Gå til innhold

Svigermor som har vaskemani, hos meg....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vil tro hun gjør det for å avlaste dere. Kanskje har hun dårlig samvittighet over at hun er så sjelden hos dere og hjelper til så hun gjør det skikkelig når hun først er der.

 

Kan også skjønne deg og hvorfor du ikke liker det, men tror det er veldig godt ment! :)



Anonymous poster hash: e43ea...965
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oppdatering.
I går hadde hun til og med tatt klesvasken, enda mannen min ettertrykkelig ba henne om å la den ligge.
"Hun ville jo bare hjelpe, siden vi var så travle."
Hun reiser heldigvis hjem i dag, så da får huset tilbake sin vante eim av bebodd hus og hybelkaninene kan få et par fredelige dager ;-)
Takk for all respons. Jeg ser at mange er enige med meg i at det er litt invaderende, men at mange også misunner meg litt. Skjønner at jeg burde være takknemlig for at hun gjør dette og tror nok jeg hadde satt litt mer pris på det dersom hun hadde holdt seg til stue og kjøkken, samt om jeg visste at ungene fikk litt "bestatid" istedenfor TV-tid ;-)



Anonymous poster hash: b1cdd...7db
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde syns det hadde vært ok om ho tok hoved-etasjen (kjøkken, bad og stue) men soverom og klær, samt inni skuffer og skap har hun ingenting med. Hvis hun er her for å være barnevakt vil jeg heller at det er litt rotete og de har kost seg, i stedet for et strøkent hus og barn foran tv.

Anonymous poster hash: 01eb0...7cf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I teorien skulle jeg gjerne hatt noen som ryddet og vasket for meg, men dersom jeg faktisk ble vaskehjelp så tror jeg nesten at jeg måtte si nei. Jeg ønsker ikke at noen skal håndtere mitt sengetøy, mine skitne sokker og truser, eller vaske mitt bad. Det er intimt, og jeg synes det er ubehagelig at noen jeg ikke bor sammen med skal ha tilgang til så private ting.

 

For meg er det verre hvis vedkomne er et familiemedlem jeg må forholde meg til, fremfor en proff vaskehjelp, merkelig nok.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i dette, men jeg synes ikke det er noe merkelig at man ikke ønsker å utlevere sitt private rot  til kjente. Bedre med fremmede som man betaler for å gjøre en jobb, og så ser man de ikke mer før neste vask.

I teorien skulle jeg gjerne hatt noen som ryddet og vasket for meg, men dersom jeg faktisk ble vaskehjelp så tror jeg nesten at jeg måtte si nei. Jeg ønsker ikke at noen skal håndtere mitt sengetøy, mine skitne sokker og truser, eller vaske mitt bad. Det er intimt, og jeg synes det er ubehagelig at noen jeg ikke bor sammen med skal ha tilgang til så private ting.

 

For meg er det verre hvis vedkomne er et familiemedlem jeg må forholde meg til, fremfor en proff vaskehjelp, merkelig nok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Beklager at jeg drar opp en gammel tråd. Men vi har det samme "problemet" her (bare svigermor kommer ofte på besøk og vi har jevnt over god kontakt).

Når hun kommer hit, så begynner hun alltid å rydde et eller annet og er det ikke noe spesielt å rydde finner hun frem vaskefilla. Vi har det normalt ryddig vil jeg tro, vi rydder alltid det daglige rotet etter oss og vasker hele huset jevnlig (kjøkken og spiseplass vasker vi daglig). Jeg skjønner at hun bare vil være grei, men når hun kommer og rydder og vasker så føler jeg at hun implisitt gjør det fordi at hun mener vi ikke gjør en god nok jobb. Hun går over ALT også; i skap, skuffet på soverommene vårt, noe jeg ikke syns noe om. Hun finner gjerne på å flytte på ting i skap og skuffer dersom hun mener det er noe som passer bedre en annen plass.

Det føles nesten som om vi er på besøk hos henne når hun er på besøk hos oss (hun vasker og rydder som regel da også). Jeg pratet med samboeren min om at han må då kontroll på moren sin på det feltet om vi skulle flytte sammen (hun kom hjem til han og vasket leiligheten hans da han bodde alene også). Har bedt ham ta en ny prat med henne nå ;) Jeg tror noe av problemet er at han er enebarn, og at moren er litt curlingforeldre.

Anonymkode: 3ef1a...e61

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er ikke jeg svigermor da.. Hehe. Men sitter en del barnevakt! Pleier alltid å rydde/vaske litt når jeg får tid! Jeg gjør det fordi:

1: jeg liker veldig godt det å rydde og vaske.. elsker orden😀

2: tenker at det er hyggelig at noen tar ut av oppvaskmaskinen o.l i en travel hverdag.. jeg har jo ikke småbarn så deler litt av min unge energi

3: føler alltid folk blir veldig takknemlige.

