Gå til innhold

Svigerforeldre kan ødelegge forholdet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har fulgt med på kvinneguiden en stund og fått mange gode innspill og råd fra flere av disse diskusjonstrådene, og nå trenger jeg hjelp selv.

Går rett på sak. Mine svigerforeldre har gjort veldig mange dårlige og uetiske valg som strider tvert imot mine verdier og det jeg anser som rett og riktig på utallige plan! DINE VERDIER? ELLER ER DET VERDIER SAMFUNNET SER SOM NORMALT? Deres sønn, min mann er et løvetannbarn, han har hatt en veldig vanskelig barndom med mye kjefting, skriking og manipulering.DET ER MERE ENN KJEFTING,SKRIKING OG MANIPULERING SOM SKAL TIL, FØR DU KAN FÅ BETEGNELSEN LØVETANNBARN. Han er verdens mest omtenksomme mann, som selv har funnet sine verdier og sin "person", til tross for en veldig tøff oppvekst.

Trenger ikke gå mer innpå det, men svigerforeldrene mine har i mine øyne ikke vært gode foreldre. De har personlighetsforstyrrelser, faren i større grad enn moren. Mye sinne, arroganse og kjefting.HVORDAN HAR DE FÅTT TIL EN SÅNN GOD OMTENKSOM MANN? Dårlig økonomi har også hatt en påvirkning på hvordan ting har vært.ØKONOMIEN TIL FOLK KAN DE IKKE LASTES FOR.HVORFOR DRAR DU INN SEXUELT MISBRUK I DETTE SÅ LENGE DET IKKE ER SVIGER? I familien(hans) er det også en sak som omhandler seksuelt misbruk, som er blitt gjort(og anmeldt) av et nært familiemedlem. Det er et sirkus uten like. Og foreldrene har også hatt veldig tøffe oppvekster, noe jeg respekterer og forstår at har formet dem. Allikevel er ikke dette en grunn til å oppføre seg likt mot sine barn, syns nå jeg! Men jeg har kommet til den forståelsen at de nok ikke evner eller vet bedre. SANNSYNLIG AT DE SELV ER LØVETANNBARN? OM DE IKKE EVNER ELLER VET BEDRE.....DET ER VANLIG AT PERSONER HAVNER I SAMME MØNSTER SELV.

Jeg kan takle dette for min egen del fordi jeg har stått i det sammen med mannen min i flere år, men når jeg tenker på å stifte familie er dette en vanskelig sak for meg. Han er for glad i dem til å kutte kontakt, og jeg tolerer dem og oppfører meg slik man bør når jeg møter dem. Han vet hvilke meninger jeg har om dette, men vi står på en måte stille i hva vi skal gjøre, fordi vi nå har lyst til å stifte en familie

SÅ DE KAN OPPFØRE SEG PÅ EN AKSEPTABEL MÅTE, NÅR DU ER DER.HVA ER DET SOM FÅR DEG TIL Å TRO AT DET VIL ENDRE SEG OM DERE KOMMER MED BARN?

Hva tenker dere om dette?

Jeg skulle gjerne fortalt i detalj hvor jævelig(beklager ordbruk, men dette er såpass alvorlig og komplisert) det hele er, men av respekt for min mann og hans foreldre lar jeg være- bare "take my word for it", det er absurd!!

Ville dere kuttet kontakt?

Latt være å få barn?

Gått fra mannen?

Krevd at mannen skal kutte kontakt?

HVORDAN KREVE AT DIN MANN SKAL KUTTE KONTAKT?

DE MÅ JO HA GJORT NOE BRA, SIDEN DU HAR FÅTT EN FANTASTISK MANN

DU HAR VÆRT I DETTE I MANGE ÅR, OG PÅ EN AKSEPTABEL MÅTE, SÅ TENKER DU TANKEN PÅ Å BRYTE KONTAKT.HVA VIL DU BEGYNNE DET MED TIL DE?

HAN ER GLAD I DE, OM DU KREVER AT HAN BRYTER SÅ TVINGER DU HAN TIL Å GÅ BAK RYGGEN DIN

Det er ikke lett. Om du mener svigersønn kan ødelegge familien, så hadde det vært ødelagt for lenge siden.

Du kan ikke endre folk, men du kan endre deg selv

Anonymous poster hash: 11c87...a3e

Anonymous poster hash: 149cf...df9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde vært veldig usikker.

