Gå til innhold

Når er det ok å reise bort ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan gi meg noen kilder på forsking rundt dette med barnevakt alder osv? Er det for tidlig å reise bort 1-2 dager når småen er 8 månder? Hører så mye forskjellig. Helse søster mener det er baaare å dra, men magefølelsen sier noe annet.

Anonymous poster hash: 55c9e...a91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er baaaare å dra :) God tur :blomst:



Anonymous poster hash: 2c43c...2d1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal dra alene og far skal være alene, dra. Hvis begge skal dra, ikke vær borte mer enn et døgn. 8 mnd = 8 timer. Denne regelen gjelder ikke hvis en av omsorgspersonene er hjemme med barnet.

Anonymous poster hash: 6029e...c06

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er baaaare å dra :) God tur :blomst:

Anonymous poster hash: 2c43c...2d1

:-) :-) :-) skulle bare ønske magefølelsen sa det samme, er så redd for å reise hvis babyen får skader av dette?

Anonymous poster hash: 55c9e...a91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal dra alene og far skal være alene, dra. Hvis begge skal dra, ikke vær borte mer enn et døgn. 8 mnd = 8 timer. Denne regelen gjelder ikke hvis en av omsorgspersonene er hjemme med barnet.

Anonymous poster hash: 6029e...c06

Vi skal dra sammen. Pleie forholdet. Gjelder dette natt også eller kun dagtid?

Anonymous poster hash: 55c9e...a91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei jeg kjenner dro fra sin 7 mnd gamle baby en hel helg. Både hun og faren, mens barnet var hos besteforeldrene. Personlig kunne jeg aldri gjort det og synes det er for tidlig, men det hadde gått utmerket for dem! Tror vi er forskjellige på dette når vi er klar.

Anonymous poster hash: df954...ab8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ei jeg kjenner dro fra sin 7 mnd gamle baby en hel helg. Både hun og faren, mens barnet var hos besteforeldrene. Personlig kunne jeg aldri gjort det og synes det er for tidlig, men det hadde gått utmerket for dem! Tror vi er forskjellige på dette når vi er klar.

Anonymous poster hash: df954...ab8

Føler meg ikke klar, men samtidig kunne vi hatt godt av det. Har to tette og mannen vil gjerne ha litt alenetid. Dette er ikke noe must, så drar ikke hvis barnet er for lite. Men hvordan vet man om det går bra? Så vidt jeg har lest så mener de barnet stenger følelsene sine inne og tror ikke at mor kommer tilbake?

Anonymous poster hash: 55c9e...a91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er barnet mye sammen med de(n) som skal være barnevakt? Et alternativ er jo at de(n) som skal være barnevakt har barna hos seg, mens dere har kvalitetstid hjemme. Unngå å drikke alkohol, og avtal at barnevakten skal ringe dere dersom yngstemann slår seg vrang på natta.



Anonymous poster hash: 47d3f...833
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er for tidlig, men jeg ser jo i min omgangskrets at jeg står veldig alene med dette synspunktet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er barnet mye sammen med de(n) som skal være barnevakt? Et alternativ er jo at de(n) som skal være barnevakt har barna hos seg, mens dere har kvalitetstid hjemme. Unngå å drikke alkohol, og avtal at barnevakten skal ringe dere dersom yngstemann slår seg vrang på natta.

Anonymous poster hash: 47d3f...833

Barnet er veldig knyttet til barnevakten og er besteforeldre som eventuelt skal ha barnet. Sover fint om natten men ammer. Må eventuelt pumpe eller gi erstatning. Men blir usikker på om det er verdt det.. Vil veldig gjerne ha litt barnefri men ikke til enhver pris. Barnet går først så klart. Har heller ikke hatt barnet til barnevakt enda.

Anonymous poster hash: 55c9e...a91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sover barnet om kvelden? Det er jo mye man kan finne på hjemme også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går så klart helt fint!!

Hva med mødre som feks blir syke og må legges inn på sykehus? Har en venninne som måtte hasteopereres og fikk ikke se babyen på lang tid pga komplikasjoner. Babyen hadde ingen form for reaksjon. Før i tiden var det 3 mnds mammaperm. Det skremmer meg hvor "hysteriske" dagens mødre er. Det er ikke snakk om å reise bort lenge en gang. Så lenge babyen har det godt der den er er det jo ingen grunn til bekymring! Det som barn tar skade av er foreldre som er ulykkelige og sliter i parforholdet. Tro meg, det merker man mer.

Anonymous poster hash: 0abd7...d10

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går så klart helt fint!!

Hva med mødre som feks blir syke og må legges inn på sykehus? Har en venninne som måtte hasteopereres og fikk ikke se babyen på lang tid pga komplikasjoner. Babyen hadde ingen form for reaksjon. Før i tiden var det 3 mnds mammaperm. Det skremmer meg hvor "hysteriske" dagens mødre er. Det er ikke snakk om å reise bort lenge en gang. Så lenge babyen har det godt der den er er det jo ingen grunn til bekymring! Det som barn tar skade av er foreldre som er ulykkelige og sliter i parforholdet. Tro meg, det merker man mer.