 

hvis dette er snakk om en gang i året så hadde jeg bare svelget denne kamelen.. skaff evt en lås til soverommet deres om du synes det er et problem at hun skifter sene tøy der :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
18 minutter siden, Pmaxqueen skrev:

Nå er ikke jeg svigermor da.. Hehe. Men sitter en del barnevakt! Pleier alltid å rydde/vaske litt når jeg får tid! Jeg gjør det fordi:

1: jeg liker veldig godt det å rydde og vaske.. elsker orden😀

2: tenker at det er hyggelig at noen tar ut av oppvaskmaskinen o.l i en travel hverdag.. jeg har jo ikke småbarn så deler litt av min unge energi

3: føler alltid folk blir veldig takknemlige.

 

hvis dette er snakk om en gang i året så hadde jeg bare svelget denne kamelen.. skaff evt en lås til soverommet deres om du synes det er et problem at hun skifter sene tøy der :) 

Du mener det sikkert godt,men la være å gjøre dette fordi DU liker det. Det er invadering og overkjøring i andres privatliv og hjem,om dere da ikke er blitt enige om det. Hva DU elsker har ikke noe med hva andre vil. Unnskyld,men takknemlige? Ok,jeg ville irritert meg blå over deg. Men ville nok latet som jeg var takknemlig. Du ser greia? Hold avtaler. Er du barnevakt,så er det det du er. Ikke overkjør med "ungew energi". uff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Den Lille Heksa

Jeg hadde opplevd det som invaderende, særlig det å skifte på sengene syns jeg er utrolig rart og ubehagelig. Men det er sikkert forskjell på hvor folk har sin personlige grense, hun mener tydeligvis at dette er greit. Lurer på hvorfor hun gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tannfortunge skrev:

Kan du sende svigermoren din hit en tur? Her ser det bomba ut og jeg vil ikke vaske.

Enig, en slik svigermor ønskes her også. Kan jeg også låne? Ev en slik svigerinne? :fnise::fnise: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, sonush skrev:

Enig, en slik svigermor ønskes her også. Kan jeg også låne? Ev en slik svigerinne? :fnise::fnise: 

Haha! Det gjør meg ingenting om hun vil skifte på sengene heller. Sexleketøyet mitt ligger uansett ikke der.

For å være ærlig hørtes det helt himmelsk ut med denne typen svigermorbesøk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

55 minutter siden, Den Lille Heksa skrev:

Lurer på hvorfor hun gjør det.

Kanskje hun bare er snill?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, tannfortunge skrev:

Haha! Det gjør meg ingenting om hun vil skifte på sengene heller. Sexleketøyet mitt ligger uansett ikke der.

For å være ærlig hørtes det helt himmelsk ut med denne typen svigermorbesøk.

Av en eller annen grunn så er sengeskift litt privat syns jeg, må jeg innrømme. Sengetøyet mitt med diverse flekker (for å sette den på spissen) ønsker jeg ikke at familien skal se. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse svigermødrene er ikke mennesker, men "skall" som går rundt og skal vise hvor pent "glansbilde-liv" de har. De har ofte stort hus, garasje, 2 biler, hund, båt og hytte. Også går de rundt som noen ufyselige besserwissere å tror de vet hva som er riktig for andre. Jeg ville kuttet kontakten med enhvert slikt menneske. Men belag deg på falske BV meldinger fra en slik svigermor. Hun vil si du sliter psykisk og hun vil forvrenge alt du har sagt. Belag deg på 1-2 år med helvete i BV, med hjembesøk, skole/bhg vil få vite dette osv. 

Slike svigermødre burde ikke få lov å gå løs i samfunnet.

Anonymkode: d3e54...d5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Beklager at jeg drar opp en gammel tråd. Men vi har det samme "problemet" her (bare svigermor kommer ofte på besøk og vi har jevnt over god kontakt).

Når hun kommer hit, så begynner hun alltid å rydde et eller annet og er det ikke noe spesielt å rydde finner hun frem vaskefilla. Vi har det normalt ryddig vil jeg tro, vi rydder alltid det daglige rotet etter oss og vasker hele huset jevnlig (kjøkken og spiseplass vasker vi daglig). Jeg skjønner at hun bare vil være grei, men når hun kommer og rydder og vasker så føler jeg at hun implisitt gjør det fordi at hun mener vi ikke gjør en god nok jobb. Hun går over ALT også; i skap, skuffet på soverommene vårt, noe jeg ikke syns noe om. Hun finner gjerne på å flytte på ting i skap og skuffer dersom hun mener det er noe som passer bedre en annen plass.

Anonymkode: 3ef1a...e61

Hjelp. Jeg hadde i hvert fall skaffet meg nøkkel til soveromsdøren. 

