Gå til innhold

Syns det er feil at barna skal være oppe så lenge i ferien


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jo om du marsjer nesten ugd skolebarn i seng like tidlig som småbarn bare fordi du skal få den prechious alenetiden din er ego.

Småbarn legger seg senest kl 19, bare sånn at det er sagt

Anonymous poster hash: 2f2f7...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor ikke nyte den tiden man har med barn så lenge som mulig? Om noen få år får dere all den alenetiden dere bare vil, for da har ikke barna tid til dere..


Hva gjør disse barna om dagen mens dere er på jobb? er de sure å grinete når dere kommer hjem pga manglende søvn så ser jeg problemet..

 



Anonymous poster hash: ae214...59f
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvorfor ikke nyte den tiden man har med barn så lenge som mulig? Om noen få år får dere all den alenetiden dere bare vil, for da har ikke barna tid til dere..

Hva gjør disse barna om dagen mens dere er på jobb? er de sure å grinete når dere kommer hjem pga manglende søvn så ser jeg problemet..

 

Anonymous poster hash: ae214...59f

 

Men når man skal opp tidlig på jobb selv, så er det jo ikke holdbart å "nyte" tiden sammen med barna til langt på natt?

Anonymous poster hash: 5d852...e3b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her legger eldste gutten seg 22:30 og yngste 21:30.

Dette med voksentid får vi da fint til iløpet av dagen, ungene sitter jo ikke oppå oss hele dagen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småbarn legger seg senest kl 19, bare sånn at det er sagt

Anonymous poster hash: 2f2f7...d71

Gjør de? Ikke min fireåring i alle fall. Hun trenger 11-12 timer søvn pr natt, og pleier å stå opp rund 7.30.

Hun pleier å starte kveldsrutinen ca 19.30, men kan gjerne være oppe lenger innimellom. Her en dag hadde vi besøk, ungene koste seg sammen og jeg og min venninne fikk litt sårt tiltrengt tid uten skrål i ørene (hennes barn er litt eldre, men går veldig godt sammen med mitt). Da var hun ikke i seng før over 21. Da sov hun til 9 dagen etter.

Vi har ferie, og da holder vi ikke slavisk på leggetid. Vi ser an litt etter hvor vi er og hva vi gjør - og om det er en grunn til at hun bør våkne tidlig og uthvilt neste dag.

Anonymous poster hash: abbea...906

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes barn kan få være litt lengre oppe når de har ferie, men selvsagt innen rimelighetens grenser. Og skal de nå være oppe lengre enn dere så får de jaggu lære seg å være stille, hvis ikke blir det i seng når dere går i seng. Det er jo ikke noe å diskutere en gang.

Anonymous poster hash: 6f404...fd1

Det er jeg enig i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men når man skal opp tidlig på jobb selv, så er det jo ikke holdbart å "nyte" tiden sammen med barna til langt på natt?

Anonymous poster hash: 5d852...e3b

Langt på natt før 12??

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke. Vi har en på 11 og han må i seng 2130. Voksne skal jo ha litt alene tid

Anonymous poster hash: be551...1a5

Fy f så tidlig for en på 11 år! Hadde sagt at han måtte gå på rommet og være klar til sengs, men kunne lese, se på tv eller noe... halv 10 er jo drit tidlig!! For hva? at du skal sitte på sofaen i joggebukse og gafle i deg sjokolade og trykke vilt på KG?? nei kjære deg, du skulle ha fått en bekymringsmelding på deg. Hva er ditt fulle navn og adresse? jeg ringer barnevernet nå med en gang. Gjør deg til kjenne!!

Anonymous poster hash: d4af2...ad6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy f så tidlig for en på 11 år! Hadde sagt at han måtte gå på rommet og være klar til sengs, men kunne lese, se på tv eller noe... halv 10 er jo drit tidlig!! For hva? at du skal sitte på sofaen i joggebukse og gafle i deg sjokolade og trykke vilt på KG?? nei kjære deg, du skulle ha fått en bekymringsmelding på deg. Hva er ditt fulle navn og adresse? jeg ringer barnevernet nå med en gang. Gjør deg til kjenne!!

Anonymous poster hash: d4af2...ad6

Haha. Det var nå overdrevent da. Ellers enig. Man ser jo her inne etter kl 21.30 hva vedkommende bruker denne alenetiden på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Det var nå overdrevent da. Ellers enig. Man ser jo her inne etter kl 21.30 hva vedkommende bruker denne alenetiden på..

Var meingen å overdrive :fnise: som å overdrive at en på 11 år skal jages i seng kl 21 30...

