Gå til innhold

Nov/des-2008-klubben!


Coxy

Anbefalte innlegg

Foreløpig syns jeg babyen ligner mest på meg. Er nesten prikk lik meg på enkelte bilder av meg som baby.

Men samtidig så ser jeg mye av samboer i henne også, det er liksom noe med blikket av og til... også ligner hun på han i profil. :)

Blir spennende å se når hun vokser til, er jo da man ser det best. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært heldig og sluppet unna barseltårene denne gangen. Koser meg veldig med Knøttet mitt, og synes det stort sett går veldig fint. Formen har vært veldig bra, også. Husker at jeg følte meg totalt ødelagt etter min første fødsel, men nå er vel ikke overgangen så stor... ;)

De siste dagene har jeg slitt med såre brystknopper. :( Den ene har en skikkelig sprekk, og jeg gir så sjelden jeg kan fra den. Men han vil helst ikke ha den andre puppen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då I. var nyfødt. likna ho veldig på pappaen sin. No liknar ho litt meir på meg, men eg synst fortsatt ho er mest lik pappaen sin. Hakekløfta har ho iallfall ikkje frå meg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natten ble MYE bedre enn ventet :)

Da hun til slutt sluttet og hylgrine, sovnet hun på magen i vår seng og da hun våknet litt igjen løftet jeg henne over i sin egen. Der sovnet hun av seg selv og sov fra midnatt til kl 8 :)

Veldig deilig med sengen for meg selv igjen :) Har nemlig begynt å bli bekymret for at vi gjør oss selv en bjørnetjeneste ved at hun sovner inntil/oppå meg og ligger i vår seng. Det bare er så kjedelig når hun våkner av at vi legger henne i egen seng og at hun våkner så lett igjen.

Sambo sover på gjesterommet for å få mer søvn om natten. Gleder meg til han flytter tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra midnatt til åtte - det er jo fantastisk!

Her har vi hatt en hel forferdelig natt... Småsutring i timesvis. La oss halv tolv, og han sovnet ikke før tre, etter tusen runder med pupp, snuing, kosing, raping. I tillegg hadde jeg migrene, det var en dårlig kombinasjon. Mistenker at Knøttets problemer var min skyld, spiste både løk, tsatsiki og hummus i går. Han har også utslett i dag.

Er bekymret for den ene puppen, det er et skikkelig sår på den ene som aldri får grodd. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjedeleg når dei små ikkje vil sova om nettene, Mim - det veit eg alt om!Forrige natt vart eit mareritt. I. grein ein god del, og nekta å sovna. Me prøvde å få lagt henne frå kl var 9-10 om kvelden, men ho sovna ikkje før kl 5 om natta! :sjokkert: Lurer på om ho var litt tett i nasa, og at det var grunnen til at ho ikkje ville sova. Men fy søren så slitsomt å sitja oppe så mange timar om natta!!!

Denne natta vart heldigvis bedre, sjølv om klokka vart over 2 i natt før I. sovna. Det er jo uansett tidleg, i forhold til kl 5. ;) Ho sov heilt til klokka var over 10 i dag tidleg. Og det må jo vera bra at ho søv 8 timar i strekk! :)

Me har store problem med å få I. til å sovna om kveldane. Problemet er at ho nektar å bli lagt våken i si eiga seng - då hylskriker ho! Så me må enten byssa henne i søvn, eller eg må amma henne i søvn. Og ho våknar ekstremt lett når ho har sovna, og me prøver leggja henne tilbake i senga si. Og då er det på an igjen! Slitsomt... Får virkelig håpa at det går bedre etter kvart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg blir litt småmisunnelig på dere som har babyer som sover 5-6-7-8 timer i strekk...... :sjenert:;) Men jeg skal ikke klage!! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kiri: Da er vi to som har hatt ekstra gode netter. Gutten vår sov nemlig 6 timer i strekk i natt (mot 3-4 til vanlig) og det var veldig godt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år! Endelig er vi hjemme igjen, var koselig å være hos foreldrene mine, de forguder lille L, men godt å være hjemme ja!

Vi har egentlig ganske gode netter, frøkna har en lang soveperiode på ca 5 timer (noenganger kortere, andre lengere), litt puppings og evt bleieskift, og deretter en soveperiode på 3 timer før hun er sulten igjen. Men etter det sover hun så lett at hun blir liggende og presse for å få ut luft...hun sliter litt med mye luft uten at det er noe mønster i hva jeg spiser, slitsomt for både henne og oss!

Ellers så koser vi oss, hun er et lite gull ja :) har blitt så oppvakt og kvikk de siste par ukene, og har vokst masse! Er spent på vekta, har ikke veid henne siden hun var 1 uke, men har 6-ukerskontroll på onsdag så da får man jo vite :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker at Knøttet er mer våken og nysgjerrig på det som skjer rundt seg. Veldig spennende å se på figurer og uroer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Revenka

Får dere gjort noe hjemme i permisjonen til nå? Syns alle gjør så mye (ute på besøk, shopper osv). Jeg får ikke gjort noe på dagtid. Kanskje satt på en vaskemaskin. Jeg går en god tur på dagen og da sover han, og hvis han ikke våkner når jeg kommer inn så får jeg gjort unna litt husarbeid. Er han våken så vil han ha kos hele tiden, og slett ikke ligge for seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er overrasket over at jeg får gjort en del. Hadde sett litt for meg at hele dagen gikk med til mating og byssing, med litt bleieskift innimellom og var man heldig fikk man tatt en dusj og spist.

Det blir noe husarbeid og klesvask hver dag, og jeg får tid for meg selv også til å gjøre mine egne ting for han sover så godt mellom måltidene og når han ikke sover er han som oftest mer enn fornøyd med å ligge og pludre litt for seg selv (men det blir nok av tid til kos også da). På kveldstid er han mer sosial, men da er vi heldigvis to til å dele å det.

Jeg er ikke så mye ute med ham på dagtid så langt, mest fordi trilleturer er så lite fristende om vinteren, så det har bare blitt én tur ut alene så langt (men mannen begynte ikke på jobb før forrige uke da, så jeg har bare vært alene på dagtid litt over en uke).

Synes ikke du skal tenke så mye på hva du får gjort eller ikke gjort. Det er jo litt unntakstilstand med en nyfødt i huset, og hva man får tid til er fullstendig avhengig av hva slags baby man har og hvor oppmerksomhetskrevende de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...