Gå til innhold

Når er det ok å reise bort ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Snakk om å være hønemor da.. Herregud reis i vei. Barnet har ingen fare. Så lenge det føler seg trygt hos barnevakten, hvem det nå enn er:)

Anonymous poster hash: f2f91...49a

Ja er vel kanskje en hønemor og derfor jeg gjerne skulle hatt liiitt avkobling, hjernen går på høygir :-)

Anonymous poster hash: 55c9e...a91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barnet er veldig knyttet til barnevakten og er besteforeldre som eventuelt skal ha barnet. Sover fint om natten men ammer. Må eventuelt pumpe eller gi erstatning. Men blir usikker på om det er verdt det.. Vil veldig gjerne ha litt barnefri men ikke til enhver pris. Barnet går først så klart. Har heller ikke hatt barnet til barnevakt enda.

Anonymous poster hash: 55c9e...a91

Hva med å sende det største barnet på helgebesøk til besteforeldre, og så kan besteforeldrene kanskje ta minsten på dagtid f.eks. lørdag? Da har dere jo hele lørdag for dere selv, og bare ett barn på kveldstid/natta.

Anonymous poster hash: 47d3f...833

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du beskriver jo her en situasjon der mor ikke har mulighet til å velge. Det har hun her. Det er ikke å være hysterisk, det kalles ny forskning vedrørende tilknytning. En kan ikke vite på forhånd hvilke barn som tar skade av det, og vanskene viser seg ofte først i tenårene i form av psykiske vansker. Jeg ville ventet til barnet var større. Anonymous poster hash: 6029e...c06

En baby merker da ikke forskjell på om fraværet er frivillig eller ikke. Vil gjerne ha en link til denne forskningen. Tror rett og slett ikke på at et barn som ellers har trygge rammer får varige mén av 48 timer med bestemor og bestefar.

Anonymous poster hash: 0abd7...d10

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En baby merker da ikke forskjell på om fraværet er frivillig eller ikke. Vil gjerne ha en link til denne forskningen. Tror rett og slett ikke på at et barn som ellers har trygge rammer får varige mén av 48 timer med bestemor og bestefar.

Anonymous poster hash: 0abd7...d10

Her er en link:

http://www.mammanett.no/baby/foreldres_fravaer

Forskningen jeg viser til er referert i Øivind Kvellos bok "Barn i risiko". Skal se om jeg finner tid de neste dagene og legge ut primærkilden så du kan lese deg opp :)

Anonymous poster hash: 6029e...c06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiste bort i 2 døgn da eldste var 5 mnd. Skjønner ikke nå hva jeg tenkte med 😀 nr 2 er 7 mnd og jeg kan ikke være borte mer enn maks 2 timer (hun som krever det).

Følg magefølelsen din er det eneste jeg kan si. Den bruker å stemme.

Anonymous poster hash: 2f09d...210

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barnet skal bli passet av besteforeldre, som forresten barnet er veldig knyttet til. Sees også hver uke. Hadde vært deilig med litt alene tid. :-)

Anonymous poster hash: 55c9e...a91

Følg magefølelsen! 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi dro bort begge to en natt da babyen var 5,5 mnd. Da hadde babyen sovet gjennom hele natten uten mat i tre måneder alt, og var vant til utpumpet morsmelk på flaske. Barnet var hos besteforeldre, som barnet hadde truffet ca annenhver dag hele livet. :) 

 

Jeg synes det var helt forferdelig, men jeg visste at barnet var hos personer det var helt trygg på, at det sov hele natten og at mating var null problem. Stolte 100 % på svigerforeldrene mine. :)



Anonymous poster hash: c7876...712
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Du må jo bare følge magefølelsen din. Spiller ingen rolle hva noen andre sier/har gjort..

Vi har vært borte et par døgn fra barna siden de var ca 5-6mnd. Vært null stress for noen av oss, og barna har storkost seg med farmoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...