Gå til innhold

"Ufint" språk - Hvor lærer folk seg dette?


Nuttery

Anbefalte innlegg

På språkreiser til Nord-Norge.



Anonymous poster hash: b7e02...ba2
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På språkreiser til Nord-Norge.

Anonymous poster hash: b7e02...ba2

Jeg frykter at dette er langt mer utbredt enn som så. Stygge gloser finner man også på Hedmarken, i Rogaland og i Trøndelagene. Og i nord, så klart.

Anonymous poster hash: e3559...9f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

På språkreiser til Nord-Norge.

Anonymous poster hash: b7e02...ba2

Den forestillingen kan bare skyldes innavl og grendefyll sør for Mo i Rana :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forestillingen kan bare skyldes innavl og grendefyll sør for Mo i Rana :fnise:

Så bør det da arrangeres sprogreiser til Oslo Vest og Bærum. Her finnes i det minste kontinentale strømninger, av og til også av sæd.

Anonymous poster hash: e3559...9f3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser noen blir litt sint pga jeg ikke liker dialektordene deres, men dog.

Hørte f.eks dette her om dagen:

"Så kølæ'n pekken opp å dåsa på kjerringæ"

Liksom, måten noen ordlegger seg på??? :sjokkert::sjokkert::sjokkert::sjokkert::sjokkert::sjokkert::sjokkert::sjokkert::sjokkert::sjokkert::sjokkert::sjokkert::sjokkert::sjokkert::sjokkert::sjokkert:

Vedkommende kunne nok ikke så mye for at h*n var oppvokst på Helgeland. Dette er faktisk bare å ta vare på gamle dialekttradisjoner. Eller mener du at vedkommende burde slutte med dialekt og si:".og så puttet han penisen sin i konas vagina" ( eller noe slikt, - er ikke ekspert på akkurat denne dialekten) Endret av absinthia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker vel egentlig ikke spesielt "pent", men her jeg kommer fra er det jo helt normalt.

Hadde ikke reagert på noen av ordeksemplene til TS, selv om de høres mer nord-norske ut.

Vi har utedass på hytta, det ikke no' problem å pisse i skauen, og den jævla låsen har slått seg vrang. + tjukke l-er og masse -a endinger.

Men jeg er litt "språkskadet" etter 6 år i Bergen og legger veldig lett om til et "penere" språk der jeg sier "selv" i stedet for "sjæl" , "kirken" i stedet for "kjærka" osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Behøver dere virkelig å banne så mye? Et vulgært språk kan man godt legge fra seg før man går på arbeid.

Anonymous poster hash: 41243...2cb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, hva sier folk istedet for knøvle? Jeg har aldri hørt om et "penere" synonym for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heihade

Hahaha fikk så lyst til å snakke med TS. Ser for meg snurpemunnen og neserynkingen (ala Petunia Dursley) når hun får høre hvordan den trønderske dialekten min høres ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...