Gå til innhold

Er det greit å låne penger av barna sine?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har kommet i en knipe økonomisk..

Datteren min på tre år har i underkant av 40 000kr på konto. Er det greit å låne penger fra hennes konto? Har planer om å betale ca. 1000kr tilbake hver måned etter dette.



Anonymous poster hash: aa076...f89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, hvis du betaler tilbake.

Anonymous poster hash: e328c...310

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du betaler tilbake med renter er det vel ikke noe problem? Problemet er bare hvis du ikke betaler tilbake, selv om du tenker nå at du kommer til å gjøre det.

 

Jeg har lånt penger til pappa flere ganger, ser ikke noe rart i det



Anonymous poster hash: 34afe...a6a
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei! Da finner du deg heller andre måter å løse knipa de på.
Man låner ikke fra barna sine, med mindre de er voksne nok til å kunne si ja selv.



Anonymous poster hash: c7367...62f
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,det kan du. Sørg for å betale tilbake så fort du kan.

Anonymous poster hash: 4cfdc...ef8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Ikke når hun er tre år og du ikke har tillatelse. Hadde hun vært ti år eldre og hun viste om dette hadde det vært noe helt annet.

Anonymous poster hash: bc3ce...545

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer Litt ann på hvor datteren din har fått pengene i fra syns jeg...

Er det en gave fra besteforeldrene så syns jeg helt klart nei.

Er det du som har satt inn barnetrygden og spart forøvrig, så syns jeg det er helt greit.

Anonymous poster hash: bc455...447

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvordan du mener, er dette penger hun har fått av andre eller sånt du har satt av? Hvis det siste kan du ta hvis du må. Kommer jo an på hvor alvorlig knipe du er i, heller ta litt av ungene sine penger enn at familien mister huset liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok ut penger jeg selv hadde satt inn.

 

Det var jo mine penger ig mine gode forsetter.

Hadde jeg ikke råd til å spare, så hadde jeg ikke råd til å spare.

Enkelt.

 

men jeg tok aldri penger de fikk av andre. De anså jeg som utilgjengelig



Anonymous poster hash: 45f1e...d00
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er en positiv trend, og når man først har begynt å gå ned den veien, så skjer det ofte igjen.

Fikk "lånt" mine penger, som jeg hadde fått av andre, fikk de aldri igjen. 



Anonymous poster hash: 99e50...403
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i utgangspunktet helt i mot å låne fra barna sine. Det bør være absolutt siste utvei. Og hvis man må låne så bør det ordnes så pengene blir betalt tilbake under ordnede forhold, ved for eksempel å ha fast trekk til hennes konto hver mnd.

Selv hadde jeg ikke klart å gjøre det, men så er jeg vant til en en barnefar som låner fra sine voksne barn og betaler lite eller ingenting tilbake av det han låner av dem. Intensjonen er god, men har man først havnet  økonomisk trøbbel, er private lån nedprioritert når det kronisk for lite penger.



Anonymous poster hash: 8e0de...1c1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer Litt ann på hvor datteren din har fått pengene i fra syns jeg...

Er det en gave fra besteforeldrene så syns jeg helt klart nei.

Er det du som har satt inn barnetrygden og spart forøvrig, så syns jeg det er helt greit.

Anonymous poster hash: bc455...447

 

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jeg aldri gjort. Jobben min er jo på passe på pengene hans. Pengene står på hans konto, ikke min, derfor er de utilgjengelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, enig i at det kommer an på hvor disse pengene kommer fra. Hvis du selv har spart og satt dem inn til barnet ditt, så syns jeg det er greit. Du hadde råd til å spare penger på den måten før, men har det ikke nå. Og det gagner jo ikke akkurat barnet ditt at du ikke har penger heller.

