Gå til innhold

ferieplanlegging


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min kjære har en sønn på 14 år fra et tidligere forhold. Vi skal ha han 3 uker hver i sommer. Avtalen med mor var at hun skal ha han fra nå og til 27 juli og vi de neste tre ukene.

Men nå har hun slått seg vrang og vil at vi skal ha han fra den 17 i stedet fordi hun vil ha alenetid med sin kjæreste som har ferie da.

Problemet er at vi venter barn i oktober og vi har en hytte som må gjøres ferdig.Vi må bytte bordkledning, male, bytte 2 vinduer og ytterdør. Dette MÅ gjøres nå i sommer før barnet vårt kommer.

Så planen var å bruke 3 uker nå til dette så bruke resten av ferien på kos med gutten hans.

Ungen vil ikke være på hytta med oss når vi bare jobber hele tiden og det skjønner jeg godt!!

men hvordan løse dette uten at gutten skal føle at ingen vil ha han i ferien?!

Anonymous poster hash: 827b8...24f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er vant til at hytteprosjekter er familieprosjekter. Alle må bidra. "vil ikk" er ikke et alternativ. En tenåring har bare godt av å være med på "arbeidsleir" på hytta. Jo mer han bidrar, jo fortere blir dere ferdig og kan kose dere sammen. Om dere betaler ham i tillegg, så det blir en sommerjobb, så blir det kanskje mindre surmuling av det? 



Anonymous poster hash: 4791d...0c0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vant til at hytteprosjekter er familieprosjekter. Alle må bidra. "vil ikk" er ikke et alternativ. En tenåring har bare godt av å være med på "arbeidsleir" på hytta. Jo mer han bidrar, jo fortere blir dere ferdig og kan kose dere sammen. Om dere betaler ham i tillegg, så det blir en sommerjobb, så blir det kanskje mindre surmuling av det?

Anonymous poster hash: 4791d...0c0

Jo enig der.. men vi prøvde i fjor.. det ble for mange prosjekter og for liten tid til kos innimellom så han ble kjempe lei og det ble veldig dårlig stemning:/ det blir bedre når vi har gjort ferdig disse store tingene.. Så kan mindre ting gjøres sammen. 3 uker er ikke så mye tid når så mye må gjøres så da blir det ikke tid til kos i det hele tatt..slik vil jeg ikke ferien hans hos oss skal bli og det vil ikke han heller..

Anonymous poster hash: 827b8...24f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mor vil bytte noe som er avtalt fordi hun vil ha alenetid med kjæreste? Hadde det nå vært en bedre grunn hadde jeg nok gått med på det. Nå hadde jeg sagt at det dessverre ikke er mulig fordi dere har lagt planer etter avtalen. Det er jo bare å forklare gutten dette med jobbingen sånn at han ikke føler at dere ikke vil ha han...?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...