Gå til innhold

Veien til sunnere livsstil.. (Reflecting´s treningsdagbok)


Reflecting

Anbefalte innlegg

Hei og hopp!  :blomst:

 

Jeg har utallige ganger begynt med mitt prosjekt om å gå ned i vekt og leve et sunnere liv, men hver gang har jeg falt ut. Jeg har for tiden ingen treningspartnere, og grunnet manglende motivasjon er jeg ikke flink til å trene regelmessig. Kostholdet mitt kan også forbedres på alle måter  :rodme:

 

Derfor har jeg laget en treningsdagbok her. Tanken er å fange opp all motivasjon jeg kan få, samt tips og råd. 

 

Litt om meg - jeg er fullltidsstudent, er nesten ferdig tannlege. Dermed går store deler av dagen min på universitetet og dermed på lesesalen. Yrket mitt krever at jeg har en bra helse, hvis ikke ender jeg opp med ryggproblemer snart. 

På fritiden liker jeg å skrive noveller og lage mat. Jeg elsker å bake - en dårlig kombinasjon, jeg vet...  :rodmer:

 

Ellers liker å gå turer i skogen, men det er veldig begrenset hvor mye jeg klarer å jogge. Jeg er medlem på et treningssenter, og skal snart komme meg tilbake dit etter en lang pause nå i sommer. 

 

Planen er å få bedre kondisjon, gå ned -10 kg og få bedre kostholdsvaner. Jeg har gått opp + 9 kg siste året, da dette året har vært tøft av ulike grunner (spiser som en gal når jeg er deprimert). Dette har for det meste lagt seg på magen og i ansiktet. Men dette skal nå bort!

 

Jeg ser frem til å bli kjent med flere mennesker her. Og fint hvis folk legger fra spor etter motivasjon her - jeg tar imot alt jeg kan få!  :jepp:  

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

#Dag 1:

 

Jeg kan jo begynne dagboken med dagen i dag  ;)

 

I dag har jeg spist:

Frokost: 3 knekkebrød med gulost og agurk.

Lunsj: en bolle med salat (ulike grønnsaker)

Middag: tortillabrød med grønnsaker (asiatisk rett)

 

Fikk trent litt kardiotrening i stad (25 min) Elsker å danse - kan danse til jeg svetter i hjel  :skya:

Ikke mye, men en grei start.

Lenke til kommentar