Om du får barn med han, og forholdet senere tar slutt, så er han i sin fulle rett til å ta med ungene på lange besøk til sine foreldre, og kan i verste fall sette de igjen der uten at du får gjort noe med det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, om du var barnet, hvordan hadde du likt å vokse opp med kontakt med dem? Jeg hadde ikke sett på det som en tjeneste for min skyld om jeg måtte tilbringe stunder av barndommen min med gærne besteforeldre.



Anonymous poster hash: e0f89...1c2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymous poster hash: 149cf...df9

-          Ang verider, er dette verdier samfunnet ser på som normale OG mine egne. 

Ja, det er jeg fullt klar over. Det har vært uendelig mye som jeg ikke nevner her, som sagt, av respekt for min mann og hans privatliv. Han syns dette er sårt.

-          Han har blitt undertrykt og nedverdiget hele livet, noe som kunne slått andre veien, at han hadde blitt veldig aggressiv og utagerende. Han ble heller stille og innesluttet. Det som har bidratt til at han er blitt som han er i dag er det at han hele oppveksten har fått oppleve og sett hvordan han IKKE vil være som person.

-          Jeg klanderer de ikke for økonomien, jeg nevnte bare at det er en faktor som har gjort det enda vanskeligere for dem å få ting til å gå rundt, noe som er normalt for de fleste.

-          Seksuelt misbruk nevner jeg fordi dette familiemedlemmet har svigerforeldrene mine kontakt med, vedkommende er der på middager og ellers. Vedkommende hilser jeg selv ikke på/snakker med fordi jeg har null respekt/ toleranse for det vedkommende har gjort. Den personen skal i hvert fall ikke mine barn ha noe kontakt med. Så JO det spiller noen rolle selv om det ikke er svigers. Det sier nemlig mye(etter min mening) at de fortsatt har kontakt med vedkommende etter hva h*n har gjort!!

-          Foreldrene er kanskje løvetannbarn også, ja.  Jeg er fullt klar over at dette kan ha noe med å gjøre hvorfor de har de utfordringene de har og hvorfor de har oppført seg som de har/gjør. 

 

- Jeg forstår at dette er en avgjørelse som jeg og min mann må komme til en enighet om, vi er to i forholdet og det er jeg klar over. det skal ikke være tvang eller behov for å gå bak noens rygg. 

 

Er spennende å høre meninger fra andre, vi ser på det som hjelpende i denne "saken, som vi for øvrig snakker åpent om.

Endret av Anita Kristine
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tja, om du var barnet, hvordan hadde du likt å vokse opp med kontakt med dem? Jeg hadde ikke sett på det som en tjeneste for min skyld om jeg måtte tilbringe stunder av barndommen min med gærne besteforeldre.

Anonymous poster hash: e0f89...1c2

 

,

Endret av Anita Kristine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ta sorgene på forskudd. Jeg har sett eksempler på at personer som aldri skulle hatt barn selv, har blitt bra besteforeldre. Gi dem en sjanse. Men ikke la barna være alene med dem før du er sikker på at det går bra.

Skulle de ikke takle besteforeldrerollen, så bare trekk dere unna. Om nødvendig flytt til en annen by.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville bestilt en time hos en privat parterapeut som dere kan snakke ut med og så bli enige om noen kjøreregler. Det er best å bli enig på forhånd og gjerne med en nøytral tredjepart.



Anonymous poster hash: 7e56a...71a
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Ang verider, er dette verdier samfunnet ser på som normale OG mine egne.

Ja, det er jeg fullt klar over. Det har vært uendelig mye som jeg ikke nevner her, som sagt, av respekt for min mann og hans privatliv. Han syns dette er sårt.

- Han har blitt undertrykt og nedverdiget hele livet, noe som kunne slått andre veien, at han hadde blitt veldig aggressiv og utagerende. Han ble heller stille og innesluttet. Det som har bidratt til at han er blitt som han er i dag er det at han hele oppveksten har fått oppleve og sett hvordan han IKKE vil være som person.

- Jeg klanderer de ikke for økonomien, jeg nevnte bare at det er en faktor som har gjort det enda vanskeligere for dem å få ting til å gå rundt, noe som er normalt for de fleste.

