Gå til innhold

Uff nå dømmer jeg fælt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke barnet men foreldrene. Absolutt alle klærna til 4åringen er arvet av hennes 23 år gamle søster. Det ser så grusomt ut. Tom sko! Noenganger når jeg skal hjelpe jenta med noe så holder jeg pusten for det lukter en blanding av tøymykner og bod. Ei venninne av datteren min.. jeg vet at jeg dømmer

Anonymous poster hash: 73474...461

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke barnet men foreldrene. Absolutt alle klærna til 4åringen er arvet av hennes 23 år gamle søster. Det ser så grusomt ut. Tom sko! Noenganger når jeg skal hjelpe jenta med noe så holder jeg pusten for det lukter en blanding av tøymykner og bod. Ei venninne av datteren min.. jeg vet at jeg dømmer

Anonymous poster hash: 73474...461

Hva vil du med dette?

Anonymous poster hash: 87d06...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge klærne er rene og ikke i størrelse 23 år ser jeg ikke problemet.



Anonymous poster hash: 6885b...6f7
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har virkelig folk ikke mer i å ta seg til enn å bry seg med slikt...? :vetikke:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er supert at noen arver klær, utstyr og leker. Det er sånn det skal være. Om jeg skal få meg en liten bastard kommer jeg til å finne ting på Finn.no og høre med familie/venner om de har noe til overs.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når trenger en 4-åring siste mote? Hva er problemene med å slite på arvede klær?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle mine arver av hverandre og familie /venner

😊 Det er vel normalt? Noe må man jo kjøpe nytt men men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre har litt arvetøy. Men kaster det som er ødelagt, og klærne er bare noen år gamle. Ting som "luktet bod" hadde jeg nok kastet også om lukten ikke gikk bort i vask. Kan det hende at klærne har blitt tatt i bruk uten å vaske de først? At de ble vasket sist for 18 år siden?? Kanskje oppbevart et sted ikke egnet for klær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke barnet men foreldrene. Absolutt alle klærna til 4åringen er arvet av hennes 23 år gamle søster. Det ser så grusomt ut. Tom sko! Noenganger når jeg skal hjelpe jenta med noe så holder jeg pusten for det lukter en blanding av tøymykner og bod. Ei venninne av datteren min.. jeg vet at jeg dømmer

Anonymous poster hash: 73474...461

Hva er det du dømmer hvem for? Hva er problemstillingen? Lukten? Eller at at klærne ser umoderne ut? Eller at hun arver sko? Det gjør mine også. Og barna går kledd som noen vandrende sigøynere, for de velger akkurat hva de skal ha på seg selv, og det passer ikke akkurat med min smak, moten nå, eller mer allminnerlige oppfatninger om hva som matcher. De velger ofte arvetøyet, og er fire og fem år.

 

Hvis jenta går i kun, og kun 20 år gammelt arvetøy når hun er 14, da syns jeg synd på henne. Men ikke en fireåring som lukter tøymykner, hallo?

Anonymous poster hash: c612a...d4e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner det egentlig litt. Samme aldersforskjell på meg og datteren min, kunne ikke falle meg inn å dra på henne klærne fra da jeg var lita. Med mindre det er noe spesielt man vil ta vare på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner det egentlig litt. Samme aldersforskjell på meg og datteren min, kunne ikke falle meg inn å dra på henne klærne fra da jeg var lita. Med mindre det er noe spesielt man vil ta vare på.

Det er 25 års aldersforskjell på datteren min og meg, og hun brukte mange av klærne jeg selv brukte som liten.

 

På 70-tallet var det vanlig å sy og strikke klær selv, og mesteparten av det datteren arvet fra meg var  kjoler, skjørt, bluser og strikkegensere laget av min mor og bestemor. 

Det var ikke noe spesielt med klærne, annet enn at de var praktiske og av god kvalitet.

