Gå til innhold

barnefar nekter å kommunisere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan godt hende at han blir lei maset og tolker det som at du tror han ikke gjør en god nok jobb som far. Ungen er jo tross alt hos faren sin, så han har det vel helt fint. Kommunikasjonen bør nok bli litt bedre før du kan sende mld med masse spørsmål om hva de gjør i helga. Jeg ville begynt med å sende hyggelige meldinger som f.eks "Håper dere koser dere. Vet han gledet seg til å møte pappaen sin. Gi han en klem fra mamma." For å virke positiv til samværet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En liten digresjon. Hvorfor sier folk far og mor i ubestemt form? hvorfor ikke farEN?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mas? De fleste fedre vil vel ha en liten oppdatering eller hilsen fra barnet når barnet er hos mor.

Nei, det vil de ikke; med mindre det er noe viktig, så klart. Tomprat om ubetydelige detaljer kalles kjerringmas og blir ikke satt pris på. Spesielt ille er unødvendige SMSer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns folk er utrolig dømmende her. For det første har vi delt foreldrerett, noe som faktisk krever en viss grad av kommunikasjon. Jeg har aldri tvilt på hans evne til å være pappa og sier jeg ønsker at det skal være samvær (noe som og tidligere har vært ett problem å få til fra hans side) han ønsker oppdateringer når jeg har barnet og jeg sender bilder og svarer på mld. Noe han krever fra meg. Og det er helt greit også! Jeg har heller ikke noe behov for å få en døgnrapport hver dag, men en liten sms om at ting går bra,avtale henting og planer fremover syns jeg bør være ett minimum!!

Ts

Anonymous poster hash: c2de9...0ea

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper at om det var TS som nektet å svare far på sms ville folk svart noe annet eller om TS var en far som aldri fikk svar når barnet var hos mor. Gubbemas er det vel ingen som setter pris på og oppdatering om barnet er bare vissvass av ubetydelige detaljer;)

Anonymous poster hash: 32547...0d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mas? De fleste fedre vil vel ha en liten oppdatering eller hilsen fra barnet når barnet er hos mor. Man slutter ikke å være mamma og pappa selv om man ikke har barnet hjemme.

Jeg vil absolutt ikke kalle det mas. Å ha en god kommunikasjon gagner barnet. Å holde mor og far som to separate verdener gagner ikke barnet, ei heller mor eller far.

Å svare på en eller to sms er noe alle voksne evner å gjøre.

Anonymous poster hash: 32547...0d2

De sender ikke tusen mld om det går bra hver dag vel? De viser ikke mistillit ovenfor morens omsorgsevne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De sender ikke tusen mld om det går bra hver dag vel? De viser ikke mistillit ovenfor morens omsorgsevne

Hvor står det at TS sender tusen meldinger? Kan ikke se at hun skriver antall i det hele tatt.

Hvorfor tolkes alt i verste mening? De fleste foreldre bryr seg om barna sine og vil høre hvordan de har det. Verken mer eller mindre. Ting er ikke alltid så komplisert.

Anonymous poster hash: 32547...0d2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns folk er utrolig dømmende her. For det første har vi delt foreldrerett, noe som faktisk krever en viss grad av kommunikasjon. Jeg har aldri tvilt på hans evne til å være pappa og sier jeg ønsker at det skal være samvær (noe som og tidligere har vært ett problem å få til fra hans side) han ønsker oppdateringer når jeg har barnet og jeg sender bilder og svarer på mld. Noe han krever fra meg. Og det er helt greit også! Jeg har heller ikke noe behov for å få en døgnrapport hver dag, men en liten sms om at ting går bra,avtale henting og planer fremover syns jeg bør være ett minimum!!

Ts

Anonymous poster hash: c2de9...0ea

Helt enig med deg ts

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke kreve at han skal sende seg meldinger, så bare la det ligge. Du kan synes det er dumt at ham ikke gjør det, men vil han ikke så vil han ikke.



Anonymous poster hash: 1f661...88d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

en liten sms om at ting går bra

er helt bortkastet og unødvendig mas.

Går ting derimot IKKE bra, må det informeres på passende vis.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg er uenig med de andre. Som forelder har du en rettighet til å vite at barnet ditt har det ok. Jeg hadde ikke funnet meg i situasjonen, og tatt de grepene det var nødvendig å ta for å far til å innse at kommunikasjon er nødvendig når man har felles barn. Uansett.

Enig i denne. Blondie har også et bra svar. Selvfølgelig skal far gidde å bruke to sek el hvor lang tid det nå tar å sende en sms. Særlig når du må vite hvor du skal komme og hente. Det er ikke for mye forlangt i det hele tatt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke godtatt å ikke få svar på når og hvor barnet skal hentes. Slikt avtales, og evner ikke far å se det så tar man det med seg til familievernkontoret/advokat om man har det.

Skal man sette hele hentedagen på pause for å være klar til utrykking når far finner det for godt at barnet skal hentes? Beklager, men slikt heter ikke samarbeid, men trollskap!

Jeg hadde også krevd tilbakemelding i form av ok eller lignende at beskjeder er mottatt.

 

 



Anonymous poster hash: cf1ba...f3d
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du må gi slipp på tanken av at far skal svare på meldingene dine. Du kan dessverre ikke tvinge han til å svare hvis han ikke gidder. (selv om han selvfølgelig burde ta seg bryet til å svare kort på det du lurer på) Du må bare gå ut ifra at hvis det ikke hadde gått bra at han hadde gitt lyd fra seg..

