Gå til innhold

Uff nå dømmer jeg fælt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

 

 

Trådstarter sier også at det ser grusomt ut, så det handler slik jeg forstår det ikke bare om lukt.

(Som jeg er enig i ikke er bra)

Anonymous poster hash: 221b4...18b

 

 

Slitt/luktende, skrev jeg. Slitt kan også være at det er huller i klærne, utvaskede farger, gåen strikk i livet, mistet formen, etc. Dette er ting som kan ses. :) Noe av det gjør ikke så mye. Men om formen er feil, eller stoffet har blitt stivt og "klumpete", så kan det være ubehagelig å ha på seg.

 

--------------

 

 

Angående arving av sko:

Sko kan være ubehagelig å gå med om sålen har formet seg til en annen fot og ikke passer arvingens fot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er 25 års aldersforskjell på datteren min og meg, og hun brukte mange av klærne jeg selv brukte som liten.

På 70-tallet var det vanlig å sy og strikke klær selv, og mesteparten av det datteren arvet fra meg var kjoler, skjørt, bluser og strikkegensere laget av min mor og bestemor.

Det var ikke noe spesielt med klærne, annet enn at de var praktiske og av god kvalitet.

Anonymous poster hash: 221b4...18b

Så flott. Men det blir jo noe helt annet enn en utvasket 23 år gammel Hennes&Mauritz genser. Jeg har også tatt vare på spesielle klær. Kjoler sydd av min bestemor o.l. De er fremdeles i bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arv er bra, men det må også være grenser for hva som skal arves...

Her arver datteren etter kusinen sin og lillebror etter henne igjen (ikke kjoler og for feminine klær da, de går til ei venninnes datter).

Men jeg setter allikevel krav om at klærne skal lukte greit og se greie ut, helst også en passform som er god for barna... Og det er kun pensko ol som arves.

I TS sitt eksempel virker det som de har trukket det litt for langt... Og det synes jeg ikke noe om, ikke bare bare for et barn å gå i luktende og lite fine klær, verre blir det jo når de blir eldre... Og 20 år gamle sko må jo være stive som fy... Fikk tilbud om å arve pensko som var 10-15 år selv, nei takk!

Bra at foreldrene er økonomiske, men de kunne jo fylt på med litt arvetøy fra salgssider på Facebook eller Finn...

Anonymous poster hash: 540a4...edb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...