 

Anonymous poster hash: 221b4...18b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er 25 års aldersforskjell på datteren min og meg, og hun brukte mange av klærne jeg selv brukte som liten.

 

På 70-tallet var det vanlig å sy og strikke klær selv, og mesteparten av det datteren arvet fra meg var  kjoler, skjørt, bluser og strikkegensere laget av min mor og bestemor. 

Det var ikke noe spesielt med klærne, annet enn at de var praktiske og av god kvalitet.

 

Anonymous poster hash: 221b4...18b

 

Jeg må legge til at dessverre kan ikke disse klærne brukes av enda en generasjon, stoffet blir jo litt slitt og råttent av vasking og tidens tann.

Men jeg har i samarbeid med mine barn tatt vare på en del av deres klær som de regner med at deres barn kommer til å bruke når de selv blir foreldre.

Anonymous poster hash: 221b4...18b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen foreldre ser på dette som nederlag? Klær som er arvet.Forbrukersamfunnet lever i beste velgående.

For hva skal vi skrive om på eks facebook? At du var så heldig å arve klær?

Min mor har alltid sagt: kast aldr fine klær. Moten kommer tilbake. Kjoler hun kjøpte for 40 år siden, er like pene. Også de som er 30 år. Mye er sydd selv. Du får ikke den kvaliteten og snittet kjøpt.

Skulle ønske jeg hadde hennes str.Det er så mye pent.

Hun gjemte sine barns klær. Barnebarn har brukt mye av det.

Anonymous poster hash: 4eef2...505

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstod det slik at TS ikke klagde over at det ikke var siste mote eller at de var brukt. Men at det var så slitt/luktende at det ikke var egnet til mer bruk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i utgangspunktet supert å arve klær, men det er ille om barn må bruke klær som lukter vondt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke barnet men foreldrene. Absolutt alle klærna til 4åringen er arvet av hennes 23 år gamle søster. Det ser så grusomt ut. Tom sko! Noenganger når jeg skal hjelpe jenta med noe så holder jeg pusten for det lukter en blanding av tøymykner og bod. Ei venninne av datteren min.. jeg vet at jeg dømmer

Anonymous poster hash: 73474...461

 

 

Jeg forstod det slik at TS ikke klagde over at det ikke var siste mote eller at de var brukt. Men at det var så slitt/luktende at det ikke var egnet til mer bruk.

Trådstarter sier også at det ser grusomt ut, så det handler slik jeg forstår det ikke bare om lukt.

(Som jeg er enig i ikke er bra)

Anonymous poster hash: 221b4...18b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arving er jo en super måte å spare penger på, og man slipper å kaste helt fine plagg. Ser ikke problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jenta kledd fornuftig mtp vær og temperatur? Passer klærne henne i størrelse? Hvis ja, så flott. Flere og flere får øynene opp for fornuftig gjenbruk, og om denne jentas familie får flere til å gjenbruke brukbare klær (og andre gjenstander) ved å vise at det er greit så applauderer jeg dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jenta kledd fornuftig mtp vær og temperatur? Passer klærne henne i størrelse? Hvis ja, så flott. Flere og flere får øynene opp for fornuftig gjenbruk, og om denne jentas familie får flere til å gjenbruke brukbare klær (og andre gjenstander) ved å vise at det er greit så applauderer jeg dem.

Ja sant? I min vennekrets vil jeg si at den laveste anerkjennelsen gis til foreldre som kler opp "prinsessene" sine i spinndyre og upraktiske merkeklær.

Her er det stor stjerne i boka for bruktfunn, arvegods og hjemmestrikk, særlig hvis det er praktiske, kjønnsnøytrale plagg i miljøvennlige materialer (ull, bambus, økologisk bomull).

Jeg er veldig stolt av at umgen min går i 80% arvegods og 10% hjemmelagde klær, og at det eneste vi har kjøpt nytt er ullklær fra Nøstebarn på salg. ;)

Anonymous poster hash: 103f1...0e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...