 

Men å svare på meldinger angående henting og levering kan du selvsagt forvente! Har han samvær med barnet annen hver helg til søndag? Hva med å bli enige om et bestemt tidspunkt som du henter hjemme hos far? Hvis han skal bort (med eller uten barnet) eller vil endre tidspunkt eller hentested er det han som må ta kontakt med deg.



Anonymous poster hash: 0a5f8...bff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Universe

La faren få være i fred. Nå barnet er hos han så er han hos han og de skal ha alene tid uten mas fra mor. Driver han å skriver til deg hele tiden, når barnet er hos deg, om barnet er ok? Hvis det skjer noe så er det naturlig å gi beskjed. Hvis barnet blir syk, skadet osv. Hadde det vert meg så hadde jeg aldri sent på meldinger til barnefaren når de skal kose seg i fred. Dere må snakke face to face om henting og sånt. Nekter han og si noe, så sier du bare en tid. Han kommer ikke til å svare på meldingene dine uansett hvis han ikke vil. Kan ikke tvinges til å svare.

Endret av Universe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg hadde ikke godtatt å ikke få svar på når og hvor barnet skal hentes. Slikt avtales, og evner ikke far å se det, så tar man det med seg til familievernkontoret/advokat om man har det.

Skal man sette hele hentedagen på pause for å være klar til utrykking når far finner det for godt at barnet skal hentes? Beklager, men slikt heter ikke samarbeid, men trollskap!

Jeg hadde også krevd tilbakemelding i form av ok eller lignende at beskjeder er mottatt.

 

 

Anonymous poster hash: cf1ba...f3d

 

Jeg er helt enig i dette. Ts må gis mulighet til å planlegge sin helg uten barnet, og da må hentetid og hentested være klart meddelt på forhånd. Ts vitner kun om ansvarsfølelse når hun vil ha informasjon om hvordan barnet har det hos far, mens faren synes å ville skjule hva han bruker tida til når han har barnet. Med mindre ts krever flere sms-oppdateringer hver halvtime, er hennes krav og forventning til barnefaren helt rimelige. Barnefarens adferd gir grunnlagt for å betvile at han er skikket til å ha samvær med barnet uten tilsyn. Hva med om å be barnevernet steppe opp uanmeldt hos barnefar når han har samvær for å sjekke om alt er i orden?

Anonymous poster hash: c67e6...d8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Universe

er helt bortkastet og unødvendig mas.

Går ting derimot IKKE bra, må det informeres på passende vis.

Helt enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tipper at han er redd for at hvis han gir deg lillefingeren, vil du prøve å ta hele hånden. At sms-er og lignende vil bare eskalere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chiki

Du overdriver. Avtal henting når du leverer.

Når vi har barnevakt til barna tolker vi det dithenn at om vi ikke hører noe står alt bra til.

Jenta vår ble med besteforeldrene til nordnorge i en uke i fjor sommer. Vi pratet med dem en gang på telefon. Da var hun 3,5 år:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig i dette. Ts må gis mulighet til å planlegge sin helg uten barnet, og da må hentetid og hentested være klart meddelt på forhånd. Ts vitner kun om ansvarsfølelse når hun vil ha informasjon om hvordan barnet har det hos far, mens faren synes å ville skjule hva han bruker tida til når han har barnet. Med mindre ts krever flere sms-oppdateringer hver halvtime, er hennes krav og forventning til barnefaren helt rimelige. Barnefarens adferd gir grunnlagt for å betvile at han er skikket til å ha samvær med barnet uten tilsyn. Hva med om å be barnevernet steppe opp uanmeldt hos barnefar når han har samvær for å sjekke om alt er i orden?

Anonymous poster hash: c67e6...d8b

Jeg håper barnevernet har bedre ting å gjøre enn å følge opp en far som ikke svarer på eksens sms.

Avtal henting ved levering og lær deg å leve med at han ikke lenger har rapporteringsplikt til deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg lei. Barnet mitt på 3 år har nå samværshelg hos far. Jeg sitter her nå uten å ha fått svar på en eneste sms eller telefon fra far om at alt er ok. Sånn er det hver gang. Fire dager uten ett pip om at sønnen min har d bra eller hva han gjør. Er dette ok?? Har hatt ett svært trøblete brudd og far er bitter på meg. Jeg har alltid prøvd å legge til rette for at far og barn skal ha samvær. Men han straffer meg altså med å ikke svare på noen som helst meldinger ang henting og andre praktiske ting. Må gjette meg frem. Er så lei!! Noen tips til hva jeg kan gjøre.??

Anonymous poster hash: c2de9...0ea

Hjelpe meg. Før mobilens tid var foreldre skilte da også. Og det var avtalt tid for når barnet skulle til far og når det skulle hjem igjen. 

Nå for tiden virker det som om det skal kommuniseres flere gang daglig om alt mulig. Jeg hadde ikke orket å svare på en masse sms når det var min tur til å ha barnet, med mindre det ble forandringer og noe skjer. Hvor vanskelig kan det være. Barnet kommer til far klokka 5 torsdag, og blir levert klokka 5 søndag, for eksempel. Jeg ville latt far og barn ha tiden for seg selv, med mindre det ikke var noe helt spesielt som skjedde.

Anonymous poster hash: 4d3ae...25c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...