Anonymkode: a992c...6dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.1.2017 den 23.54, AnonymBruker skrev:

Beklager at jeg drar opp en gammel tråd. Men vi har det samme "problemet" her (bare svigermor kommer ofte på besøk og vi har jevnt over god kontakt).

Når hun kommer hit, så begynner hun alltid å rydde et eller annet og er det ikke noe spesielt å rydde finner hun frem vaskefilla. Vi har det normalt ryddig vil jeg tro, vi rydder alltid det daglige rotet etter oss og vasker hele huset jevnlig (kjøkken og spiseplass vasker vi daglig). Jeg skjønner at hun bare vil være grei, men når hun kommer og rydder og vasker så føler jeg at hun implisitt gjør det fordi at hun mener vi ikke gjør en god nok jobb. Hun går over ALT også; i skap, skuffet på soverommene vårt, noe jeg ikke syns noe om. Hun finner gjerne på å flytte på ting i skap og skuffer dersom hun mener det er noe som passer bedre en annen plass.

Det føles nesten som om vi er på besøk hos henne når hun er på besøk hos oss (hun vasker og rydder som regel da også). Jeg pratet med samboeren min om at han må då kontroll på moren sin på det feltet om vi skulle flytte sammen (hun kom hjem til han og vasket leiligheten hans da han bodde alene også). Har bedt ham ta en ny prat med henne nå ;) Jeg tror noe av problemet er at han er enebarn, og at moren er litt curlingforeldre.

Anonymkode: 3ef1a...e61

Legg frem strap-on, dildo, håndjern, glideklem ol når svigermor tar vaskerunda si. Skal se hun legger fra seg filla da.

Anonymkode: 34526...3ed

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med flere, kan du sende svigermor hit??

Fra spøk til alvor; kommer det flekker på sengetøyet ville jeg jo uansett skiftet det. Hvis du er usikker kan du ta av sengetøyet før svigermor kommer, det tar jo 2 minutter. Hvis det plager deg at hun vasker tøy, legg skitne truser et annet sted enn i skittentøyskurven, det er jo uansett greit å sortere vasken :)

Hun gjør nok dette for å hjelpe til, og det er hennes mate å vise at hun bryr seg på. Jeg kjenner flere mennesker som er slik, inkludert min farmor og "svigerfarmor", og hvis ikke de får mulighet til å rydde og ordne slik de vil blir de ukomfortable og føler seg utilpass. Ta i mot hjelpen og vis at du setter pris på det. Jeg synes ikke man skal skape unødvendige konflikter med familien, det er det bare ikke verdt.

Anonymkode: 2ab33...b3f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.1.2017 den 23.54, AnonymBruker skrev:

Beklager at jeg drar opp en gammel tråd. Men vi har det samme "problemet" her (bare svigermor kommer ofte på besøk og vi har jevnt over god kontakt).

Når hun kommer hit, så begynner hun alltid å rydde et eller annet og er det ikke noe spesielt å rydde finner hun frem vaskefilla. Vi har det normalt ryddig vil jeg tro, vi rydder alltid det daglige rotet etter oss og vasker hele huset jevnlig (kjøkken og spiseplass vasker vi daglig). Jeg skjønner at hun bare vil være grei, men når hun kommer og rydder og vasker så føler jeg at hun implisitt gjør det fordi at hun mener vi ikke gjør en god nok jobb. Hun går over ALT også; i skap, skuffet på soverommene vårt, noe jeg ikke syns noe om. Hun finner gjerne på å flytte på ting i skap og skuffer dersom hun mener det er noe som passer bedre en annen plass.

Det føles nesten som om vi er på besøk hos henne når hun er på besøk hos oss (hun vasker og rydder som regel da også). Jeg pratet med samboeren min om at han må då kontroll på moren sin på det feltet om vi skulle flytte sammen (hun kom hjem til han og vasket leiligheten hans da han bodde alene også). Har bedt ham ta en ny prat med henne nå ;) Jeg tror noe av problemet er at han er enebarn, og at moren er litt curlingforeldre.

Anonymkode: 3ef1a...e61

Jeg hadde irritert meg grønn! Hadde følt det som invaderende og ikke likt det i det hele tatt. Noe annet hadde det vært om man inngikk en avtale om at hun skal hjelpe dere. Hva om dere snakker med henne ense hang hun begynner sånn, og foreslår et konkret sted hun kan vaske. F.x noe sånt som "vet du, det skapet der har jeg nettopp vasket/har jeg tenkt å ta selv neste uke, men kanskje du kunne dratt over badet? Der er det skikkelig møkkete i dag...". Egentlig synes jeg ikke dere skal behøve å tilpasse dere sånn heller, men kanskje det kan være en gylden middelvei? Dere får hjelp og hun føler at seg ikke helt avvist..

Anonymkode: 211bc...e0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...