- Seksuelt misbruk nevner jeg fordi dette familiemedlemmet har svigerforeldrene mine kontakt med, vedkommende er der på middager og ellers. Vedkommende hilser jeg selv ikke på/snakker med fordi jeg har null respekt/ toleranse for det vedkommende har gjort. Den personen skal i hvert fall ikke mine barn ha noe kontakt med. Så JO det spiller noen rolle selv om det ikke er svigers. Det sier nemlig mye(etter min mening) at de fortsatt har kontakt med vedkommende etter hva h*n har gjort!!

- Foreldrene er kanskje løvetannbarn også, ja. Jeg er fullt klar over at dette kan ha noe med å gjøre hvorfor de har de utfordringene de har og hvorfor de har oppført seg som de har/gjør.

- Jeg forstår at dette er en avgjørelse som jeg og min mann må komme til en enighet om, vi er to i forholdet og det er jeg klar over. det skal ikke være tvang eller behov for å gå bak noens rygg.

Er spennende å høre meninger fra andre, vi ser på det som hjelpende i denne "saken, som vi for øvrig snakker åpent om.

Du skriver om diagnosen deres, HAR du sett det på papir? Eller er det din vurdering?

Sexuelle misbruk som er anmeldt skriver du,men er personen dømt

Om personen hadde blitt dømt så hadde jeg stilt krav den dagen det kom barn i bildet. Den personen skal ikke være i huset når ungen er der.

Hvem mine svigersønn har på besøk, har jeg ellers ikke noe med. At du ikke hilser engang, har ikke noe med handlingen til vedkommende,men din oppførsel.

Anonymous poster hash: 149cf...df9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver om diagnosen deres, HAR du sett det på papir? Eller er det din vurdering?

Sexuelle misbruk som er anmeldt skriver du,men er personen dømt

Om personen hadde blitt dømt så hadde jeg stilt krav den dagen det kom barn i bildet. Den personen skal ikke være i huset når ungen er der.

Hvem mine svigersønn har på besøk, har jeg ellers ikke noe med. At du ikke hilser engang, har ikke noe med handlingen til vedkommende,men din oppførsel.

Anonymous poster hash: 149cf...df9

Jeg har en master i Spesialpedagogikk og utifra min profesjonelle erfaring og kompetanse er dette noe vurderer utifra, samtidig som jeg har en personlig mening om saken.

 

Den prosessen pågår, rettsak skjer senere i år. 

 

At jeg ikke hilser har noe med mine verdier å gjøre, at jeg ikke på noen måte vil gi inntrykk for at jeg har medlidenhet med vedkommende og h*n sine handlnger. 

Så om du mener jeg burde smilt og snakket med denne personen som med alle andre er det din mening, men det gjør ikke jeg fordi jeg føler det er feil. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymous poster hash: 149cf...df9

Jeg lurer på hva du mener skal til for å bli kalt et løvetannbarn?

Du vet at det finnes fysisk omsorgssvikt, men også psykisk?

Psykisk omsorgssvikt er minst like ille som fysisk! Jeg tror mange

skulle ønske de heller ble slått enn å føle du er betydningsløs og

alt handler om hva de voksne ønsker! Klart man er et løvetannbarn

om man har opplevd psykisk omsorgssvikt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en master i Spesialpedagogikk og utifra min profesjonelle erfaring og kompetanse er dette noe vurderer utifra, samtidig som jeg har en personlig mening om saken.

Den prosessen pågår, rettsak skjer senere i år.

At jeg ikke hilser har noe med mine verdier å gjøre, at jeg ikke på noen måte vil gi inntrykk for at jeg har medlidenhet med vedkommende og h*n sine handlnger.

DU VERDEN....SIER JEG. JEG HAR OGSÅ MINE VERDIER. MAN KOMMER ALLTID TIL Å KOMME TIL Å TREFFE FOLK SOM HAR ANDRE VERDIER ENN SEG SELV.DA HILSER MAN IKKE?

DIN KOMPETANSE TILSIER AT DU KAN SETTE DIAGNOSE? DU HAR IKKE KOMPETANSE TIL Å SETTE KOMPETANSE. OG TENK OM DU TAR FEIL?

OG DU MED DIN PROFESJON HADDE IKKE HATT BEHOV FOR Å STILLE DISSE SPØRSMÅL HER INNE. DU VET OPPVEKSTEN TIL DIN MANN, OG ÅRSAKEN TIL AT HAN ER SOM HAN ER I DAG, SOM DU SKRIVER.

