Gå til innhold

barn og røyking


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Røyk er en lovlig vare. Det er lov. Vi vet hva som risikerer ved røyking osv.

Fikk en vekker. På besøk så jeg ungen be mor å slutte å røyke. Å det med angst i øynene.

Foreldrene røyker ute, så det er sagt.

Unger lærer på skolen om røyk. De kan lese, de ser på tv. De hører om skrekkhistorier hva røyk har forårsaket.

De er vel ikke i stand til å forstå hvor vanskelig det er å kutte ut.

Har dere foreldre tenkt på dette? At ungen tenker på dette, har angst for at dere skal bli syke.At dere vil dø av dette?

Anonymous poster hash: 14e21...bbc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er et stort ansvar de tar på seg, de som forer barn med løgner og overdrivelser om farer man utsettes for. 19 av 20 røykere får IKKE  lungekreft - propagandaen framstiller det nesten som det var omvendt. Langt over 500 mister livet eller skades hardt i trafikken hvert år - kan vi derav slutte at man ikke bør ferdes i trafikken? Man går i fare hvor man går, og ingen vet hva dagen bringer. Det er sannheter som også barn må læres. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke bare lungekreft som de blir rammet av. Det er kos, hjerte kar sykdommer og andre ting. Jeg bare lurte på hva de svarer barna sine.

Ja mye trafikkulykker,men røyking er personlig valg man tar. Det er folk som eter seg syk også, uten at unger blir skremt av det på skolen.

Anonymous poster hash: 14e21...bbc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ferdes i trafikken er også et personlig valg...

Anonymous poster hash: 9c6cc...6ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røykere kan ikke vinne en røykedebatt.

Men vi kan snu oss mot overvektige, brusdrikkende, bilister, arbeidsløse etc

Vi kan også snu oss mot alle med "ME", "fibromyalgi" o.l

Vi kan snu oss mot alle tenkelige samfunnsgrupper...

Why go there??

Anonymous poster hash: 989ce...70f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røykere kan ikke vinne en røykedebatt.

Men vi kan snu oss mot overvektige, brusdrikkende, bilister, arbeidsløse etc

Vi kan også snu oss mot alle med "ME", "fibromyalgi" o.l

Vi kan snu oss mot alle tenkelige samfunnsgrupper...

Why go there??

Anonymous poster hash: 989ce...70f

enig.. Barna trykker i seg godteri uten at foreldrene (noen altså) bryr seg.. Men å røyke!! DET ER FALI DET!

Anonymous poster hash: 7678c...3be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Røyk er en lovlig vare. Det er lov. Vi vet hva som risikerer ved røyking osv.

Fikk en vekker. På besøk så jeg ungen be mor å slutte å røyke. Å det med angst i øynene.

Foreldrene røyker ute, så det er sagt.

Unger lærer på skolen om røyk. De kan lese, de ser på tv. De hører om skrekkhistorier hva røyk har forårsaket.

De er vel ikke i stand til å forstå hvor vanskelig det er å kutte ut.

Har dere foreldre tenkt på dette? At ungen tenker på dette, har angst for at dere skal bli syke.At dere vil dø av dette?

Anonymous poster hash: 14e21...bbc

Jeg har lurt på dette mange ganger selv, om folk forstår nikotinavhengighet og hvor skadelig det er å skremme vettet av unger som har røykende foreldre?

 

Når media indirekte har sagt at vi skal plage røykere, så plager vi røykere. Nå har vi såvidt begynt på overvektige. Vi er grusomme i all vår ondskap.

Anonymous poster hash: 960d3...ffc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg røyka da sønnen min var liten, men det var heldigvis før røyk var så farlig som det er nå, så han ble ikke skremt.



Anonymous poster hash: 960d3...ffc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin

 

Jeg røyka da sønnen min var liten, men det var heldigvis før røyk var så farlig som det er nå, så han ble ikke skremt.

Anonymous poster hash: 960d3...ffc

 

 

Røyk har alltid vært farlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røyk har alltid vært farlig.

Du skjønte ikke ironien i den?  :laugh:

Anonymous poster hash: 960d3...ffc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man ikke stille et spørsmål ang røyking, uten at fedme, sukker blir dratt frem?

Vil jo tro at det er et problem hos mange med barn, at unger ER redde for foreldre som røyker.

Hva sier de?

Anonymous poster hash: 14e21...bbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røyk er en lovlig vare. Det er lov. Vi vet hva som risikerer ved røyking osv.

Fikk en vekker. På besøk så jeg ungen be mor å slutte å røyke. Å det med angst i øynene.

Foreldrene røyker ute, så det er sagt.

Unger lærer på skolen om røyk. De kan lese, de ser på tv. De hører om skrekkhistorier hva røyk har forårsaket.

De er vel ikke i stand til å forstå hvor vanskelig det er å kutte ut.

Har dere foreldre tenkt på dette? At ungen tenker på dette, har angst for at dere skal bli syke.At dere vil dø av dette?

Anonymous poster hash: 14e21...bbc

Jeg forbinder følgende med røyking og røykere:

-Lav intelligens

-Ressurssvake

-Usikre

-Tafatte

-Ignorante

De som har barn og røyker i 2015 er lavkasten - the lowest og the low. Den siste arbeiderskansen: røykende foreldre.

Stakkars barn som blir tvunget til å ha slike dumme foreldre..😢😒😠

Anonymous poster hash: 4d0fd...152

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røykere kan ikke vinne en røykedebatt.

