Gå til innhold

Tegnspråk -hvordan lære?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

hei! Jeg har lyst til å lære meg tegnspråk, og har noen spørsmål:

Er det best å lære norsk tegnspråk, ASL(amerikansk tegnspråk) eller det såkalte internasjonale tegnspråket? Har sett noen videoer på YouTube så kan litt enkle ting som hei, tall, alfabetet osv på norsk tegnspråk.

Problemet er at jeg bor i Tromsø og her er det ingen kurs i tegnspråk slik som f.eks i Oslo, så vet noen om en plass på nett man kan lære? :)

Anonymous poster hash: 3bd0d...a4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv å finne en som kan tegnspråk og som kan lære bort.

Anonymous poster hash: f5056...d03

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal du bruke det til?

Ikke mye vits i å lære ASL hvis du kun skal snakke med norske døve ;) Hvis du vil lære norsk tegnspråk er Møller et godt sted å begynne, nettbutikken finnes her http://moller.mamutweb.com/Shop/List/CD-ROM/84/1

Ellers har du tegnordbok.no og tegnwiki der du kan slå opp, og i sistnevnte diskutere, tegn.

Edit: Det jeg ville gjort var å kontakte døveforeningen, kanskje kjenner de til kurs eller noen døve som kunne tenke seg å fungere som lærere :)

Endret av Wolfmoon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei altså jeg kjenner ingen døve eller noen andre som kan tegnspråk, men jeg skal utdanne meg innen helsefag og tenker det er greit å kunne. (Syns også det virker utrolig spennende!)

Tenkte også at det var greit å lære Norsk tegnspråk ettersom jeg ikke har tenkt å reise til utlandet, men spurte for å være sikker på om det var et bra valg :)

Tusen takk for svar forresten!

Anonymous poster hash: 3bd0d...a4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei altså jeg kjenner ingen døve eller noen andre som kan tegnspråk, men jeg skal utdanne meg innen helsefag og tenker det er greit å kunne. (Syns også det virker utrolig spennende!)

Tenkte også at det var greit å lære Norsk tegnspråk ettersom jeg ikke har tenkt å reise til utlandet, men spurte for å være sikker på om det var et bra valg :)

Tusen takk for svar forresten!

Anonymous poster hash: 3bd0d...a4e

Tegnspråk er et flott språk, men relativt vanskelig å lære flytende (spesielt uten undervisning eller omgangskrets som bruker tegn). Svært mange bruker en eller annen variasjon av tegn til tale.

Lykke til med læringen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...