Er fint for barna om foreldrene har mulighet til å spare penger for dem, men det er absolutt ingen selvfølge. Jeg hadde IKKE en konto med 40 000 kr da jeg var 3 år, og det stod heller ingen sparekonto klar til meg da jeg ble voksen. Har du ikke råd til det, så har du ikke råd til det. Er naturligvis viktigere at barnet har mat på bordet og alt man ellers trenger. 

Men ja, er disse pengene gave fra andre, blir situasjonen annerledes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så lenge du betaler tilbake så fort du har mulighet så syns jeg det er helt greit

Anonymous poster hash: 4f2bf...38a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg tok ut penger jeg selv hadde satt inn.

 

Det var jo mine penger ig mine gode forsetter.

Hadde jeg ikke råd til å spare, så hadde jeg ikke råd til å spare.

Enkelt.

 

men jeg tok aldri penger de fikk av andre. De anså jeg som utilgjengelig

Anonymous poster hash: 45f1e...d00

 

 

eeeeh, du burde sette pengene inn på din egen lønnskonto i stedet for å sette dem inn på barna dine sine når du tar dem tilbake når det passer deg selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

eeeeh, du burde sette pengene inn på din egen lønnskonto i stedet for å sette dem inn på barna dine sine når du tar dem tilbake når det passer deg selv.

Nei...Hvorfor det??

 

Jeg var ung og hadde dårlig råd Jeg forsøkte å spare så godt jeg kunne- Av og til skar det seg og jeg tok noe tilbake.

 

Det du sier at jeg skulle latt være å forsøke å spare..Bittelitt motstridende av hva 99.9% av befolkningen mener, men der har vi jo deg!

Anonymous poster hash: 45f1e...d00

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

eeeeh, du burde sette pengene inn på din egen lønnskonto i stedet for å sette dem inn på barna dine sine når du tar dem tilbake når det passer deg selv.

Hun har vel satt dem på en egen konto med det formål å spare for barna. Når det så viste seg hun ikke hadde råd til dette, så tok hun ut igjen noe. Jeg ser ikke problemet med dette. Å lage sparekonto til barna skal ikke gå på bekostning av å ha råd til barnas hverdag ellers. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, enig i at det kommer an på hvor disse pengene kommer fra. Hvis du selv har spart og satt dem inn til barnet ditt, så syns jeg det er greit. Du hadde råd til å spare penger på den måten før, men har det ikke nå. Og det gagner jo ikke akkurat barnet ditt at du ikke har penger heller.

Er fint for barna om foreldrene har mulighet til å spare penger for dem, men det er absolutt ingen selvfølge. Jeg hadde IKKE en konto med 40 000 kr da jeg var 3 år, og det stod heller ingen sparekonto klar til meg da jeg ble voksen. Har du ikke råd til det, så har du ikke råd til det. Er naturligvis viktigere at barnet har mat på bordet og alt man ellers trenger. 

Men ja, er disse pengene gave fra andre, blir situasjonen annerledes. 

 

eeeeh, det trådstarter skulle ha gjort er å spare litt penger på egen sparekonto.

 

Alt annet er slurv. Menmen jeg er mann da så kanskje vi menn er litt strengere der.

 

Hva mener du med setningen "du hadde råd til å spare penger på den måten før, men ikke nå"? Sparer hun til seg selv så må hun spare pengene på egen konto, man kan vel ikke bruke barnas konto som egen sparebøsse vel?

 

Hvorfor skal man gjøre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nei...Hvorfor det??

 

Jeg var ung og hadde dårlig råd Jeg forsøkte å spare så godt jeg kunne- Av og til skar det seg og jeg tok noe tilbake.

 

Det du sier at jeg skulle latt være å forsøke å spare..Bittelitt motstridende av hva 99.9% av befolkningen mener, men der har vi jo deg!

Anonymous poster hash: 45f1e...d00

 

 

Jeg sier at når du sparer så skal du spare på egen konto, du bruker vel ikke barnas kontoer som din private sparebøsse? Hvorfor gjør du det? 

 

Fortell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...