Gå til innhold

Svigermor som har vaskemani, hos meg....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eller så kan du smekke inn alle fire på én gang, så har du min svigermor... ;)

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden dette er en gang i året hadde jeg svelget den kamelen og ikke vist misnøye. Dersom hun er der en ukes tid kan det hende hun vil holde seg okkupert for å ha noe å gjøre og at dette er hennes måte å kompensere manglende besøk ellers i året på. Så lenge barna er trygge så er jo det greit å innse at dette er hennes måte å være sammen med barna på. De klarer å skille mellom hva de får lov til av dere og farmor. Det kan også forsure forholdet dere imellom om du skulle ta opp dette som et problem.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O___o

Jeg synes du har god grunn til å være irritert.

Å slippe å ta rundvasken er deilig, ja.

 

Men når svigermor tar rundvasken uten at du vet om det, oppleves det ikke bare som hyggelig, men som innvaderende.

 

Det blir en "taus kritikk" ( Du har det ikke rent nok )

 

Og en annen ting er at det forventes at du skal være utelukkende takknemmelig. For en jobb godt utført.

En jobb du aldri har bedt henne om å gjøre.

 

Dessuten gir det en svært ubehagelig følelse å vite at noen har vært på ditt soverom, uten at du har visst om det. Det er ubehagelig selv om du forlot det ryddig og rent, med oppredd seng og ikke har et arsenal av sexleketøy i nattbordsskuffen. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å si hva denne vaskemanien skyldes uten å ha opplevd henne, men det kan jo være at hun er av den gamle skolen som har mye strengere normer for hvordan et rent og pent hjem skal se ut. Kanskje hun ikke helt forstår at ikke dere (og generelt dagens småbarnsforeldre) har samme ønsket om ekstrem renslighet, og at det bare skyldes tidsmangel hos dere - og at hun derfor gjør dere en stor tjeneste ved å ta husavasken. 

 

Jeg synes også mitt og min manns hjem er normalt rent og trivelig, vi har omtrent samme vaskerutiner som dere og med full jobb og en aktiv fireåring så blir det sånn. Men når min mor stikker innom kan jeg se at hun legger merke til hybelkaniner i krokene, halvveis sammenbrettet tøy, flekk på t-skjorta til fireåringen osv.

 

Når jeg er hjemme hos henne derimot og drar fingeren over øverste hylle i stua, er det ikke et støvkorn å hente. Rent tøy er perfekt brettet med tellekant i skapet. Hun vet akkurat hvor hver minste lille knappenål hun eier befinner seg, hun har orden i alt. Og det føles normalt for henne, for hun har jo hatt et helt annet liv enn meg. Da hun var på min alder var det min far som jobbet masse, mens hun jobbet 50% og tok ellers ansvar for at hus, hjem og barn til enhver tid så presentabelt ut og at man holdt fasaden for naboene.

 

Kanskje dere rett og slett må kommunisere tydeligere til henne hva dere trenger hjelp til, når hun tilbyr seg å komme og hjelpe dere? Kanskje det er mest naturlig at mannen din gjør det, det er tross alt hans mor og de har gjerne en åpnere og mer direkte tone mellom seg.



Anonymous poster hash: b6b18...724
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår det føles invaderende, men i fremtiden så tror jeg bare at jeg ville gjemt unna vibrator og glidemiddel og latt henne vaske til krampa tar henne.

Og så ville jeg invitert henne før jul og på vårparten :plystre:



Anonymous poster hash: 3ba77...e16
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan alltids legge en dildo under dyna, da mister hun kanskje lysten (pun intended)



Anonymous poster hash: c24bc...622
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror jeg ville spurt henne: "Hvorfor vasker du hele huset? Det er snilt av deg, men vil du ikke heller ha det gøy med ungene?" Så ville jeg sett an hva hun svarte.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

Jeg hadde en svigermor som vasket så fort hun entret bygningen - og jeg elsket henne ørlite ekstra for akkurat det.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg forstår det føles invaderende, men i fremtiden så tror jeg bare at jeg ville gjemt unna vibrator og glidemiddel og latt henne vaske til krampa tar henne.

Og så ville jeg invitert henne før jul og på vårparten :plystre:

Anonymous poster hash: 3ba77...e16

 

 

Er det vanlig å ha slike gjenstander nå for tiden, liggende så å si åpent, ettersom flere av dere skriver på en selvfølgelig måte at TS får gjemme dem vekk når svigermor kommer på besøk?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig å ha slike gjenstander nå for tiden, liggende så å si åpent, ettersom flere av dere skriver på en selvfølgelig måte at TS får gjemme dem vekk når svigermor kommer på besøk?

 

Nei, men det er vel ikke utenkelig at svigermor titter i nattbordsskuffen dersom hun tar seg frihet til å vaske soverommet og skifte sengetøy, uten å ha spurt om "lov" først?

Anonymous poster hash: 3ba77...e16

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig å ha slike gjenstander nå for tiden, liggende så å si åpent, ettersom flere av dere skriver på en selvfølgelig måte at TS får gjemme dem vekk når svigermor kommer på besøk?

Jeg har ingenting slikt liggende, så det er ikke derfor jeg ikke vil ha henne på soverommet, nei. Syns bare at det er enkelte steder jeg vil ha privat.