Anonymous poster hash: d4af2...ad6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er de store tenåringer, og døgnet blir snudd litt! Greit det, men jeg skal

på jobb og blir mannevond hvis jeg ikke får søvnen min! Så her er det rolig prat og

lav musikk fra jeg går og legger meg! Går fint! Hvis det hadde vært krangling og

bråk hadde jeg satt foten ned! Du er ikke urimelig, TS, klarer de ikke å dempe seg

får de legge seg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chiki

Jenta mi som blir 5 år til høsten er våken til 21-21.30 nå i ferien,

Blir lite alenetid på meg og mannen , men slik er det. Det er fordi lillebror på 1 år våkner så innmari tidlig på morgen for tiden, så vi stuper i seng senest kl 23 selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marillia

Her i huset har vi nesten voksne barn, men regelen er at det må være stille i huset ved midnatt (i ukedagene) Jeg står opp kl 06.15 og trenger 6 timers søvn. Overholder de ikke dette, blir det musikk på full guffe når jeg står opp

Stort sett har dette fungert veldig bra i mange år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud-  dere få gjøre hva som er best for DERES familie og slutte å dømme andre for dems valg.  Å legge barna tidlig slik at du kan ha litt alenetid hahahaha!  Så...du er på jobb hele dagen og då er noen timer på kvelden for mye å være sammen med barna.  Har hørt alt nå. 

2 barn - 10 og 12.  De får legge seg seinere i ferien og vi nytter de seine kvelder med å skravle, spille spill og gjør ting vi pleier ikke å ha tid for når det er skoleterminen.  Dette virker for oss, hva andre gjøre bryr jeg meg ikke om. 
 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småbarn legger seg senest kl 19, bare sånn at det er sagt

Anonymous poster hash: 2f2f7...d71

Da har du ikke rett til å klage om de vekker deg kl 5 på morran når du har ferie... kl 19 er sykt tidlig. Kun i moldboland norge at folk legger barn så tidlig. Hadd3 holdt i massevis å lagt de minste kl 20

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Fy f så tidlig for en på 11 år! Hadde sagt at han måtte gå på rommet og være klar til sengs, men kunne lese, se på tv eller noe... halv 10 er jo drit tidlig!! For hva? at du skal sitte på sofaen i joggebukse og gafle i deg sjokolade og trykke vilt på KG?? nei kjære deg, du skulle ha fått en bekymringsmelding på deg. Hva er ditt fulle navn og adresse? jeg ringer barnevernet nå med en gang. Gjør deg til kjenne!!

Anonymous poster hash: d4af2...ad6

 

Ha ha... kjære deg, nå var du faktisk litt morsom!  :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjør de? Ikke min fireåring i alle fall. Hun trenger 11-12 timer søvn pr natt, og pleier å stå opp rund 7.30.

Hun pleier å starte kveldsrutinen ca 19.30, men kan gjerne være oppe lenger innimellom. Her en dag hadde vi besøk, ungene koste seg sammen og jeg og min venninne fikk litt sårt tiltrengt tid uten skrål i ørene (hennes barn er litt eldre, men går veldig godt sammen med mitt). Da var hun ikke i seng før over 21. Da sov hun til 9 dagen etter.

Vi har ferie, og da holder vi ikke slavisk på leggetid. Vi ser an litt etter hvor vi er og hva vi gjør - og om det er en grunn til at hun bør våkne tidlig og uthvilt neste dag.

Anonymous poster hash: abbea...906

Definisjonen på småbarn er vel barn på rundt 2-3 år

Anonymous poster hash: 2f2f7...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du ikke rett til å klage om de vekker deg kl 5 på morran når du har ferie... kl 19 er sykt tidlig. Kun i moldboland norge at folk legger barn så tidlig. Hadd3 holdt i massevis å lagt de minste kl 20

Jeg har da ikke klagd?!

Anonymous poster hash: 2f2f7...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboerens barn er hos oss annenhver uke.. Nå er det skoleferie og de vil selvsagt være lengre oppe enn normalt.. Men at vi voksne må sitte oppe mye lengre enn normalt når vi skal på jobb som vanlig for at barna skal få rangle til langt på natt syns jeg er feil..

Samboeren mener at vi bare kan gå å legge oss så ordner de seg selv (10 og 12 år), mens jeg ikke får sove da de ikke er stille selv om de får beskjed om å være det.. Samboeren sover seg igjennom alt, så jeg ligger våken til halv ett - halvt to hver natt.. Er dette rimelig??

Anonymous poster hash: 5d852...e3b

 

Nå er det vel først og fremst samboeren din sine kids, så det er samboeren din som bestemmer. Det finnes ikke noen fasit på dette, men hvis ungene har lyst til å være våkne lenger pga sommerferie, og samboeren din synes å mene at dete r greit, så kan det virke som at du er nedstemt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel først og fremst samboeren din sine kids, så det er samboeren din som bestemmer. Det finnes ikke noen fasit på dette, men hvis ungene har lyst til å være våkne lenger pga sommerferie, og samboeren din synes å mene at dete r greit, så kan det virke som at du er nedstemt.

 

Åh, så lei jeg er av dette "du er bare bonusforelder, så du bestemmer ikke". Det er da hennes hjem også? DERES hus, DERES regler.

 

Selvfølgelig må man bli enige, men å si at det kun er faren som bestemmer over barna når de er i DERES hjem blir for dumt.

 

Likte forøvrig greia med å sette på musikk på full guffe tidlig på morgenen om reglene om stille ikke blir etterfulgt  ;)

Anonymous poster hash: d23dd...731

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...