Men vi kan snu oss mot overvektige, brusdrikkende, bilister, arbeidsløse etc

Vi kan også snu oss mot alle med "ME", "fibromyalgi" o.l

Vi kan snu oss mot alle tenkelige samfunnsgrupper...

Why go there??

Anonymous poster hash: 989ce...70f

Forskjell på røykere og de andre gruppene er:

Dere røykere skader andre!

I England er den største gruppen av mennesker som dør nettopp røykere. Tallene på skadene røykerne gjør på andre passive røykere er massive.

Anonymous poster hash: 4d0fd...152

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg røyka da sønnen min var liten, men det var heldigvis før røyk var så farlig som det er nå, så han ble ikke skremt.

Anonymous poster hash: 960d3...ffc

Barn av røykere blir ofte astma-og allergi-barn.

Anonymous poster hash: 4d0fd...152

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å få mamma til å slutte med røyk siden jeg ble født. Det går ikke an å få en røyker til å slutte om de ikke vil det selv. Det funker ikke. Om de vil røyke, så røyker de. Plager meg ikke så mye nå som det gjorde når jeg var liten, men jeg er jo fortsatt litt bekymret for helsa hennes.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn av røykere blir ofte astma-og allergi-barn.

Anonymous poster hash: 4d0fd...152

Og mødrene har gjerne røyket i svangerskapet...

Anonymous poster hash: 86979...902

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er et stort ansvar de tar på seg, de som forer barn med løgner og overdrivelser om farer man utsettes for. 19 av 20 røykere får IKKE lungekreft - propagandaen framstiller det nesten som det var omvendt. Langt over 500 mister livet eller skades hardt i trafikken hvert år - kan vi derav slutte at man ikke bør ferdes i trafikken? Man går i fare hvor man går, og ingen vet hva dagen bringer. Det er sannheter som også barn må læres.

92 % av de med lungekreft er røykere eller de som har vært passiv røykere

Anonymous poster hash: 165c1...871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forbinder følgende med røyking og røykere:

-Lav intelligens

-Ressurssvake

-Usikre

-Tafatte

-Ignorante

De som har barn og røyker i 2015 er lavkasten - the lowest og the low. Den siste arbeiderskansen: røykende foreldre.

Stakkars barn som blir tvunget til å ha slike dumme foreldre..

Anonymous poster hash: 4d0fd...152

Ikke syns synd på meg du. Du nærmest måtte røyke før i tiden (rundt 1970-80 tallet) om du ikke ville bli total outcast. Foreldrene mine røyker enda, men det betyr ikke at de er dumme. Eller dårlige foreldre.

Anonymous poster hash: f2258...786

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er farlig å i det hele tatt å stå opp om morgningen. Hadde barn vist hvor farlig det er å kjøre bil og ikke minst puste inn alle avgassene som bilkjøring gir så hadde ingen barn ønsket at foreldrene verken skulle kjøre bil eller bo i byn. Men vi gjør det likevel. Og det er et av privilegiene med å være voksen, nemlig å bestemme over seg selv. Jeg røyker, tar meg en øl i ny og ne, kjører bil, tar fly og i det hele tatt bestemmer over meg selv, selv om alle disse tingene potensielt sett er farlig.

Voksne bestemmer over sitt eget liv, barna bestemmer ikke over foreldrene. Det gjelder røyking og leggetid og alt annet i livet.

Noen som aldri har røyk en sigarett i sitt liv går på gaten og får en istapp i hode sitt og får massive hjerneskader, idrettsstjerner som lever sunt med masse trening og rett kosthold dør av hjertestans og noen som har røykt siden de var 15 lever til de blir 100 slik er faktisk livet, enten de som er anti røykere ønsker å inse det eller ei.

Jeg røyker, drikker en øl i ny og ne og kjører bil helt uten dårlig samvittighet og hvem vet kanskje jeg lever et friskt liv til jeg blir 100 kanskje ikke men ingen 7-8-9 åringer kan ikke bestemme hvordan jeg skal leve.

Anonymous poster hash: 6f6b9...757

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med innlegget over her. Ingen andre kan bestemme hvordan du skal leve livet ditt. Du velger selv hvordan livet ditt skal være. og noen velger å fylle livet med røyk. Ja, det er skadelig. Og det vet alle som røyker. Selv snuser jeg, og jeg vet at det også er skadelig. Men det er også skadelig å spise bearbeidet kjøtt. Det er skadelig å gå en tur i byen. Det kan være skadelig å ta seg en kjøretur. Det kan være skadelig å påføre seg visse kremer. Til og med visse grønnsaker eller frukt kan være skadelig.  Og sukker! Sukker er vår tids verste fiende. Den ødelegger liv. Iallefall om vi skal tro alle helsemyndigheter og politikere. For det er jo sukker som har gjort alle overvektige feite!! Er det mulig å bli så blind! Jeg er overvektig, og jeg kan love deg at jeg ikke er blitt feit på grunn av sukker.

 

Det finnes så mange pekefingre der ute. Og så mange dømmende folk. Hva med å la folk bestemme selv! Det hjelper ikke om vi viser pekefingern til dem. Eller styggefingern. Å slutte å røyke er en livsstilsendring som folk må ønske selv. Og at det bare er late, udugelige folk som røyker er en svært tvilsom sannhet. Finn noen laster hos deg selv, før du dømmer andre. Jeg er så lei av at folk skal fortelle meg hvem jeg er på grunn av hva jeg gjør eller hvordan jeg ser ut. La folk være i fred, og fokuser på dine egne laster. Du har garantert ikke et perfekt liv selv, du som klager på alle andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...