Gå til innhold

Lønn som utdannet helsesekretær?


Gjest Gjest_camilla_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_camilla_*

Hei...

Jeg lurer på hva dere som er udannet helsesekretær tjener i årslønn?

Hvor lenge har dere jobbet?

Hva gjør dere på jobb?

Har veldig lyst til å utdanne meg som dette, derfor så lurer jeg litt på disse spm fra noen som faktisk er i yrket.

Vet dere om det er vanskelig å få jobb?

Håper dere svarer fort:-) Det haster:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Christine_*
Hei...

Jeg lurer på hva dere som er udannet helsesekretær tjener i årslønn?

Hvor lenge har dere jobbet?

Hva gjør dere på jobb?

Har veldig lyst til å utdanne meg som dette, derfor så lurer jeg litt på disse spm fra noen som faktisk er i yrket.

Vet dere om det er vanskelig å få jobb?

Håper dere svarer fort:-) Det haster:-(

Hei hei.

Jeg har gått medisinsk sekretær. Jeg har jobbet i 1,5 år og tjener 299000 i året, men jeg ligger over tariffen. Tror begynnerlønn er rundt 260000. Hvordan det er med jobb er veldig opp og ned, de kutter ned på alt for tiden, men uansett vil man alltid få et eller annet selv om det kanskje ikke er det man ønsker deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_camilla_*
Hei hei.

Jeg har gått medisinsk sekretær. Jeg har jobbet i 1,5 år og tjener 299000 i året, men jeg ligger over tariffen. Tror begynnerlønn er rundt 260000. Hvordan det er med jobb er veldig opp og ned, de kutter ned på alt for tiden, men uansett vil man alltid få et eller annet selv om det kanskje ikke er det man ønsker deg..

Takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_camilla_*
Hei hei.

Jeg har gått medisinsk sekretær. Jeg har jobbet i 1,5 år og tjener 299000 i året, men jeg ligger over tariffen. Tror begynnerlønn er rundt 260000. Hvordan det er med jobb er veldig opp og ned, de kutter ned på alt for tiden, men uansett vil man alltid få et eller annet selv om det kanskje ikke er det man ønsker deg..

Men hva er topplønn i tariffen?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Marielle_*
Men hva er topplønn i tariffen?:)

Topplønna er vel på 316 000. Selv tjener jeg 280 000. Jeg jobber på poliklinikk: tar i mot pasienter, tar i mot betaling, post, setter opp timer og tar telefoner. En helt alright jobb. Å få fast jobb med en gang kan være vanskelig. Jeg har fast jobb nå etter å ha jobbet i forskjellige vikariater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_camilla_*
Topplønna er vel på 316 000. Selv tjener jeg 280 000. Jeg jobber på poliklinikk: tar i mot pasienter, tar i mot betaling, post, setter opp timer og tar telefoner. En helt alright jobb. Å få fast jobb med en gang kan være vanskelig. Jeg har fast jobb nå etter å ha jobbet i forskjellige vikariater.

Er det noen som har 316.000 her? I tarifflønn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har 10 års ans. som aut. helsesekretær, og har 336 000 i årslønn. Det er med etterutdanning, 6000 for den. Jobbet på privat legesenter. Har sluttet, begynt å studere.

Greit og spennende yrke, men kommer liksom ikke lenger enn det man kommer, hvis du skjønner. Lite utfordringer der jeg var, få spennende arb. oppgaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Jeg har 10 års ans. som aut. helsesekretær, og har 336 000 i årslønn. Det er med etterutdanning, 6000 for den. Jobbet på privat legesenter. Har sluttet, begynt å studere.

Greit og spennende yrke, men kommer liksom ikke lenger enn det man kommer, hvis du skjønner. Lite utfordringer der jeg var, få spennende arb. oppgaver.

Jeg vurderer også denne utdanningen, men jeg lurer på hvordan arbeidstidene er til en vanlig helsesekretær? Er det man-fre eller er det vanlig å jobbe turnus om en feks jobber på sykehuset/klinikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helsesekretær og ansatt på en poliklinikk på sykehus, begynte med 245.000 kr men er nå oppe i 274.000 da det jo er årlige lønnsforhandlinger. Min erfaring er at det nå for tiden er svært vanskelig få fast jobb pga de store sammenslåingene mellom diverse sykehus, det er blitt ansettelsestopp da det blir overflødige ansatte når avdelinger slås sammen, og i den forbindelse har de som er faste ansatte fortrinnsrett på å bli omplassert der de har ledige stillinger. Man får vel sjeldent fast jobb hvis man er nyutdannet, men etter noen vikariat burde det ikke være noe stort problem. Vær imidlertid obs på dette med autorisasjon (noen krever det autorisasjon) hvis du er ung, ikke har gått videregående skole og tar studiet privat. ang arbeidstid; Er vel vanlig med 8-4,på både legekontor/sykehus, noen poliklinikker har kvelds - og helgepoliklinikk i tilegg og da rulerer man.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helsesekretær og ansatt på en poliklinikk på sykehus, begynte med 245.000 kr men er nå oppe i 274.000 da det jo er årlige lønnsforhandlinger. Min erfaring er at det nå for tiden er svært vanskelig få fast jobb pga de store sammenslåingene mellom diverse sykehus, det er blitt ansettelsestopp da det blir overflødige ansatte når avdelinger slås sammen, og i den forbindelse har de som er faste ansatte fortrinnsrett på å bli omplassert der de har ledige stillinger. Man får vel sjeldent fast jobb hvis man er nyutdannet, men etter noen vikariat burde det ikke være noe stort problem. Vær imidlertid obs på dette med autorisasjon (noen krever det autorisasjon) hvis du er ung, ikke har gått videregående skole og tar studiet privat. ang arbeidstid; Er vel vanlig med 8-4,på både legekontor/sykehus, noen poliklinikker har kvelds - og helgepoliklinikk i tilegg og da rulerer man.

Ang dette med autorisasjon, jeg snakket med fylkeskommunen i går om det var voksenopplæring i helsesekretær, men det har vi visstnok ikke i vårt fylke. Men de fortalte meg at jeg kunne ta to år helse og administrasjon hos NA, og etter endt utdanning kunne jeg bli "hørt" i helsesekretærpensumet hos fylkeskommunen, og om man da bestod, fikk man utdelt vitnemål som helsesekretær og man kunne da søke autorisasjon.

Noen som har gjort det på denne måten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...