HVA I DIN UTDANNELSE FÅR DEG TIL Å SKRIVE AT: HANS OPPVEKST GJØR AT HAN IKKE SKAL BLI SOM FORELDRENE. TROR DU IKKE SVIGER

TENKTE DET SAMME I SIN TID?

Så om du mener jeg burde smilt og snakket med denne personen som med alle andre er det din mening, men det gjør ikke jeg fordi jeg føler det er feil.

NEI, JEG MENER IKKE AT DU SKAL SMILE OG FØLE MEDLIDENHET. I NORGE ER MAN USKYLDIG HELT TIL MAN ER DØMT. DU SKRIVER SELV AT RETTSAK BLIR SENERE.

Å IKKE HILSE PÅ FOLK VITNER OM DÅRLIG OPPDRAGELSE. SÅ DA DELER DU IALLEFALL NOE MED DIN MANN.

Anonymous poster hash: 149cf...df9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI, JEG MENER IKKE AT DU SKAL SMILE OG FØLE MEDLIDENHET. I NORGE ER MAN USKYLDIG HELT TIL MAN ER DØMT. DU SKRIVER SELV AT RETTSAK BLIR SENERE.

Å IKKE HILSE PÅ FOLK VITNER OM DÅRLIG OPPDRAGELSE. SÅ DA DELER DU IALLEFALL NOE MED DIN MANN.

Anonymous poster hash: 149cf...df9

 

 det.

Endret av Anita Kristine
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI, JEG MENER IKKE AT DU SKAL SMILE OG FØLE MEDLIDENHET. I NORGE ER MAN USKYLDIG HELT TIL MAN ER DØMT. DU SKRIVER SELV AT RETTSAK BLIR SENERE.

Å IKKE HILSE PÅ FOLK VITNER OM DÅRLIG OPPDRAGELSE. SÅ DA DELER DU IALLEFALL NOE MED DIN MANN.

Anonymous poster hash: 149cf...df9

 

Det du skriver er noe av det mest tilbakestående jeg har lest i hele mitt liv. Og det sier ganske mye!

Anonymous poster hash: b5e65...ca1

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Det du skriver er noe av det mest tilbakestående jeg har lest i hele mitt liv. Og det sier ganske mye!

Anonymous poster hash: b5e65...ca1

 

.

Endret av Anita Kristine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, Anonym Bruker. 

Det du skriver, vitner om at du er utilgjengelig for andres meninger- men ok jeg er nok tilbakestående!

 

Nå var ikke det jeg skrev ment til deg da.. Det var vel ikke engang ditt innlegg jeg hadde sitert...?

Anonymous poster hash: b5e65...ca1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nå var ikke det jeg skrev ment til deg da.. Det var vel ikke engang ditt innlegg jeg hadde sitert...?

Anonymous poster hash: b5e65...ca1

 

,

Endret av Anita Kristine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oi, beklager, jeg var litt kjapp med lesingen her- er helt ny på forum så jeg trodde det var denne personen som fortsatte å skrive til meg.

Beklager!!

 

Alle anonyme brukere får eget id-nummer for hver tråd. "Anonymous poster hash: b5e65...ca1 "

Anonymous poster hash: b5e65...ca1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Alle anonyme brukere får eget id-nummer for hver tråd. "Anonymous poster hash: b5e65...ca1 "

Anonymous poster hash: b5e65...ca1 [/acro

Endret av Anita Kristine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du skriver er noe av det mest tilbakestående jeg har lest i hele mitt liv. Og det sier ganske mye!

Anonymous poster hash: b5e65...ca1

Du diagnostiserer folk utfra motstand du får på kg?

Du bare bekrefter min mistanke mot deg ang din jobb.

Du legger ut en tråd, og når folk stiller spørsmål ved dette, så går du til angrep.

Du mister troverdighet.

Om du bruker kunnskapen din, så finner du ut av det.

Anonymous poster hash: 149cf...df9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du diagnostiserer folk utfra motstand du får på kg?

Du bare bekrefter min mistanke mot deg ang din jobb.

Du legger ut en tråd, og når folk stiller spørsmål ved dette, så går du til angrep.

Du mister troverdighet.

Om du bruker kunnskapen din, så finner du ut av det.

Anonymous poster hash: 149cf...df9

 

JEG er IKKE TS!

Jeg skriver ikke at vedkommende er tilbakestående, men det vedkommende skriver synes jeg er tilbakestående.

Anonymous poster hash: b5e65...ca1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...