske som plutselig lever oppi dere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.7.2015 den 4.02, Trolletrine skrev:

Det er snart tid for besøk av bestefar igjen. Han er verdens snilleste mann, og er uendelig glad i datteren vår på snart tre år. Vi ses kun ca 1 gang i året pga avstand osv, men han pleier å bli hos oss en uke eller to.

I fjor da han var på besøk, var det ikke kjekt i det hele tatt. Datteren min viste med all tydelighet at hun ikke liker han,- dyttet han bort og generelt nektet å ha noe med han å gjøre. Jeg trodde alt dette var glemt til nå, og hun har den siste tiden bedt om å få se bilder av bestefar, og kan snakke mye om han, vil ringe til han osv.

Men plutselig nå, når han straks kommer på besøk igjen, så sier hun at hun ikke liker han. Jeg er virkelig redd for at dette besøket skal bli en reprise fra forrige gang. Det KAN ikke skje en gang til!

Er det noen som har forslag eller erfaring fra noe lignende?

 

Kan for øvrig tilføye at bestefar er leken og mild, og veldig gjerne vil ta henne med ut på tur, i hagen etc for å leke. Hun nekter.

Det er kanskje lett å tro at noe har skjedd mellom de to, men det kan jeg garantere ikke er tilfelle.

Vi tolererer ikke lengre at hun snakker på den måten om han, ei heller at hun sier noe slikt til han, men det preller bare av.

 

Nornalt. Kan være at hun ikke liker skjegget hans eller andre ting du ikke tenker på. En jente jeg vet om, likte ikke bestemora si, før hun ble 5-6 år. De møttes sjelden, sikkert vært annerledes hvis de møttes oftere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Optimo

Så hyggelig at det autistiske, uoppdragne barnet nå kommer overens med sin illeluktende, pedofile bestefar. 

#onlyonKG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker med engang: seksuelle overgrep. Ta en sikkelig prat med henne angåande dette.

Anonymkode: ab6e1...d39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/5/2015 at 1:10 AM, AnonymBruker said:

...Men TS er jo sikker på...

....Men kan allikevel ikke svare på spørsmål om hvorfor hun er sikker

 

 

 

 


Anonymous poster hash: 7941f...a2c

 

TS skylder vel ikke deg noen forklaring.

Det er mye større sannsynlighet for at avvisningen skyldes noe annet enn seksuelt overgrep. Helt normalt at barn reagerer på folk som har en annen væremåte enn de er vandt til f.eks.

Jeg hadde ikke latt mitt barn være alene med noen hun reagerte så voldsomt på, og i og med at vi samsover, så vet jeg godt hvem han noengang har tilbrakt alenetid med.

Anonymkode: eacb2...8e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De ser hverandre en gang i året. Ikke rart i det hele tatt. Våre barn ser kun sine besteforeldre til bursdag og max 4 ganger i året. De er ikke særlig begeistret for de når de sees. Det blir for sjeldent når de er så små. 

Anonymkode: 8e606...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Trolletrine skrev:

Ser denne tråden er blitt trukket frem igjen. 

Hvordan det går med barnet i dag?Jo, barnet begynner straks i 2 klasse, gjør det bra på skolen og har flere gode venner. Er sosial og omtenksom. En helt vanlig 7 - åring  helt uten autistiske trekk, AB😉

Denne tråden ble i sin tid skrevet i desperasjon, da det var et stort problem for oss. Dessverre overvurderte jeg den gang Kvinneguiden. I dag vet jeg at det er mange mennesker her som faktisk ønsker å lage kvalme for folk, og tråden utviklet seg til noe jeg faktisk ble dårlig av. Det er helt utrolig hva folk kan få seg til å påstå uten belegg for noe som helst her inne. Det er faktisk lov å bruke hodet og fornuft....Uansett, - barnet og bestefaren fikk et veldig godt forhold etterhvert, og det er jeg veldig glad for. 

Takk for at du trakk frem denne tråden igjen AB. Godt å vite at du bryr deg😉

Så hyggelig å høre at de har funnet tonen etter hvert. 😊 Og hyggelig å høre at jenta di er en snill og omtenksom jente som har mange gode venninner. 😊 Hater hun at folk blir mobbet? Har hun før hjulpet andre som har blitt mobbet?

Og ja, jeg er enig med deg at det finnes mange her på KG som ønsker å lage kvalm om uskyldige trådstartere. Nesten alle trådstartere her blir for tiden beskyldt for å trolle, noe de fleste av dem absolutt ikke gjør! Jeg har lest kommentaren til "gangnedsol i elg" her i denne tråden hvor han beskylder deg for å trolle, denne falske beskyldningen er ikke greit. Jeg veit at du er en helt alminnelig mor som aldri ville funnet på å trolle på KG (selv om du kanskje endret brukernavn fra "lotter00" til "Trolletrine", men det er jo bare morsom ironi). Har lest flere av dine innlegg, og jeg er 100 % sikker på at ingen av dem er trolleinnlegg. 😉

Anonymkode: be605...3ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Guile skrev:

Så hyggelig at det autistiske, uoppdragne barnet nå kommer overens med sin illeluktende, pedofile bestefar. 

#onlyonKG

Rapportert! Slike ufine kommentarer er ikke greit å skrive i det hele tatt!

Anonymkode: be605...3ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimo
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rapportert! Slike ufine kommentarer er ikke greit å skrive i det hele tatt!

Anonymkode: be605...3ee

Hadde du lest tråden hadde du skjønt at det var bittelitt ironisk ment mot alle som skrev slike kommentarer tidligere.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...