Syns faktisk badet er like ille å få vasket av andre.

TS

 

Anonymous poster hash: b1cdd...7db

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun har flere grunner til å være hos dere. Treffe barnebarna, lette hverdagen deres ved å ta en storrengjøring, etc. Hun tenkte kanskje ikke at hun brøt noens grenser. "Det er jo hjemme hos hennes kjøtt og blod". Kanskje mannen din kan snakke med henne om grenser om det er noe du ser kan bli et problem fremover.

(Kan jeg låne henne i ferien?)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig å ha slike gjenstander nå for tiden, liggende så å si åpent, ettersom flere av dere skriver på en selvfølgelig måte at TS får gjemme dem vekk når svigermor kommer på besøk?

 

Hvis det ligger et sexleketøy i nattbordskuffa eller omså oppå nattbordet, så ligger det vel ikke akkurat åpent. Hos oss er soverommet et høyst privat rom der ingen skal inn og romstere rundt og kikke. Det gjelder for de fleste, også dem som ikke har sexleketøy. Bare tanken på at svigermor skal romstere i sengetøyet der man både sover og har sex synes jeg er helt feil. Det nytter ikke at min svigermor er verdens koseligste og snilleste svigermor, soverommet er off limits for alle andre enn meg og samboer.

 

Hvor mange som har sexleketøy vet jeg ikke men det er nok veldig mange. For noen kanskje overraskende (og sjokkerende) mange. Utvalget varierer nok etter smak og behag men mange liker å ha litt ekstrautstyr å leke med.

Anonymous poster hash: 6b50f...403

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var litt rask til å trykke send der, men til TS: jeg skjønner godt at du føler det litt invaderende. De fleste vil nok helst ta hånd om rotet sitt selv. Jeg liker i hvert fall ikke at noen andre skal rydde og vaske i mitt hus, uansett hvor mye jeg hater husarbeid og ofte kunne ha ønsket hushjelp.



Anonymous poster hash: 6b50f...403
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg føler meg litt ekkel som reagerer på dette, men må bare høre om det er jeg som er på viddene eller om andre også ville reagert på dette.

Min svigermor bor 3 timers kjøretur fra oss. Hun er sjelden på besøk og ringer ALDRI for å høre hvordan det går med oss eller ungene.

Plutselig, sånn omtrent en gang i året eller så, finner hun ut at hun skal være litt bestemor og kommer på besøk.

Nå er det ferietid og hun antok at vi trengte litt hjelp med barnepass noen dager. Kjempehyggelig det, altså, og vi hadde slitt om hun ikke hadde kommet denne uken.

 

Anonymous poster hash: b1cdd...7db

 

Eneste jeg biter meg fast i er at hun, om jeg har oppfattet dette riktig, er at hun kommer overraskende på besøk. Da virker det som om hun har et formål. Og det er å vise seg som nettopp en bedre vasker, mor, kvinne osv.

Og når hun lar dette gå utover barnekosen i tillegg, som skulle vert årsaken til besøket, skurrer det litt for meg.

 

Forsøk finne ut når hun kommer neste gang, vask ned hele kåken, si du har gjort det, og sett henne i gang med ungene.

 

Da ser du hvor hun er i løypa. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vireo

Elsker når svigermor plutselig begynner å vaske hos oss jeg. Selvom det skjer sjeldent, da jeg vasker ofte selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er ikke alle som synes det er så "gøy" å leke med små barn. Kanskje din svigermor er mer av arbeidsjern-typen, som heller ikke pleide å sitte på gulvet og leke med lego med sine egne barn. Tror ikke det er så uvanlig i den generasjonen.

 

Min svigermor leker i maks 5 minutt med barna - da må de komme til henne i sofaen, hun setter seg ikke ned på gulvet hos dem el.l. Så reiser hun seg opp (etter max fem minutt) og sier "Nei, jeg får vel gå og rydde litt på kjøkkenet" el.l. Uansett om vi er hjemme hos henne eller oss.



Anonymous poster hash: b3dd5...cb5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje svigermor er av den "gammeldagse husmortypen" som mener at å passe barn = husarbeid og så får ungene underholde seg selv? Det var jo det mange gjorde på 50-60-tallet: Sendte ut ungene for å leke og ba dem komme hjem til middag. I mellomtiden kunne husmoren konkurrere med nabodama om et mest mulig støvfritt hjem.

Jeg hadde blitt sjeleglad om noen vasket ned hos oss. Hadde invitert henne ofte... :-D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der hadde jeg følt veldig ubehagelig! Jeg hadde prøvd å snakke med henne, fortalt at jeg skjønner det er godt ment, men at det føles invaderende. Jeg hadde snakket med henne selv, det er jo jeg som føler det invaderende, da mener jeg det er jeg som skal ta det opp. Har aldri skjønt den greia med at mannen snakker med sine foreldre, og dama med sine. Både jeg og svigermor er voksne mennesker, og vi må da klare å snakke sammen uten en mellommann...

 

Hvis hun ikke hadde lovet å ikke gjøre dette igjen, hadde jeg installert noen nye låser før neste besøk. En på skapet med støvsuger og vaskesaker, og en på soveromsdøra. Ville tro hun tok hintet da... 



Anonymous poster hash: 0c8ba...4ba
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...