Anonymous poster hash: 0abd7...d10

Du beskriver jo her en situasjon der mor ikke har mulighet til å velge. Det har hun her. Det er ikke å være hysterisk, det kalles ny forskning vedrørende tilknytning. En kan ikke vite på forhånd hvilke barn som tar skade av det, og vanskene viser seg ofte først i tenårene i form av psykiske vansker. Jeg ville ventet til barnet var større.

Anonymous poster hash: 6029e...c06

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det er for tidlig. Pleie forholdet kan dere gjøre hver dag hjemme,frem til det passer å dra fra barna. Det er faktisk ikke så vanskelig å pleie forholdet med små barn, det krever bare ekstra innsats. Hverdagsromantikken er undervurdert

Anonymous poster hash: 91a79...be5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var borte fredag-søndag i bryllup til min manns bror (50 mil unna, derfor hele helga). Barnløst bryllup, presisert i invitasjonen.... Da var datteren vår 7,5 mnd. Hun var med mormor og morfar som hun kjente godt, og de bodde i vårt hus mens de passet.

 

Jeg var stressa før vi dro. Da vi først var borte, gikk det veldig fint. Ungen og besteforeldre hadde storkost seg, jeg klarte å slappe av og det var godt å bare være meg, faktisk.... Ikke være mamma.....

 

Da vi kom hjem, begynte ungen å hyle. Usikker på hvorfor, om hun fant ut da at vi hadde vært borte eller hva det var... Hun var litt klengete mandagen etter helga, men etter det merket vi ingenting.

 

Jeg kunne ha gjort det igjen med de erfaringer jeg har nå! Alternativt starter dere med en natt, altså feks reise lørdag morgen og komme tilbake søndag ettermiddag. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-) :-) :-) skulle bare ønske magefølelsen sa det samme, er så redd for å reise hvis babyen får skader av dette?

Anonymous poster hash: 55c9e...a91

Hvem skal passe barnet mens dere er borte?

Vi har vært borte fra barna et par døgn fra de var ca 6 måneder. Har vært borte et døgn før det også.

Nå er barna 1,5 og 3 år og for en uke siden var de borte fra oss i 4 dager. De har ikke tatt noe skade av dette. Der er alltid mine foreldre som har passet dem og de kjenner barna supergodt og ses hver uke. Barna er like trygge sammen med dem som med oss.

Det jeg prøver å si er at om barnet er hos noen det er trygg på så er det ingen fare å reise fra det. Det er sååå godt med alenetid så det anbefaler jeg virkelig 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:-) :-) :-) skulle bare ønske magefølelsen sa det samme, er så redd for å reise hvis babyen får skader av dette?

Anonymous poster hash: 55c9e...a91

Snakk om å være hønemor da.. Herregud reis i vei. Barnet har ingen fare. Så lenge det føler seg trygt hos barnevakten, hvem det nå enn er:)

Anonymous poster hash: f2f91...49a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem skal passe barnet mens dere er borte?

Vi har vært borte fra barna et par døgn fra de var ca 6 måneder. Har vært borte et døgn før det også.

Nå er barna 1,5 og 3 år og for en uke siden var de borte fra oss i 4 dager. De har ikke tatt noe skade av dette. Der er alltid mine foreldre som har passet dem og de kjenner barna supergodt og ses hver uke. Barna er like trygge sammen med dem som med oss.

Det jeg prøver å si er at om barnet er hos noen det er trygg på så er det ingen fare å reise fra det. Det er sååå godt med alenetid så det anbefaler jeg virkelig 😊

Barnet skal bli passet av besteforeldre, som forresten barnet er veldig knyttet til. Sees også hver uke. Hadde vært deilig med litt alene tid. :-)

Anonymous poster hash: 55c9e...a91

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er for tidlig. Pleie forholdet kan dere gjøre hver dag hjemme,frem til det passer å dra fra barna. Det er faktisk ikke så vanskelig å pleie forholdet med små barn, det krever bare ekstra innsats. Hverdagsromantikken er undervurdert

Anonymous poster hash: 91a79...be5

Det er jeg enig i. Men dette er ikke bare for å pleie forholdet, selv om det var det eneste jeg skrev. Skulle bare gjerne hatt en natt til å "hvile ut" og fått litt mer tålmodighet/energi. Men som sagt ikke noe must hvis det ikke er bra for barnet.

Anonymous poster hash: 55c9e...a91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sover barnet om kvelden? Det er jo mye man kan finne på hjemme også :)

Sover hele kvelden. Våkner kanskje 1-2 ganger om natta for mat.

Anonymous poster hash: 55c9e...a91

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...